• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/08/10

دیدار دانشجویان و دانش آموزان با رهبر انقلاب به مناسبت سیزده آبان

مبارزه ملت ایران یک مبارزه قرآنی، عمیق و دارای ریشه مکتبی است و در ایران هر کسی که به انقلاب اسلامی و پایه های انقلاب اعتقاد دارد به مبارزه همیشگی با سردمداران استکبار جهانی نیز معتقد است و ما با همه مظاهر استکباری در دنیا برخورد می کنیم.

این مطلب را حضرت آیةا... خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار گروه کثیری از دانشجویان و دانش آموزان دانشگاه ها و مدارس کشور با ایشان اظهار داشتند و با اشاره به فرا رسیدن سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با آمریکا فرمودند: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام امپراطوری عظیم زر و زور در دنیای معاصر که تمامی ملت ها، دولت ها و رهبران را در مواجهه با قدرت استکباری خود ناچیز می انگارد یکجا تحقیر شد و غبار ملالت این تحقیر همواره بر چهره سردمداران مستکبر آمریکا باقی خواهدماند.

در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور حاضرین و شعارهائی نظیر «خامنه ای رهبر ماست - ابوذر زمان ماست » و « ما همه سربازی توائیم خامنه ای - گوش به فرمان توائیم خامنه ای » همراه بود حضرت آیةا... خامنه ای به خاطره تبعید امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و نیز شهادت گروهی از دانش آموزان توسط رژیم مزدور آمریکا در13 آبان اشاره کردند و با بیان این مطلب که تهاجم علیه آمریکا طبیعی ترین چیزی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی باید صورت می گرفت فرمودند: تصور اینکه موضع گیری ما در برابر استکبار جهانی یک موضع گیری مصلحتی و تاکتیکی است استنباط غلطی است. ماهیت و مفهوم استکبار، مقابله همیشگی مسلمین و انقلاب اسلامی را با استکبار جهانی اقتضا می کند. یک مسلمان، مؤمن و موحد حتی یک ‌لحظه از مبارزه با شیطان منصرف نمی شود و اصولاً خط اسلام به معنای خط ضد شیطان است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیانات خود با تشریح خصوصیات و ماهیت استکبار فرمودند: انقلابی با جوهر فکری اسلامی ممکن نیست از تعرض آمریکا و امثال آن خود را برکنار بداند. اگر انقلاب اسلامی متعرض آمریکا هم نمی شد آنقدر فشار، حیله و خدعه علیه این نظام و انقلاب صورت می گرفت تا آنرا منحرف کنند. آمریکا که بر تخت امپراطوری زر و زور تکیه زده است نمی تواند در برابر رشد فکرها و اندیشه هائی که پایه آن واژگون کردن تخت استکبار است آرام بنشیند.

ایشان با تأکید بر مخالفت و مبارزه انقلاب اسلامی با نظام سلطه فرمودند: امروز می توان خصوصیات نظام سلطه را در کل نظام های غربی مشاهده کرد و در کل نظام های غربی هیچ دولتی وقیحانه تر از آمریکا، نظام سلطه را آشکار نمی کند و خصوصیات آنرا از خود نشان نمی دهد.

رهبر انقلاب اسلامی دراین دیدار، همچنین جوانان را پایه های اصلی انقلاب دانستند و با بیان این مطلب که بی تفاوتی نسل جوان در برابر حوادث و سرنوشت کشور جایز نیست تأکید کردند که جوانان باید انقلاب را با ریشه ها و مبانی فکری و منطقی آن به درستی بشناسند.

در این دیدار پیش از سخنان مهم رهبر انقلاب اسلامی حجة الاسلام والمسلمین موسوی خوئینی ها طی سخنان کوتاهی بر ایستادگی و مقاومت دانشجویان در راه مبارزه با آمریکا و برافراشته نگاه داشتن پرچم این مبارزه تأکید کرد و به معرفی حاضران پرداخت.

سپس آیةالله محمدی گیلانی طی سخنان کوتاهی پیرامون علم و دانش و اینکه هر علمی که بیرون از حوزه رسول الله باشد علم نیست، از حدیث انا مدینة العلم بهره جست و راه دست یافتن به شهر علم را تنها از باب علم که مقام ولایت رهبری است معرفی کرد و دانش پژوهان را به تبعیت از مقام معظم رهبری توصیه نمود.

در این دیدار نمایندگان روحانی در دانشگاه ها، وزراء و معاونین وزارت فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، جمعی از دانشجویان و خانواده معظو شهداء دانشجویان پیرو خط امام، جمعی از دانش آموزان سراسر کشور و انجمن‌های اسلامی وابسته به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان، دانشجویان عضو اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسرکشور ( دفتر تحکیم وحدت )، مسؤولین جهاد دانشگاهی سراسر کشور، اعضای دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، دانشجویان و انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع)، دانشجویان دانشکده اطلاعات وزارت اطلاعات، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، اعضای کمیته فرهنگ اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانش آموزان دبیرستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانشجویان مجتمع آموزش عالی قم، دانش آموزان رزمنده ی گردان حضرت جعفر طّیار، خواهران دانشجو و اساتید مراکز تربیت معلم فاطمه زهرا یزد و شهید باهنر سمنان و جمعی از فرهنگیان و معلمان استان آذربایجان شرقی حضور داشتند.