• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/04/22

دیدار میهمانان خارجی مراسم اربعین امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب

امام جمعه شهر پکن و معاون وزیرادیان چین، تجمع علماء، حزب الله، جنبش امل، مقاومت اسلامی و گروه کثیری از علماء و دانشمندان و نویسندگان و متفکران لبنان، علماء اهل تسنن دارالافنای شرعی و گروهی از نویسندگان و روزنامه نگاران سوریه، جمعی از شخصیت ها ی سیاسی، نمایندگان مجلس و گروه کثیری از مردم مسلمان پاکستان، گروه کثیری از علمای اهل تسنن و تشیع و جمعی از دانشجویان هند به همراه امام جمعه شهر حیدرآباد هند، گروهی از متفکرین تانزانیائی، گروهی از رهبران سیاسی اسلامی عراق مستقر در سوریه،‌ جمعی از روحانیون، علماء و مردم مسلمان حجاز، گروهی ازاساتید دانشگاه ها و متفکران از کشورهای انگلستان، گینه، کنیا، آمریکا، فرانسه، اتیوپی و کانادا جمعی کثیری از خواهران مسلمان و اندیشمندان و نویسندگان زن مسلمان از کشورهای لبنان، سوریه، پاکستان و هند و همچنین جمعی از اقشار مختلف مردم و اصناف مشهد به همراه استاندار خراسان و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و گروهی از عشایر استان خوزستان پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرده و با ایشان به عنوان ولی امر مسلمین بیعت کردند.

در این دیدار پرشور که با مرثیه سرائی‌ها و نوحه خوانی های میهمانان خارجی شکوه خاصی به خود گرفته بود ابتدا حجت‌الاسلام محمد خاتمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنان کوتاهی ارتحال جانسوز امام خمینی قائد عظیم الشأن اسلام را به محضر آیت‌الله خامنه‌ای تسلیت گفت و بیعت دیدارکنندگان با مقام معظم رهبری را اعلام داشت. وی درسخنان خود از جمهوری اسلامی به عنوان کانون طپش و جوشش حرکت جدید تاریخ نام برد و افزود: امروز راه و اندیشه امام به صورت یک حرکت پایان ناپذیر و انقلاب پویا سرنوشت امت اسلامی را به سوی کمال، آزادگی و استقلال تعیین می کند.

سپس رهبر انقلاب ضمن خیرمقدم به میهمانان مسلمان خارجی و سایر دیدارکنندگان ارتحال جانسوز رهبر کبیر مسلمانان جهان را به حاضرین تسلیت گفتند و طی بیانات مبسوطی با تأکید بر ضرورت اهتمام مسلمین جهان به پیوند عمیق و مستحکم میان امت اسلامی فرمودند: استعمار همواره سعی کرده است با غلیظ کردن احساسات ناسیونالیستی و ایجاد و تشدید اختلافات فرقه ای بین مسلمانان فاصله بیاندازد و در این رابطه حکومت های فاسد و دست نشانده ی استعمار، نقش بسیار مؤثری داشته اند. ولی امر مسلمین با بیان وضعیت نامطلوب مسلمان از لحاظ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در اغلب کشورها به تلاش اسلام در سوق دادن انسان به سوی کمالات بشری اشاره کردند و اظهار داشتند: به روشنی می توان پی برد که وضع کنونی مسلمانان در سرتاسر جهان تصادفی و اتفاقی نیست بلکه آن را بر مسلمانان تحمیل کرده اند. نهضت اسلامی ایران برای کوتاه کردن دست قدرت های ستمگر و متجاوز از سر مسلمانان همواره به عنوان یک پیام بر وحدت مسلمین تأکید کرده است و این پیام همچنان به قوت خود باقی است.

رهبر مسلمانان جهان درادامه ی سخنانشان، بازگشت به اصول و بنیان های اسلامی را افتخار مسلمانان خواندند و ضمن تشریح مفهوم صدور انقلاب فرمودند: مقصود ما از صدور انقلاب گسترش فرهنگ الهی و انسان ساز اسلام به تمامی جهان است و ما به آن افتخار می کنیم و وظیفه خود می دانیم که مفاهیم و ارزش های اسلامی، احکام و معارض دین خدا را که مایه ی نجات ملت هاست اشاعه دهیم و این تکلیف الهی ماست.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن حمله شدید به آمریکا و دستگاههای جاسوسی غرب در ایجاد اغتشاش، ناامنی و آشوب علیه حکومت های انقلابی و مردمی فرمودند: دست رئیس جمهور آمریکا و عمال مزدور و مرتجع آن به خون سرنشنیان هواپیمای مسافری ایران و صدها زائر و حاجی ایرانی در حرم امن الهی و نیز به خون فلسطینیان مظلوم و مردم ستم کشیده ی لبنان آلوده است. تروریست ها کسانی هستند که بی گناهان و غیر نظامیان را در اقصی نقاط جهان مورد تهاجم قرار داده و دستشان به خون آنان آلوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسلمانان را به هشیاری دربرابر جنجال آفرینی‌ها و توطئه های تبلیغاتی استکبار خبری فراخواندند و از گسترش فرهنگ منحط و خفت بار غرب به عنوان حربه ای برای توسعه ی سلطه گری های سیاسی برکشورهای اسلامی نام بردند و افزودند: دنیای اسلام بیدار شده است و مسلمانان در سرتاسر جهان احساس عزت و سربلندی می کنند و دیگر آن روزی که مسلمانان از ابراز مسلمان بودن خود خجالت می کشیدند گذشته است. امروز مسلمانان به خود می بالند و این به خاطر قدرت و عظمت انقلاب اسلامی است. ایشان با اشاره به مقابله مردانه ملت بزرگ ایران در برابر انواع توطئه های استکبار جهانی فرمودند: جمهوری اسلامی ایران تاکنون توانسته است با قدرت، از اسلام، موجودیت و شرف خود دفاع کند و ضربات دشمن را به خود او بازگرداند و امروز با گذشت زمان، امواج بیداری اسلامی تخت فرعون های عالم را بیش از گذشته به لرزه در می آورد. رهبر مسلمانان جهان خطاب به میهمانان مسلمان خارجی فرمودند: برادران مسلمان ما در سراسر جهان بدانند که ملت ایران با اتکال به خداوند و با درس های ارزشمندی که از رهبری ها و رهنمودهای امام عزیز خود فراگرفته و نیز با تجربه ی ذی قیمتی که در طول 10 سال انقلاب به دست آورده است امروز با نشاط تر و آماده تر و مجرب تر و با جرأت تر در مقابل دستگاه های استکبار و سلطه ی جهانی ایستاده است و به هیچ وجه در برابر آن احساس ضعف نمی کند. قدرت واقعی متعلق به جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران است زیرا متکی به خداست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم پیوند مستحکم میان مسلمانان جهان با ملت مسلمان و انقلابی ایران فرمودند: وسایل و ابزارهای تفرقه و اختلاف که از سوی دشمن بر ملت های اسلامی تحمیل شده نباید فضای بیداری مسلمانان را تحت تأثیر قرار دهد و تمامی مسلمانان علی رغم بُعد منطقه و اختلاف زبان ها و نژادها باید برای حرکت به سمت اهداف بزرگ اسلامی با هم همدل و همزبان و همفکر باشند.

ایشان در پایان سخنانشان بار دیگر از مسلمانان خارجی که برای شرکت در مراسم عزاداری رهبر فقید جهان اسلام و نیز عرض تسلیت به مردم کشورمان به ایران آمده اند، تشکر کردند.