• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1387/05/13

دیدار رئیس‌جمهور سوریه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه و هیأت همراه، روابط دو کشور را مستحکم و بسیار خوب خواندند و تأکید کردند: مرحوم حافظ اسد، پایه مستحکمی را برای روابط ایران و سوریه بنا گذاشت که با وجود تلاش‌های فراوان به منظور ایجاد خلل، این روابط خوب همچنان ادامه دارد.

ایشان خطاب به رئیس جمهور سوریه افزودند: شما هم همان روش مرحوم حافظ اسد را ادامه داده‌اید و روابط خوب کنونی دو کشور نتیجه ادامه این مسیر است.

رهبر انقلاب اسلامی جایگاه جمهوری اسلامی ایران و سوریه را بسیار بهتر از گذشته ارزیابی و خاطرنشان کردند: سوریه و ایران در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار امیدواری کردند: سفر رئیس جمهور سوریه به تهران و توافق‌های انجام شده، موجب گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها شود.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه روابط تهران و دمشق مستحکم و استراتژیک است گفت: بسیار خرسندم که این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که ما از یک طرف شاهد موفقیت‌های بزرگ مقاومت اسلامی در لبنان و استحکام جایگاه حماس در فلسطین هستیم و از طرف دیگر دشمنان ما در موقعیت بسیار ضعیف‌تر از گذشته قرار دارند. وی همچنین مذاکرات خود با رئیس جمهوری اسلامی ایران را بسیار سودمند و مفید خواند.