• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1395/02/16

دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب

هم‌زمان با سالروز بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) صبح امروز (پنج‌شنبه) مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی در تهران و جمعی از خانواده‌های شهدا با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با اشاره به استمرار دو جریان «بعثت» و «جاهلیت» از صدر اسلام تاکنون، شاخصه‌ی اصلی جریان بعثت را «خردورزی هدایت‌یافته به‌وسیله‌ی پیامبران الهی» و مهمترین شاخصه‌ی جریان جاهلیت را «شهوت و غضب» دانستند و گفتند: امروز مهم‌ترین وظیفه‌ی امت اسلامی، مقابله با جریان جاهلیت به سرکردگی آمریکا است و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پیشتاز جریان بعثت در راهی که امام بزرگوار (رحمه‌الله) آغازگر آن بودند، بدون هراس از قدرت‌ها به حرکت خود ادامه خواهد داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به امت اسلامی و ملت بزرگ ایران، با استناد به آیات قرآن به تبیین مفهوم عمیق بعثت پرداختند و گفتند: مبعث، عید برانگیختگی و روز رجوع به فطرت الهی و زندگی همراه با «عقلانیت، آزادگی، عدالت و بندگی خدا» است و وظیفه‌ی پیامبران الهی، هدایت انسان‌ها به سوی این فطرت پاک و اندیشه‌ورزی در چارچوب دستورات خداوند متعال و توحید است.
ایشان با اشاره به نیاز همیشگی بشریت به تعالیم بعثت، جریان جاهلیت را جبهه‌ی مقابل بعثت برشمردند و افزودند: جریان جاهلیت متعلق به دوران پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نیست بلکه جبهه‌ای استمراریافته در مقابل اندیشه‌ورزی هدایت‌شده به‌وسیله‌ی پیامبران است که امروز نیز با استفاده از علم و فناوری و در شاکله‌ای جدید، ظهور یافته است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شهوت، غضب و نفسانیات، شاخصه‌های اصلی جریان جاهلیت است، خاطرنشان کردند: نتیجه‌ی عملکرد جبهه‌ی جاهلیت همواره رنج، محنت و تحقیر بشریت و کشتار میلیون‌ها انسان و غارت منابع ملت‌ها و فساد بوده که نمونه‌ی بارز آن دو جنگ بین‌الملل است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بروز دو جریان جاهلیت و بعثت در سطوح فردی، اجتماعی و بین‌المللی، گفتند: اگر در سطح بین‌المللی رفتار قدرتمندان در چارچوب خردِ هدایت‌شده به‌وسیله‌ی پیامبران باشد، دنیا به یک‌گونه خواهد بود و اگر رفتار آنها در چارچوب نفسانیات، قدرت‌طلبی و فتنه‌انگیزی باشد، دنیا به‌گونه‌ی دیگری خواهد بود.
ایشان لگدمال شدن ملت‌ها در زیر چکمه‌ی استعمار را یکی دیگر از نمونه‌های بارز عملکرد جریان جاهلیت دانستند و با اشاره به تاراج منابع و به خاک سیاه نشستن هند بر اثر ده‌ها سال استعمار انگلیس، خاطرنشان کردند: جنگ‌ها و فتنه‌هایی که امروز در منطقه‌ی غرب آسیا در جریان است نیز نتیجه‌ی عملکرد جبهه‌ی جاهلیت و شیطان است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جریان صهیونیستی حاکم بر جهان، نمونه‌ی بارز سیستم‌سازی شیطان‌ها است، گفتند: وضعیت کنونی دنیا نتیجه‌ی حاکمیت شبکه‌ی وسیع سرمایه‌داران صهیونیست است که حتی بر دولتی همانند آمریکا غلبه و نفوذ دارد و به قدرت رسیدن جریان‌ها و احزاب منوط به پیروی و تبعیت از این جریان صهیونیستی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ریشه‌ی اصلی حرکت‌های عظیم امت اسلامی و ایران و همچنین بیداری اسلامی را مقابله با حاکمیت جریان فاسد صهیونیستی دانستند و افزودند: بر همین اساس، امروز «اسلام‌ستیزی، ایران‌ستیزی و شیعه‌ستیزی» از سیاست‌های قطعی آمریکا و دولت‌های وابسته به آن است.
