• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/07/13

حضور فرمانده کل قوا در مراسم اعطای سردوشی به فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم نظامی نیروی زمینی

حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در مراسم اعطاء جوائز، دانش نامه، تقدیر نامه و سردوشی به فارغ التحصیلان دانشکده فرماندهی و ستاد و دانشجویان دانشگاه علوم نظامی نیروی زمینی با اشاره به حاکمیت ظالمانه و غیر انسانی نظام سلطه و سلطه پذیری در جهان کنونی، بر لزوم سازماندهی و تقویت نیروهای مسلح متناسب با آرمان های انقلاب اسلامی و ملت رشید و مسلمان ایران تأکید کردند.

در این مراسم که عصر امروز به دنبال بازدید فرمانده کل نیروهای مسلح از یگان های مستقر در میدان دانشگاه علوم نظامی نیروی زمینی و ادای احترام به شهدای معظم این دانشگاه از سوی حضرت آیةالله خامنه ای آغاز شد جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گزارشی از نحوه ی پذیرش دانشجو و تدریس در دانشکده فرماندهی و ستاد ارائه کرد و سپس دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم نظامی یک صدا به قرائت سوگند نامه ای برای خدمت به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از قانون اساسی و گسترش قانون خدا در جهان پرداختند. پس از آن پرسنل نمونه این دانشگاه از جمله چند تن از اساتید آن به افتخار دریافت جوائز، دانشنامه، تقدیر نامه و نصب سردوشی که از سوی مقام معظم رهبری به آنان اعطاء شد نائل گردیدند. همچنین پس از ایراد دو خطابه توسط نمایندگان دانشجویان قدیم و جدید دانشگاه علوم نظامی سرود وحدت توسط یگان های مستقر در محل اجرا شد.

آنگاه حضرت آیةالله خامنه ای فرمانده کل نیروهای مسلح طی بیاناتی به اهمیت و موقعیت دانشگاه علوم نظامی به ویژه دانشکده فرماندهی و ستاد اشاره کردند و فرمودند: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش توانمند، پرافتخار و کم توقعی است که طی جنگ تحمیلی شاهد تلاش ها، دلسوزی ها و کارآئی این مجموعه کارآمد بوده ایم و باید آن را به تناسب با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و ملت رشید و مسلمان ایران سازماندهی و تقویت کرد.

حضرت آیةالله خامنه ای با اشاره به حاکمیت نظام سلطه در جهان فرمودند: در جهان امروز سلطه گرهای جهانی و گردن کلفت های عالم منافع اقتصادی، سیاسی و استراتژیکی خود را بر همه ی آرزوها و امیال ملت ها ترجیح می دهند و حاضرند برای منافع خود امنیت ملی کشورها را به هم ریخته و آنها را بی ثبات سازند. در چنین وضعیت ناهنجار، غیر انسانی و نامعقولی انقلاب اسلامی و ملت رشید ایران سر بلند کرده و ضمن نفی سلطه و سلطه گری به مخالفت با سلطه پذیری برخاسته و در جهت بیداری ملت ها تلاش می کند. فرمانده کل نیروهای مسلح در ادامه ی سخنانشان به بیان علل دشمنی قدرت های سلطه گر جهان با نظامی که توسط ملت بپا خاسته ی ایران و تحت رهبری های حضرت امام خمینی پیشوای فقید جهان اسلام ایجاد شد پرداختند و با تأکید بر این مطلب که نفی سلطه و سلطه پذیری از جمله اهداف انقلاب اسلامی است فرمودند: هنگامی که ملت ها و رؤسای دولت ها دفاع شجاعانه ملت ما از چنین تفکری را مشاهده می کنند به هیجان می آیند و لذا نیروهای نظامی این ملت نیز باید با آرمان های مردم و انقلاب متناسب باشند.

حضرت آیةالله خامنه ای بر لزوم رشد سطح علمی در دانشگاه علوم نظامی تأکید کردند و خطاب به مسؤولان و فرماندهان ارتش فرمودند: شما باید به دین و تقوا هر چه بیشتر اهمیت بدهید؛ چون ارتش ملتی که بر اساس دین و قرآن حرکت کرده باید کاملاً‌ متدین باشد. سعی کنید تقوا و خلوص دینی را در کار و عمل خود بیش از پیش تقویت کنید.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان نقش یک ارتش قوی را برای کشور حیاتی دانسته و فرمودند: در کنار سیاستمداران خوب باید سرداران خوب قرار داشته و هر یک به کار خود مشغول باشند و این سرداران هستند که در سخت ترین شرایط، کشور را نجات داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی پس از سخنان حضرت آیةالله خامنه ای فرمانده کل نیروهای مسلح، یگان های مستقر در دانشگاه علوم نظامی نیروی زمینی از مقابل قرآن مجید و رهبر انقلاب اسلامی رژه رفتند.

بنا بر همین گزارش در این مراسم که با شکوه خاصی انجام شد، ریاست ستاد مشترک و ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، جمعی از فرماندهان ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی، نمایندگان ولی فقیه در شورای عالی دفاع، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از روحانیون و نمایندگان رهبری در نیروهای مسلح و عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، خانواده های معظم شهداء و جانبازان، رؤسا و اساتید دانشگاه ها و وابستگان نظامی سفارتخانه های خارجی در جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

بنا به همین گزارش در این مراسم به فارغ التحصیلان دوره شانزدهم دانشگاه علوم نظامی موسوی به دوره «شهدای گمنام» دانش نامه اعطاء شد و دانشجویان جدید این دانشگاه نیز پس از تحلیف به افتخار دریافت سردوشی نائل شدند.