• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/06/01

دیدار جمعی از مردم لبنان و خانواده های شهدا و مردم تهران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر و ولی امر مسلمین صبح امروز در دیدار جمعی از مبارزین شیعه لبنان و گروهی از خانواده‌های معظم شهداء و اقشار مختلف مردم تهران با ایشان با بیان شرایط حساس کنونی، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کردند تا ضمن اجتناب از هر گونه تنازع و خصومتی، در تصمیم گیری نسبت به وزراء بر لیاقت ها و صلاحیت ها توجه کنند.

در این دیدار که با شعارهائی نظیر «ما همه سرباز توائیم خامنه‌ای - گوش به فرمان توائیم خامنه‌ای » و «برادر روح الله شد رهبر حزب الله» توأم بود رهبر کشورمان طی بیانات مبسوطی به حمایت مکرر امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه از دولت اشاره کردند و با بیان ضرورت حمایت مردم از رئیس جمهور منتخب خود فرمودند: اگر دولتی مورد حمایت مردم و رئیس آن از محبوبیت بین آحاد مردم برخوردار باشد کارها آسان خواهد شد و مردم وظیفه دارنداز رئیس جمهور و دولتی که با او همکاری خواهد کرد حمایت کنند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران از مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از بهترین مجالس قانونگذاری مردمی، آزاد و مستقل در سطح دنیا نام بردند و فرمودند: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آزادانه درباره وزراء تفحص کرده و به آنان رأی می دهند اما امروز مصلحت نیست که وزارتخانه ای بدون وزیر بماند و در این شرایط حساس کارهایش متوقف گردد. مردمی که اینقدر وفاداری، اخلاص و صفا از خود نشان داده اند شایسته آن هستند که امورشان انجام پذیرد و به گونه ای نباشد که در مجلس شورای اسلامی به خاطر اختلاف سلیقه و نظرات شخصی به یک یا دو وزیر رأی داده نشود و وزارتخانه ای بدون وزیر بماند لذا شایسته است که نمایندگان محترم به هنگام تصمیم گیری در مورد وزراء بر روی لیاقت‌ها و صلاحیت ها فکر کنند و نظر بدهند و به دلایل مختلف سیاسی، خطی و شخصی و یا خدای ناکرده هواهای نفسانی نسبت به وزراء تصمیم گیری نکنند.

ایشان ضرورت توجه به راه انداختن کار مردم را مورد تاکید قرار دادند و فرمودند: شایسته نیست که بخش عمده ای از کار این مردم فداکار و بزرگوار در یک وزارتخانه به خاطر نداشتن وزیر معطل بماند. مجلس در عین آزادی در اظهار نظر باید صلاح کشور و ملت را رعایت کند و مصلحت این زمان که دنیا نگاهش را به این کشور دوخته مورد توجه قرار دهد و ما نباید با باز کردن زبان دشمنان به روی خود دل های امیدوار مردم را ناامید کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی به تشریح دوران سیاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که در آن سرنوشت ملت ایران بدست استکبار جهانی تعیین می شد اشاره کردند و فرمودند: به برکت اسلام و رهبری خردمندانه امام خمینی قدس سره ملت ایران توانست بر سرنوشت خود تسلط یافته و به آزادی، استقلال و عزت دست یابد. امروز کشور متعلق به مردم و دردست آنها ست. رئیس جمهور و نمایندگان قانونگذار مجلس را، خود مردم انتخاب می کنند و این خود پاداش و نعمت الهی به یک ملت با ایمان و مجاهد است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با بیان این مطلب که مردم با ایمان مادر آینده نیز همچون گذشته با قدرت، مقاومت، ‌مجاهدت و آگاهی و هوشیاری نظام اسلامی خود را که نعمت بزرگ الهی است حفظ خواهند کرد افزودند: ملت ایران از آگاهی و هوشیاری خوبی برخوردار است و کمتر ملتی را می توان یافت که به اندازه این ملت از مسائل سیاسی و بین المللی آگاهی و اطلاع داشته باشد و باید در جهت افزایش قدرت تحلیل مردم تلاش شود تا بتوانند در برابر حوادث، خود را حفظ کنند. امروز دنیا با تعجب و حیرت روند اوضاع داخلی ما را نظاره می کند که چگونه مردم در تمامی صحنه‌های کشور حضور می یابند و همه اقشار ملت برای تحیر بیشتر دشمن و خوشحال کردن دوستان خود در سراسر جهان باید در سازندگی و آینده کشور تلاش کنند.

ایشان سپس به مسئله لبنان اشاره کردند و فرمودند: مسلمانان و نیروهای مؤمن لبنان ثابت کردند که اراده و ایمان انسان بر هرگونه سلاحی و تجهیزاتی تفوق دارد. همین جوانان و مؤمنین بودند که توانستند تجاوز رژیم صهیونیستی ، آمریکا و فرانسه را متوقف کرده و آنان را با خفت و خواری به عقب‌نشینی وا دارند و قدرت های اروپائی و آمریکا که نسبت به لبنان خط و نشان می کشند نباید وجود جوانان مؤمن را در لبنان فراموش کنند و ما اطمینان داریم که جهان اسلام با تکیه بر همین ایمان اسلامی خواهد توانست عزت از دست رفته خود را بیش از گذشته بازیابد.

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ایروانی طی سخنانی کوتاهی به معرفی دیدارکنندگان پرداخت و آمادگی آنان برای اطاعت از فرامین رهبر عظیم الشأن انقلاب را اعلام داشت.