• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/05/15

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

اعضاء مجلس خبرگان عصر امروز با حضرت آیةالله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند. در این دیدار که حجةالاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور کشورمان نیز حضور داشت ابتدا آیةالله مشکینی رئیس مجلس خبرگان طی سخنانی، خاطره ی حضرت امام خمینی، امام فقید مسلمین جهان را گرامی داشت و با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی به امت جهانی اسلام، تأیید و تأکید مجلس خبرگان بر ادامه ی رهبری حضرت آیةالله خامنه ای را اعلام کرد و خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران افزود: اعضاء مجلس خبرگان حقیقتاً و مخلصانه تصمیم دارند به هر مقداری که در توان خود می بینند شما را برای اجرای اهداف الهی یاری کنند و همچون زبان های گویا حقایق دینی، معارف الهی و انسانی و اخلاق انبیاء را در کشور بیان کرده، در جهت اهداف عالی اسلام و مسلمین تلاش کنند.

آیةالله مشکینی در ادامه سخنان خود با اشاره به جلسه فوق العاده مجلس خبرگان که صبح امروز تشکیل شد نظر اکثریت قاطع اعضاء این مجلس مبنی بر مطابقت کامل حضرت آیةالله خامنه ای با شرایط رهبری که در اصلاحات قانون اساسی پیش بینی شده است را خاطر نشان ساخت و افزود: تصور نمی کنم که در هیچ کشور جهان سرانی از حکومت های مختلف یافت شوند که به اندازه ی رهبر و رئیس جمهوری ایران اسلامی در میان ملت خود دارای نفوذ حقیقی و اثباتی و برخوردار از محبت های قلبی مردم باشند و این خود از الطاف الهی است.

آیةالله مشکینی در پایان سخنان خود تأیید مجدد حضرت آیةالله خامنه ای از سوی مجلس خبرگان به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران و نیز انتخاب آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهور کشورمان را تبریک گفت و از خداوند موفقیت مسؤولان جمهوری اسلامی ایران در خدمت به اسلام، مسلمین و مستضعفان جهان را خواستار شد. آنگاه حضرت آیةالله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی طی بیانات مبسوطی ضمن تشکر از حسن ظن اعضاء مجلس خبرگان فرمودند: مسؤولیتی که بر عهده اینجانب قرار داده شده است وظیفه ی بسیار سنگین و خطیری است. این اراده ی الهی و خواست خدای متعال است و اینجانب در مقابل آن تسلیم هستم و به عنوان قضاء و تقدیر الهی آن را قبول می کنم و این مسؤولیت الهی را بر عهده می گیرم.

ایشان بر اهمیت برخورداری رهبر از همکاری، کمک و همفکری علماء و روحانیون و مسؤولان برجسته ی کشور تأکید کردند و افزودند: با این همکاری ها مشکلی نیست که قابل حل نباشد و راه غیرقابل پیمودن نیز وجود نخواهد داشت و ما از آغاز انقلاب تاکنون به برکت همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم و مسؤولان کارها را به پیش برده و توانسته ایم در مقابل سختی ها بایستیم و مشکلات را در برابر اراده ی عمومی این ملت خاضع کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: خدا را شکر می کنیم که در دل ما ذره ای دلبستگی، عشق و علاقه به امور دنیوی مسائل مربوط به انقلاب وجود ندارد و این مسؤولیت ها از جنبه ی ظاهری آن هیچ گونه کشش و انگیزه ای در ما ایجاد نکرده است و این را از الطاف الهی می دانیم و آن را با جرأت بیان می کنیم.

ولی امر مسلمین با بیان اینکه مقصود، انجام تکلیف الهی است و ما این را از امام عزیزمان درس گرفته ایم اظهار داشتند: ما مایلیم که جمهوری اسلامی ایران قدرتمند و ثروتمند و ملت ما از لحاظ جهانی یک ملت برجسته باشد و این آرزوی ماست. اما حقیقت آن است که اگر طبق وظیفه و جهت عمل کرده باشیم و به این مقاصد هم نرسیم، احساس شکست نخواهیم کرد و این را امام عزیزمان در طول 10 سال قولاً و عملاً به همه ی ما تفهیم کردند.

حضرت آیةالله خامنه ای با بیان اینکه در تشخیص تکلیف الهی نباید دچار سهل انگاری و آسان نگری شویم فرمودند: ما پس از تشخیص تکلیف خود در سمت هدایت عمومی ملت بدون هیچ گونه تردید، ترس و ملاحظه ای قدم های خود را محکم به پیش می گذاریم و از هیچ قدرت سیاسی و نظامی جهان و هیچ قدرت تهدید کننده و هشدار دهنده‌ای باک نداریم و این شیوه و خط اساسی ما خواهد بود.

رهبر کشورمان انجام تکلیف شرعی را معیار کارها خواندند و در پایان سخنانشان مجددا از اعضاء مجلس خبرگان به خاطر حسن ظن نسبت به ایشان تشکر کردند.