• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/01/24

پیام به مردم رنج کشیده عراق

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین در پیامی خطاب به ملت ستمدیده و رنجدیده عراق، وظیفه کنونی مردم مسلمان این کشور را رعایت نظم عمومی و ابراز مهربانی و برادری و همچنین هوشیاری و بیداری بمنظور گرفتن بهانه از دشمنان و متجاوزان دانستند و تأکید کردند: لازم است مردم عراق با دخالت افراد دلسوز و متدین و همکاری و همفکری علما، روحانیون و سایر نخبگان و با محوریت مساجد جلوی هرگونه هرج و مرج و قتل و تجاوز و غارت اموال عمومی و خصوصی را بگیرند.
متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادران و خواهران، ملت ستمدیده و رنج کشیده عراق
این جانب از حوادث ناگوار و مصیبت‌های جانکاه و آلام جان‌گدازی که ملت غیور عراق در این برهه از زمان، متحمل آن شده است، شدیداً متأثر و متألم گشته، ضمن ابراز همدردی با عموم مردم خاصه خانواده‌های رنج دیده و داغدار برای همگان صبر و شکیبایی و عزت و عظمت در سایه اسلام از خداوند متعال مسئلت دارم.
گذشته از این مشکلات و حوادث تأسف‌انگیز، اخبار منتشره از هرج و مرج و فجایع دردناک از قبیل قتل و غارت که در برخی مناطق روی داده بسیار تلخ و نگران کننده و دور از انتظار بوده، موجب تألم خاطر گشته است. همه‌ی آحاد ملت غیور و شجاع و مؤمن عراق بدانند که تعرض به جان و مال افراد بخصوص در این شرایط در شمار اکبر محرّمات است.
در شرایط کنونی وظیفه‌ی اسلامی همه‌ی مردم اعم از شیعه و سنی است که با هوشیاری و بیداری خود، بهانه را از دشمنان و متجاوزان بگیرند، با رعایت نظم عمومی و ابراز مهربانی و برادری، به حمایت از محرومان و مستمندان بشتابند و با تشکیل کمیته‌های مردمی به یاری مجروحان و خسارت دیدگان همت گمارند. رعایت احترام علماء اعلام و مراجع عظام دامت برکاتهم بر همه واجب است.
لازم است با دخالت افراد دلسوز و متدین و همکاری و همفکری علماء و روحانیون و سایر نخبگان و با محوریت مساجد جلوی هرگونه هرج و مرج و قتل و تجاوز و غارت اموال عمومی و خصوصی گرفته شود. و فضای امن و محیط آرام برای کلیه شهروندان بوجود آید تا ملت عراق بتواند در سایه وحدت و یکپارچگی، توانایی و آگاهی خود را به نمایش بگذارد و تمدن اصیل اسلامی و فرهنگ ملی و جایگاه والای آن ملت قدرتمند و شجاع را باز یابد و موجبات رضای خداوند سبحان فراهم گردد.
پیروزی و سعادت برای اسلام و مسلمانان را خواستارم.
سیدعلی حسینی خامنه‌ای
10 صفر 1424