• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1397/02/19
عدالت

معرفی کتاب

«کتاب عدالت» یک کتاب کاربردی است؛ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و باید-نبایدها برای سربازان عدالت اجتماعی است. در این کتاب سعی شده‌است تا سؤالات گوناگون مطرح در این حوزه را براساس «بیانات رهبر انقلاب» پاسخ گفته و محتوایی «کاربردی» و ناظر به «حل مسئله» در اختیار مخاطب قرار گیرد. از آنجا که کتاب تلاش داشته یک کتاب عملیاتی باشد، بر این اساس در دوقالب ساختاری چینش داده شده‌است:
بخش اصلی : شامل ۴ گفتار
بخش مکمل
۴ گفتار بخش اصلی عبارتند از:
۱. چرا باید عدالت‌خواه باشیم
۲. برای تحقق عدالت چه باید کردد؟
۳. چگونه عدالتخواهی کنیم؟
۴. بایدها و نبایدهای عدالتخواه
در بخش مکمل چند دسته محتوا به‌عنوان مکمل مباحث ارائه شده‌است.
گفتارها هسته‌ی اصلی کتاب است. در این بخش به ضرورت تلاش و مجاهدت برای عدالت‌خواهی، سه عرصه‌ی مهم برای تحقق عدالت، راهکارهایی عملی برای پیگیری مسئله‌ی عدالت و بایدها و نبایدهای عدالت‌خواهی پرداخته‌شده است.
بخش‌های تکمیلی این هسته که نمونه‌های عینی عدالت‌خواهی است عبارتند از:
۱.نهج‌البلاغه : درس‌ها و سیره‌ی حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام
۲.دستاورد: تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در گسترش عدالت
۳.نگاهی به اقدامات رهبر انقلاب در حوزه‌ی عدالت‌گستری
۴.هشدار: تذکرات رهبر انقلاب در مسیر تحقق عدالت و دنبال کردن عدالت‌خواهیکتاب همچنین دارای یک بخش پیوست است که شامل متن کامل فرمان هشت‌ماده‌ای رهبر انقلاب درباره‌ی «مبارزه با مفاسد اقتصادی» و فهرست بیانات مهم آیت‌الله خامنه‌ای برای مطالعه‌ی بیشتر در زمینه‌ی عدالت اجتماعی است.
نکته‌ی آخر اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان ولی‌فقیه و رهبر انقلاب اسلامی از «سربازان عدالت اجتماعی» خواسته‌اند «خستگی ناپذیر» باشند. امید است مطالعه‌ی این کتاب گامی مؤثر در مسیر فهم درست و دقیق اندیشه و مطالبات رهبر انقلاب در رابطه با موضوع «عدالت» و «عدالت‌خواهی»، عملِ بهنگام و صحیح در این عرصه و انشاءالله زمینه‌سازی جهت ظُهور عدالت‌گستر جهانی حضرت مهدی عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف باشد.
علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیه‌ی کتاب فوق می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸-۰۲۱ و ۶۶۴۸۳۶۹۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایند یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.book-khamenei.ir  مراجعه کنند.