• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/11/01

دیدار وزیر کشور و استانداران سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر و مسؤولین وزارت کشور و استانداران سراسر کشور با ایشان ضمن تأکید بر لزوم اهتمام و توجه بیش از پیش استانداران به مشکلات و گرفتاری های مردم به ویژه در مناطق محروم، اندیشه، تدبر، تدین، مدیریت و سلیقه خوب را از جمله شرایط لازم برای استانداران دانستند و آنها را مظهر نظام جمهوری اسلامی در استان های کشور خواندند.

در این دیدار رهبر انقلاب اسلامی مدیریت استان داران را چند بعدی توصیف کردند و افزودند: استان داران مظهر نظام در استان ها هستند و اگر نظامی همگانی و متعلق به مستضعفین است این امر باید در رفتار، گفتار و اعمال استانداران نمود پیدا کند و ذهنیت مردم نسبت به اسلام، انقلاب و نظام در استان داران مشاهده شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این مطلب که استانداران باید در محل خدمت خود نقش پدرانه ای نسبت به قشرها و جناح های مختلف داشته باشند، آنها را به تلاش برای کم کردن فاصله میان گروه های مختلف و از بین بردن اختلافات فراخواندند و فرمودند: امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه به عنوان مردی حکیم، دقیق و برخوردار از ذهنیتی بالا که قادر به پیش بینی بسیاری از وقایع بودند اعتقاد داشتند که از آغاز نهضت، دست هدایتگر خداوند، انقلاب و اسلام را به پیش می برده است.
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان افزودند: من نیز همین باور را دارم و معتقدم که هدایت و حمایت خداوند تا زمانی ادامه خواهد داشت که ما به مسأله ایمان اسلامی، ارتباط باخدا و انجام تکلیف الهی بها بدهیم و استانداران کشور به عنوان عناصر مهم و برجسته ی نظام باید در کار خود انجام تکلیف را در نظر بگیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان بر لزوم تلاش استان داران برای آشنا شدن با مشکلات مردم و مراودت با محرومین تأکید کردند و نقش این مهم را در کسب انگیزه ی پایان ناپذیر کار و فعالی یاد آورد شدند.

پیش از بیانات رهبر انقلاب حجت‌الاسلام عبدالله نوری وزیر کشور طی سخنان کوتاهی به برگزاری سمینار استانداران سراسر کشور طی سه روز گذشته اشاره کرد و وظایف سنگین و پرمشقت استان داران در انجام مسؤولیت های خود را خاطر نشان ساخت.