• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/06/11

دیدار اعضای شورای مرکزی جهاد دانشگاهی با رهبر انقلاب

اعضای شورای مرکزی جهاد دانشگاهی در دهمین سالگرد تأسیس این نهاد انقلابی پیش ازظهر امروز بحضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند و با معظم له دیدار کردند.

در این دیدار حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تأکید بر اهمیت وظایف جهاد دانشگاهی و ابراز خرسندی از فعالیتهای ارزنده این مجموعه اظهار داشتند: جهاددانشگاهی میتواند دستگاهی باشد که با فعالیتهای فرهنگی و تحقیقاتی خود قشر جوان و دانشجوی کشور را در داخل دانشگاهها هدایت کند و آنان را به پختگی و کمال لازم برساند. زیرا که مسأله اصلی او مسأله دانشجویان است و میتواند بهترین سخنگوی مسائل آنان باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه ی سخنان خود افزودند: دانشگاههای ما باید به عنوان جایگاهی مطرح باشد که علاوه بر اینکه دانشجویان در آن بر علم و دانش خود می افزایند بر تفکر و بینش صحیح و راه درست و هدایت معنوی خود نیز بیافزایند و دراین راستا جهاد دانشگاهی با توجه به مکانات و برنامه ریزی دقیق خود میتواند سهم بسزایی داشته باشد و فعالیتهای فرهنگی، هنری و تحقیقاتی خود را در جهت هدایت جوانان دانشجو در خط صحیح فکری و عملی متمرکز نماید. لذا به این منظور حفظ و تقویت جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد انقلابی ضروری است.

ولی امر مسلمین ضمن تأکید بر دوری از حساسیت های غلط سیاسی، فرمودند: گرایشات مختلف سیاسی نبایستی مانعی برای انجام کار و وظایف و تعهدات اصلی باشد بلکه در راه هر چه بهتر کار کردن باید استفاده گردد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان جذب نیروهای کارآمد و فعال برای فعالیتهای فرهنگی، هنری و تحقیقاتی با رعایت تعهدات اسلامی و انقلابی را موردتأکید قرار دادند.

بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری گزارشی ازفعالیتهای فرهنگی، طراحی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی به استحضار معظم له رسید.