• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/03/01

دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی سلام الله علیه با ایشان،رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را علی‌رغم گذشت یکسال غیر قابل هضم توصیف فرمودند و تأکید کردند که مراسم بزرگداشت سالگرد حضرت امام سلام الله علیه باید نمایشگری از شخصیت و عظمت ایشان باشد.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از همه ی دست اندر کارانی که در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی سلام الله علیه شرکت داشته اند، اظهار داشتند: بزرگداشت امام برای ما جنبه اعتقادی، ایمانی،انقلابی، عاطفی و ملی دارد و لذا بایستی از همه ی ابعاد ممکن بیانگر شخصیت و عظمت واقعی ایشان باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه در غم از دست دادن وجود مبارک حضرت امام هیچ تسلایی برای ما وجود ندارد، فرمودند: شوکت و عظمتی که اسلام در زمان حیات حضرت امام بدست آورده بود در قضایای رحلت ایشان نمایان تر شد.حضرت امام دارای آنچنان ابعاد شخصیتی بودند که قابل تحلیل نیست. نفس گرم ایشان دنیایی را به حرکت وا میداشت و خدای متعال حقیقتاً برای چرخش در یک مقطع تاریخی وحرکت قافله ی عظیم بشری دست غیبی را ظاهر کرد و آن وجود مبارک حضرت امام خمینی بود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه علی‌رغم تلاشی که در راستای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم سالگرد حضرت امام خمینی صورت پذیرفته است ولی اینجانب معتقدم که خدای متعال خود هدایت گر شکوه و عظمت مراسم سالگرد امام است فرمودند: ابعادبزرگداشت از روح مطهر حضرت امام در سطح جهان آنچنان گسترده است که به هیچوجه قابل مقایسه با ذهن بشری و تدارکات فراهم شده نیست. و ما باید تمام کوشش خود را بر این محور استوار کنیم که این مراسم تصویری از جامع الجهات بودن حضرت امام و هویت و حرف دل و راه و فکر ایشان باشد.

شخصیت وجودی امام که در جایی برای شهادت اسیری اشک میریزد و در جایی دیگر همچون قضیه شهادت 72 تن از بزرگان انقلاب چون کوهی استوار میباشد با هیچ زبانی قابل توصیف نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنان خودافزودند: این فکر غلطی است که حرف دل امام را تنها میتوان در رویت سیاسی امام دید.حرف دل امام را در مجموعه ای از همه ی ابعاد وجودی امام که با صد زبان همچون فریاد سیاسی شعر عرفانی، لبخند و یا گریه ای بیان شده است باید دید. و سعی و کوشش ما باید بر این باشد که در تمام جهات، کمال امام را مورد توجه قرار دهیم.

بنا برهمین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی آقای انصاری مسئول ستاد برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام خمینی رحمه‌الله گزارش مشروحی از فعالیتهای انجام شده این ستاد در جهت پشتیبانی و تدارک از زائران شرکت کننده از شهرهای مختلفکشور و همچنین مسلمانان و شخصیتهای سیاسی دیگر کشورهای جهان در مراسم سالگرد حضرت امام را به استحضار مقام معظم رهبری رساند.