• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/02/22

مراسم دانش‌آموختگی ‌دانشجویان ‌دانشگاه نیروی دریایی ‌نوشهر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا ساعت 8/30 دقیقه صبح امروز جهت شرکت در مراسم اعطاء سردوشی به نماینده نهمین دوره دانشجویان مجتمع دانشگاهی علوم دریائی نوشهر و اهداء جایزه به دانشجویان ممتاز پنجمین دوره فارغ التحصیلی این دانشگاه وارد نوشهر شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فرودگاه این شهر از سوی یگان ویژه نیروی دریائی مورد استقبال رسمی قرار گرفتند و حجج اسلام روحانی و نورمفیدی نمایندگان ولی فقیه در مازندران و منطقه گرگان و دشت، استاندار مازندران و ائمه جمعه و روحانیون این استان ورود ایشان به نوشهر را خیر مقدم گفتند.

فرمانده کل قوا، سپس در حالی که رئیس ستاد فرماندهی کل قوا، رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایشان را همراهی می کردند در میدان صبحگاه مجتمع دانشگاهی علوم دریائی نوشهر حضور یافتند و یگانهای نیروی دریائی مستقر در این میدان را مورد بازدید قرار دادند.

پس از استقرار فرمانده کل قوا در جایگاه مخصوص، آیاتی چند از کلام ا... مجید تلاوت شد و سرود ویژه ای در گرامیداشت حضور رهبرانقلاب اسلامی در این دانشگاه به اجراء در آمد.

آنگاه فرمانده مجتمع دانشگاهی علوم دریائی نوشهر، گزارشی از فعالیت های این دانشگاه را به استحضار فرمانده کل قوا رساند، سپس فرماندهان، اساتید، پرسنل نمونه و فارغ التحصیلان ممتاز به دریافت جوائز و نماینده دانشجویان نهمین دوره علوم دریائی به افتخار دریافت سردوشی از دست مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا نائل آمدند.

پس از آن، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی سخنانی که خطاب به یگانهای مستقر در میدان ایراد فرمودند ضمن تأکید بر اهمیت نیروی دریائی و پاسداری از حقوق دریائی ملت بزرگ ایران اظهار داشتند: ما برای دفاع از مرزهای طولانی دریائی خود، امکانات لازم را در اختیار داریم و تا زمانی که ازحلقوم نیرومند ملت، ندای عدالت به عنوان سخن اصلی انقلاب صادر میشود رزمندگان ما باید برای دفاع در برابر دشمنان در کمین نشسته انقلاب، روز بروز قوی تر و کارآمدتر شوند و این سخن اصلی ماست.

فرمانده کل قوا به بیان ضدیت انقلاب اسلامی با قدرت های ظالم و متعرض به حقوق ملتها، پرداختند و افزودند: انقلاب و نظام جمهور اسلامی ایران به بی عدالتی های رایج در سطح جهان، اعتراض کرده و همچنان معترض به آنهاباقی خواهد ماند. لذا ملتها، آحاد مردم و آنهائی که از انقلاب و رهبر کبیر راحل ونیز نیروهای جان بر کف اسلام اطلاع دارند، همیشه با احترام و تجلیل یاد میکنند واین به خاطر آن است که انقلاب اسلامی و این نظام الهی همواره از حقوق مظلومان دفاع کرده است.

مقام معظم رهبری قدرت و نیرومندی ملت ایران را برای بقای امید در دلملتهای مظلوم و مستضعف جهان ضروری دانستند و فرمودند « مسئولیت و وظیفه پرافتخارفرماندهان و پرسنل نیروی دریائی بسیار خطیر بوده و حائز اهمیت فراوانی است.نیروهای دریائی ارتش و سپاه که هر یک بخشی از مأموریت ها را بر عهده دارند مکملیکدیگرند و مسئولیت اصلی آن دو نیرو حفاظت از مرزهای دریائی ایران اسلامی است.آنها با تجهیزات متنوع و سنگین خود و گرآوری و حفظ امکانات موجود باید بر قدرتمقابله و دفاع خویش بیافزایند. »

فرمانده کل قوا ارزش اساسی یک ارتش را حرکت درراه اهداف بزرگ و مقدس ملت خود دانستند و فرمودند: « ملت ما در راه حاکمیت اسلام،قیام کرده و فقط به عشق اسلام، آن همه فداکاری کرده است. امروز، ایران، مرکزاساسی اسلام است و مسلمانان جهان به این سرزمین پاک و مقدس چشم دوخته اند. آنچهکه موجب جذب ملتها به سوی ایران اسلامی شده، ایمان و اسلام و مبارزه در راههدفهای بزرگ اسلامی است. »

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ستیزه گری با ظلم و ستم ومبارزه در راه استقرار عدالت به عنوان یکی از اهداف بزرگ اسلامی نام بردند و باتأکید بر لزوم پایبندی سربازان این مرز و بوم به اسلام عزیز فرمودند: «سربازان ماباید از اعماق دل به اسلام، معتقد و عامل به آن باشند، زیرا سربازی که عمیقاً بهرسالت دینی، میهنی و سازمان رزمی خود معتقد نباشد نخواهد توانست انتظار ملت خویشرا برآورده سازد.»

فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان سربلندی بیش از پیش ارتشجمهوری اسلامی ایران را آرزو کردند و خطاب به پرسنل حاضر در میدان صبحگاه مجتمعدانشگاهی علوم دریائی نوشهر فرمودند: « شما باید خود را از لحاظ معنوی و دینی ونیز علمی و رزمی تقویت کنید و الگوی یک مسلمان خالص، مؤمن، پاک، نیک اندیش، خوشرفتار و دارای معرفت باشید، فرماندهان. مربیان و دانشجویان این دانشگاه باید بهاین مسئله مهم توجه کنند.»

بنا بر همین گزارش در مراسم استقبال از رهبر انقلاباسلامی همچنین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش و سپاه، قائم مقام، معاونین و فرماندهان نیروی دریائی، ریاست عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی و مقامات محلی حضور داشتند.