ایشان، هوشیاری و بیداری ملت ایران و ملت‌های اسلامی در مقابل حرکت فسادگرانه‌ی قدرت‌ها را عامل اصلی عصبانیت آنها برشمردند و خاطرنشان کردند: به همین علت است که ایران به‌دلیل مخالفت با سیاست‌های آمریکا در منطقه، تهدید به تحریم می‌شود زیرا آنها جمهوری اسلامی را مانع سیاست‌های فزون‌طلبانه‌ی خود در منطقه می‌دانند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نتیجه‌ی حاکمیت جبهه‌ی جاهلیت و قدرت‌های شیطانی، «طغیان و طاغوت» است، گفتند: جریان جاهلیت و طاغوت با بمب اتم موجب مرگ صدها هزار انسان در هیروشیما می‌شود اما بعد از گذشت سال‌های متمادی، همچنان حاضر به عذرخواهی نیست و زیرساخت‌های عراق و افغانستان و کشورهای دیگر را نابود می‌کند ولی به روی خود نمی‌آورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگ و حرکت نظامی علیه هیچ کشوری نبوده است اما مواضع خود را با صدای بلند اعلام کرده و خواهد کرد.
ایشان با اشاره به تعابیر امام بزرگوار (رحمه‌الله) که «اسلام متحجر» را در کنار «اسلام آمریکایی» قرار دادند و این دو اسلام را در مقابل «اسلام ناب» دانستند، افزودند: گروه‌های فاسد و مفسدی که امروز به‌نام اسلام بدترین و فجیع‌ترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند، مورد حمایت و پشتیبانی قدرت‌های غربی هستند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: غربی‌ها به‌ظاهر ائتلاف ضد داعش تشکیل داده‌اند اما در واقع حامی این جریان هستند و در چارچوب اسلام‌ستیزی، در تبلیغات خود از آنها به‌عنوان «دولت اسلامی» نام می‌برند تا وجهه‌ی اسلام را تخریب کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به گسترش حرکت اسلامی، با وجود اسلام‌ستیزی جریان جاهلیت خاطرنشان کردند: حرکت اسلامی که با تشکیل نظام اسلامی در ایران قوی‌تر و عمیق‌تر شده است، به حرکت خود ادامه خواهد داد و قطعاً پیروز خواهد شد.
ایشان با تأکید بر لزوم توکل بر خداوند و نهراسیدن از توطئه‌ها و تهدیدهای قدرت‌ها گفتند: امروز همه‌ی امت اسلامی اعم از مردم، نخبگان و مسئولان در قبال حرکت اسلامی و مقابله با جریان جاهلیت وظائفی بر دوش دارند که اگر این وظایف را انجام دهند از اجر و ثواب الهی برخوردار خواهند شد و هر کسی هم که به وظایف خود عمل نکند، حرکت اسلامی متوقف نخواهد شد و به مسیر خود ادامه خواهد داد زیرا نصرت اسلام و مسلمین در نهایت، قطعی است.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور، مبعث را روز رحمت برای همه‌ی جهانیان خواند و گفت: پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نه‌فقط برای مسلمانان بلکه برای همه‌ی بشریت مظهر رحمت بود زیرا راه هدایت را در اختیار مردم گذاشت.
رئیس‌جمهور با اشاره به اتهاماتی که امروز در دنیا به‌نام تروریسم و خشونت علیه اسلام مطرح می‌شود، گفت: آنها که امروز در جهان به‌ناروا اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی راه انداخته‌اند، یک‌بار منصفانه به آرمان‌شهر اسلام نگاه کنند و از عدالت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در برخورد با مشرکین و ملحدین درس بگیرند.
آقای روحانی افزود: از یک‌سو اسلام‌ستیزان غربی که قرن‌ها است علیهِ اسلام تبلیغ می‌کنند و از سوی دیگر، دوستان نادان یا مزدوران وابسته همچون دو لبه‌ی قیچی برای حیثیت اسلام خطر آفریده‌اند.
رئیس‌جمهور با طرح این سؤال که چه کسانی ترور و ناامنی را به منطقه آوردند و ۷۰ سال پیش رژیمی غاصب را پایه‌گذاری کردند، تأکید کرد: ریشه‌ی بسیاری از ناامنی‌ها، ترورها و جنگ‌ها در منطقه‌ی ما رژیم اشغالگر قدس است.
آقای روحانی با اشاره به اشغال افغانستان و حمله به عراق و ایجاد ناامنی در منطقه، خاطرنشان کرد: مسئول همه‌ی این جنایت‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند.
رئیس‌جمهور هدف نهایی نظام اسلامی را استقرار صلح و امنیت در سراسر جهان دانست و افزود: چگونه ساکت بمانیم درحالی‌که مردم یمن هر روز توسط کسانی که خود را متولی مسجدالحرام می‌دانند، زیر بمباران وحشیانه قرار می‌گیرند.
آقای روحانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از مظلوم دفاع کرده و خواهد کرد و تحت فرمانِ فرمانده کل قوا، هر جا لازم باشد دست مظلومی را بگیریم، خواهیم گرفت.