• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/08/24

دیدار جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران و مسئولین با رهبر انقلاب

حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع کثیری از جانبازان و خانواده های معظم شهداء، اسراء و مفقودین با ایشان طی بیانات مبسوطی از رزمندگان مسلمان ایران که در اسارت رژیم بعث عراق به سر می برند به عنوان یک خطر بالقوه و بالفعل برای استکبار جهانی نام بردند و با بیان این مطلب که فشارها و سختی های تحمیل شده بر اسرای در بند ایرانی دلیلی بر کذب بودن ادعاهای رژیم عراق مبنی بر انسانی خواندن مبادله ی اسراء قبل از عقب نشینی است فرمودند: قدم اول برای این حرکت انسانی این است که عراق صادقانه تعداد اسرای ایرانی را اعلام کند.

در این دیدارکه با ابراز احساسات پرشور حاضرین و شعارهای: « خامنه ای رهبر است، وارث پیغمبراست » و « ماه همه سرباز توأیم خامنه ای، گوش به فرمان توأیم خامنه ای،» همراه بود رهبر انقلاب اسلامی ضمن مقایسه ی ارزش مضاعف شهادت و فداکاری در راه خدا در زمان معاصر و در صدر اسلام فرمودند: در زمان ما ارزش مجاهدت، فداکاری و شهادت در راه خدا در مقایسه با بسیاری از ادوار تاریخ اسلام بیشتر است و ارزش مضاعف دارد زیرا وسعت تجهیزاتی که امروز دشمنان اسلام در اختیار دارند از همیشه تاریخ بیشتر است. پیشرفت تجهیزات تبلیغاتی امروز به گونه ای است که قدرتمندان ضد اسلام کاری را که در گذشته، طی چند سال و در یک منطقه محدود انجام می دادند امروز در سطح وسیعی از عالم و طی چند ساعت انجام می دهند، برای بدبین کردن مردم فیلم های ضد اسلامی را در تلویزیون های بین المللی به نمایش در می آورند و سیاست های جهانی با به کارگیری رادیوها، خبرنامه ها و خبرگزاری ها در سطح عالم علیه اسلام و ارزش های اسلامی دائماً کار می کنند و به آسانی بر مسلمانان و توده های ضعیف مردم فشار وارد می سازند.

رهبر مسلمانان جهان به کشتار مسلمانان در هند اشاره کردند و فرمودند: در هند هزاران مسلمان زیر فشار قرار گرفته اند و دولت این کشور هم اگر به دشمنان اسلام و مسلمین کمک نکند، سکوت اختیار کرده و تماشاچی کشتار مسلمانان و آوارگی آنها شده است. در کشورهای اسلامی همانند مصر گروه های مسلمانی که برای دفاع ازاسلام قیام می کنند به راحتی از سوی سردمداران این کشورها زیر فشار و شکنجه قرار می گیرند و قدرت های جهانی نیز از آنها حمایت می کنند و در فلسطین نیز با کمک استکبار جهانی، ملتی را از خانه، شهر و کشور خود بیرون می کنند. امروز فشار دشمنان اسلام بر مسلمانان با تجهیزاتی صورت می گیرد که با گذشته بسیار متفاوت است.

ولی امر مسلمین به بیان این مطلب که ایستادگی در برابر دشمنان مقتدر، مسلط، زورگو، ظالم و گستاخ کار بزرگ و با عظمتی است پرداختند و افزودند: امروز اسلام در دنیا بیش از همیشه مورد بغض و عداوت سردمداران جهانی است و طعم ضربت هائی که اسلام زنده و ناب بر آنها وارد ساخته را چشیده اند لذا از اسلام بیشتر می ترسند و نسبت به آن بغض بیشتری دارند.

رهبر انقلاب اسلامی مجاهدت های مسلمانان صدر اسلام را تشریح کردند و با اشاره به مقاومت ملت مسلمان ایران در برابر کفر جهانی اظهار داشتند: امروز در دنیائی که قدرتمندانش به خاطر ترس از اسلام و ضربه خوردن از آن به مقابله برخاسته اند، ملت مسلمان ایران تصمیم به دفاع از اسلام گرفته است و صاحبان زر و زور تصور نکنند که می توانند اسلام را از صحنه خارج کنند زیرا زمانی که آنها می توانستند اسلام را منزوی کنند سپری شده است.

رهبر مسلمین جهان، اسلام ناب محمدی(ص) را دین مجاهدت، مبارزه و توکل برخدا خواندند و در بخش دیگری از بیاناتشان از مردانگی، ایمان و مقاومت اسرای مسلمان کشورمان که در زندان های رژیم بعث عراق به سر می برند تجلیل کرد و فرمودند: هر یک از اسرای ما که امروز در زندان های بعثی ها هستند برای استکبار یک خطر بالقوه و بالفعل می باشند و خانواده های عزیز اسرا به این آزادمردانی که از خود تا این حد قدرت نفس و آزادگی نشان داده اند باید افتخار کنند.

حضرت آیةالله خامنه ای فشارها و سختی های تحمیل شده بر اسرای ایرانی و عدم اجازه ی رژیم عراق به صلیب سرخ جهانی برای ثبت نام از چندین هزار اسیر ایرانی را دلیلی بر کذب بودن ادعای این رژیم مبنی بر انسانی خواندن مبادله ی اسراء، قبل از عقب نشینی دانستند و فرمودند: چندین هزار اسیر ما، در زندان های رژیم بعثی هنوز ثبت نام نشده اند و صلیب سرخ نیز این شهامت را نداشته است که فشار لازم برای ثبت نام را به آنها به عمل آورد. رژیم عراق مسأله اسرا را به عنوان یک مسأله انسانی مطرح می کند و دستگاه های استکبار جهانی نیز امروز آن را علم کرده اند و این در حالی است که آنها از ابتدائی ترین خدمات برای اسراء خودداری کرده و حتی اجازه نداده اند که نام آنها بر روی کاغذ بیاید تا معلوم شود که جزء اسراء هستند.

حضرت آیةالله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه ما بیش از هر کس دیگری خواهان بازگشت اسرایمان به وطن خود هستیم فرمودند:ما نمی خواهیم فریب دشمن را بخوریم و بازیچه ی سیاست بازان خبیثی باشیم که در طول هشت سال جنگ پشت سر عراق بودند. قدم اول برای این حرکت انسانی این است که عراق صادقانه تعداد اسراء را اعلام کند و این کاری است که صلیب سرخ تا امروز آن را انجام نداده است. ما سختی زیادی تحمل کرده ایم . باز هم تحمل می کنیم و به فضل پروردگار با استقامت خود دشمن را به زانو در خواهیم آورد.

بنا بر همین گزارش در این دیدار خانواده های معظم شهداء، اسراء، مفقودین، مسؤولین بنیاد شهید، جمعی از جانبازان، روحانیون، ائمه جمعه، مسؤولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از شهرهای مشهد، رودسر، فیروزکوه، خمینی شهر، سواد کوه مازندران، بابل و امیرکلا، اصفهان ورهنان، شهرضا و دهاقان و نیز خواهران تربیت معلم کرمان حضور داشتند. در این دیدار همچنین حجةالاسلام والمسلمین جنیدی امام جمعه ی رودسر و پدر سه شهید طی سخنان کوتاهی به معرفی حاضران پرداخت و بر آمادگی کامل امت حزب الله برای ایستادگی و مجاهدت در راه تحکیم مبانی جمهوری اسلامی ایران و ترویج اسلام و نیز پیروی ازفرامین مقام معظم رهبری تأکید کرد.