• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/04/19

دیدار و بیعت فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران امروز به هنگام بیعت فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران با ایشان بر لزوم تقویت همه جانبه سپاه تأکید کردند.

در این دیدار، ابتدا حجت‌الاسلام عبدالله نوری نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی سخنان کوتاهی، ارتحال جانسوز امام امت را به محضر حضرت آیةا... خامنه ای تسلیت گفت و بیعت نیروهای سپاهی و بسیجی و فرماندهان و مسئولان سپاه با رهبر و ولی امر مسلمین را اعلام داشت.

وی در سخنان خود تأکید کرد: ما تا آخرین نفس برای تحقق آرمانهای ولی امر خود جانبازی کرده و برای رسیدن به اهداف مقدس انقلاب به جهاد خود ادامه خواهیم داد.

سپس برادر محسن رضائی فرمانده کل سپاه پاسداران بر اطاعت و پیروی سپاه از فرامین مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: ما امیدواریم با خشم مقدسی که نسبت به دشمنان در قلوبمان جای گرفته بتوانیم در رکاب رهبر و ولی امر مسلمین برای شادی و جلب رضایت روح بزرگ امام عزیز بیش از گذشته تلاش کنیم.

آنگاه رهبر کشورمان متقابلاً عروج ملکوتی قائدعظیم الشأن اسلام، امام خمینی را به حاضرین تسلیت گفتند و طی بیانات مبسوطی ضمن تمجید از روح بزرگ و شخصیت عظیم رهبر کبیر انقلاب اسلامی، برادران سپاهی را به خاطر اراده مستحکم و اخلاصشان نسبت به امام امت پیشقدمترین افراد برای پر کردن خلاء ناشی از فقدان رهبر عزیز انقلاب دانستند.

رهبر و ولی امر مسملین، سپاه را نیروی مهم مدافع انقلاب خواندند و افزودند: تا زمانی که انقلاب اسلامی مانند روحی در کالبد نظام جمهوری اسلامی است هیچ گاه نباید تصور شود که دشمنی و تهدید علیه ما وجود نخواهد داشت؛ بنابراین حضور و تکلیف دفاع دائمی و احساس در سنگر بودن ضروری است.

فرمانده کل قوا با بیان نظر قطعی حضرت امام قدس سره مبنی بر اینکه سپاه و ارتش هر دو باید به عنوان دو بازوی نیرومند انقلاب در کنار یکدیگر باقی بمانند بر لزوم تقویت هر چه بیشتر روحیه محبت، دوستی و برادری در ارتش و سپاه تأکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در قسمت دیگری از بیاناتشان با تأکید بر ضرورت تقویت سپاه به عنوان یک نیروی مطمئن و از همه جهت کارساز فرمودند: سپاه باید از جهات معنوی و ساختار روحی، سازماندهی اداری و نظامی و سلسله مراتب فرماندهی و نیز استحکام مدیریت و توانائی های علمی و رزمی و تجهیزات هرچه بیشتر تقویت شود و این امر مبنای کار قرار گیرد.

ایشان با اشاره به حضور گسترده نیروهای مؤمن وانقلابی در سپاه، آنان را مظهر فداکاری، صفا و صدق خواندند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان با بیان اینکه قوام و شخصیت سپاه به معنویت این نهاد انقلابی بستگی دارد به حساسیت و اهمیت نقش برادران روحانی در سپاه پاسداران اشاره کردند و حضور آنان در تأمین معنویت برادران سپاه را تعیین کننده دانستند.

در این دیدار علاوه بر نماینده ولی فقیه و نیز فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین وزیر و فرماندهان نیروهای سه گانه سپاه، مسؤولین دفاتر نمایندگی رهبری، فرماندهان یگان های رزمی و معاونین وزارت سپاه حضور داشتند.