• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/01/31

پیام به مسلمانان جهان‌

بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌

سلام بر همه‌ی برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان مخصوصاً ملت مظلوم و مصیبت‌دیده‌ی عراق.

حوادثی که این روزها بر عراق می‌گذرد بسیار مهم و پیچیده و سرنوشت‌ساز است. سقوط رژیم صدام که مظهر ظلم و قصاوت و خشونت بوده و ملت عراق را سالها زندانی استبداد و سرکوب خونین خود ساخته بود، برای آن ملت غیور و با شرف روز شادی تاریخی است، ولی مصائب بزرگی که در هجوم آمریکا و انگلیس بر مردم وارد آمد و آنچه مهاجمین برای آینده‌ی آن ملت در سر می‌پرورانند، کام مردم غیور و با شرف عراق را تلخ می‌کنند و همه‌ی مسلمانان و آزادگان جهان را غمگین می‌سازد.

کشتار مردم بی‌پناه، ناله‌ی داغدیدگان و گریه‌ی کودکان گرسنه و مجروحان بی‌درمان، تخریب خانه‌های مردم، دستبندزدن و اسیر کردن رهگذران با بهانه‌های واهی، تعرض به حریم خانواده‌ها، ایجاد فضای رعب و وحشت همگانی، توهین و تذلیل مردان غیور را در برابر فرزندان و زنانشان، تخریب زیر بناهای حیاتی کشور و زدنِ هزاران بمب و موشک و گلوله توپ به شهرها که هر یک بتنهائی جنایت جنگی محسوب می‌شود، کاری کرد که مهاجمان گوی سبقت را از جنایات صدام در سالهای متمادی ربودند. برای یک ملت هیچ چیز دردآورتر از آن نیست که نظامیان بیگانه با احساس غرور فاتحانه، در خانه و خاک آنان آزادانه راه بروند و بر آنان تحکم کنند.

آمریکا و انگلیس ادعا کردند که هجوم آنان برای ازاله‌ی صدام و آوردن دموکراسی و آزادی بر عراق است. آنان عمداً ناگفته گذاشتند که خود آنان صدام قسی‌القلب و ستمگران با پشتیبانهائی که به او امکان آن خشونتها و قساوتها را می‌داد مجهّز کردند. خود آنان دست او را در کشتار سال 91 باز گذاردند و کمترین چشم غرّه‌ئی بر او نکردند، خود آنان در به کار بردن سلاح شیمیایی علیه ایرانیان و حتی علیه مردم حلبچه او را یاری کردند و این جنایات را از او نادیده گرفتند، خود آنان در سالهائی که او جنگ هشت ساله را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرد همه گونه در تقویت تسلیحاتی و تبلیغاتی او کوشیدند و چشم بر فجایعی که او بر ملت عراق وارد آورد بستند.

ادعای آزادی دادن آمریکا و انگلیس به مردم عراق، مسخره‌آمیزترین ادعای آنها است. آنها به دنبال سیطره بر عراق، بر نفت، خاورمیانه و سرکوب انتفاضه‌ی فلسطین و نهضت بیداری اسلامی‌اند. تعیین حاکم بیگانه و نظامی بر عراق بزرگترین اهانت به آزادی و مردمسالاری در عراق است. نقشه‌ی آنان محو هویّت اسلامی و ملّی عراق و تبدیل آن به مرکز سلطه‌ی آمریکائی بر همه‌ی خاور میانه و منابع و ذخائر قیمتی آن است. از نظر آنان مطلوبترین عناصر عراق کسانی‌اند که به متجاوزین بیگانه بیشتر خدمت کنند و به ملت و کشور خود بیشتر پشت کنند. در قضاوت وجدان عمومی ملت عراق و همه‌ی آزادگان و قضاوت تاریخ، خدمت و کمک به آمریکا برای دستیابی‌اش به هدفهای پلید استعماری، خیانت به عراق و ملت و تاریخ آن است.

خوابی که آمریکائیها و انگلیسیها برای عراق دیده‌اند تعبیرناشدنی است. در همه جا در برابر رفتار و ادبیات تجاوزکارانه، ادبیات و رفتار مقاومت شکل می‌گیرد و ملت عراق که به غیرت و حمیّت اشتهار دارد، از این قاعده مستثنی نیست. ملت مظلوم فلسطین با مقاومت جانانه‌ی خود رژیم سفاک صهیونیستی را عاجز کرده است. ملت مؤمن و انقلابی ایران با اتحاد و استقامت خود توانست جنگ متجاوزانه‌ی رژیم صدام را که از سوی همین آمریکا و انگلیس بعلاوه‌ی شوروی و بلوک شرق سابق پشتیبانی تسلیحاتی و اطلاعاتی و سیاسی می‌شد، ناکام سازد و دشمن را به پشت مرزهای خود براند. شهرهای ایران سالها از سوی همین صدام حسین ستمگر موشک‌باران و بمباران شد و بر سر جوانان آزاده و فداکارش بمب شیمیایی ریخته شد. ولی مقاومت یک ملت همه‌ی افسونهای دیکتاتوری و سرکوبگری و تجاوز باطل می‌کند. مهاجمان امروز به عراق بر رژیم بعثی غلبه کردند، و انتظار آن نمی‌رفت که رژیمی که از سوی مردم خود حمایت نمی‌شود و فقط به نیروهای سرکوبگر خود متکی است بتواند مقاومت کند. ولی این مهاجمان بر ملت عراق نمی‌توانند غلبه کنند. اگر می‌خواهند در مقابل آن ملت قرار نگیرند باید عراق را فوراً از نظامیان خود تخلیه کنند و کوچکترین دخالتی در آینده و سرنوشت آن ملت و کشور نکنند. حکومت عراق و ذخائر آن متعلق به مردم عراق است. خود آنان می‌توانند و می‌خواهند حکومت آینده‌ی خود را تعیین کنند. اگر آمریکائیها راست می‌گویند و دموکراسی را قبول دارند در کار عراق دخالت نکنند تا آن ملت با رفراندم، نظام آینده‌ی کشورش را تعیین و مدیران کشورش را انتساب کند و برای بازسازی آنچه مهاجمین ویران کرده‌اند خودش تصمیم بگیرد. موضع دولت و ملت ایران روشن است. ما با رژیم ستمگر و سرکوبگر صدام مخالف بودیم. با تجاوز بیگانگان به عراق مخالفت کردیم. در جنگ میان صدام با آمریکا و انگلیس که هر دو را ظالم می‌دانستیم به هیچکدام کمک نکردیم و عدم گرایش خود به هیچیک از دو طرف را اعلام کردیم. اما در مقابله‌ی اشغالگران با ملت عراق بی‌طرف اشغالگر، متجاوز و محکوم است و ملت در حال مقاومت، محق و مظلوم است. حمایت معنوی و سیاسی ما از هر ملت مظلوم و مورد تجاوز، راه همیشگی ما است.

ملت عراق امروز مسئولیت سنگینی دارد. هرگونه سهل‌انگاری و تفرقه آینده‌ی دشواری را برای آنان رقم خواهد زد. وحدت ملی، حضور در صحنه، شرکت در تشکیل حکومت مستقل و پاسدار هویت اسلامی، بزرگترین وظیفه‌ی مردم عراق بویژه علماء، روشنفکران و نخبگان علمی و سیاسی است.