• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/04/14

دیدار و بیعت جمعی از اصناف تهران و روستائیان کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران عصر امروز به هنگام بیعت گروه کثیری از بازاریان، اصناف و روستائیان کشورمان با ایشان ضرورت رسیدن به خود کفائی در امر تغذیه مردم را یاد آور شدند و به لزوم سرمایه گذاری دولتی و مردمی در امر کشاورزی تأکید کردند.
دراین دیدار ابتدا آقایان فروزش وزیر جهاد سازندگی و سعید امانی دبیر جامعه انجمن های اسلامی اصناف طی سخنان کوتاهی ارتحال ملکوتی امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تسلیت گفتند و ضمن اعلام بیعت حاضرین با رهبر و ولی امر مسلمین خدمات بازار و اصناف اسلامی به انقلاب و جمهوری اسلامی و همچنین نقش پر اهمیت کشاورزان و روستائیان در تاٌمین مایحتاج عمومی را برشمردند.

سپس رهبر کشورمان مصیبت جانگداز فقدان قائد عظیم الشأن اسلام امام خمینی را متقابلاً به حاضرین تسلیت گفتند و طی سخنانی فرموند: ما اگر بخواهیم کشورمان به استغناء و خودکفائی نسبی نائل شود باید در روستا ها سرمایه گذاری کنیم. عمده آن است که یک کشور بتواند بر روی پای خود بایستد و اساس نیاز خود را تأمین کند و این به کار کشاورزان و توجه مسؤولین در بکارگیری سرمایه های دولتی و مردمی در امر کشاورزی بستگی دارد.

ایشان با تأکید بر اینکه سیاست کلی دولت باید متوجه تقویت روستا ها و آبادانی آنها باشد مسؤولین کشور را به برنامه ریزی در این خصوص توصیه کردند و افزودند: ما که می خواهیم سینه به سینه با چپاولگران مقابله کنیم باید مسئله تعذیه را به نقطه اطمینان بخشی برسانیم و این جز با توجه به روستا ها امکان پذیر نیست و روستائیان نیز باید به این امر مهم اهتمام ورزند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیاناتشان ضمن تقدیر از خدمات بازاریان و اصناف مسلمان و متعهد کشورمان به انقلاب، اسلام و امام امت فرمودند: اگر در نظام تبادل شهری امانت و امنیت حقیقی حکم فرما باشد مردم احساس آرامش خواهد کرد. کسبه و اصناف متدین، انقلابی و مرید و مخلص امام و اسلام نباید اجازه دهند که محیط کار صنفی با روش های غلط و سود جویانه عده ای معدود آلوده شود.

ولی امر مسلمین جوانان مؤمن و بازاری را به حراست از حیثیت اسلام و انقلاب در محیط بازار توصیه کردند و اظهار داشتند: همه ما در مقابل اسلام، قرآن و انقلاب مسؤول، مدیون و بدهکار هستیم .به برکت وفاداری عموم مردم نسبت به اسلام، قرآن و انقلاب امروز در سطح جهان از جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام کاملاً با ثبات و مستحکم صحبت می شود.

رهبر کشورمان در پایان سخنانشان با بیان این مطلب که مبنای حقیقی قدرت و ثبات در جمهوری اسلامی ایران اتکاء بر آراء و حضور یکپارچه مردم در صحنه است فرمودند: وظیفه یکایک مسؤولین و مردم این است که این حضور قوی و اراده مستحکم حاکم بر کشور را با تمامی وجود حفظ کنند و همه با هم پیوند هایمان را برای پیاده کردن اهداف الهی و اسلامی انقلاب آنگونه که امام عزیز مان می خواستند مستحکم تر کنیم.

 در این دیدار هزاران تن از نمایندگان کلیه اصناف و بازاریان تهران، اعضاء انجمن های اسلامی بازار و اصناف تهران، اتحادیه و تعاونی های صنفی و نیز جمع کثیری از اعضاء شورا های اسلامی سراسر کشور به نمایندگی از طرف بیش از چهل هزار تن از اعضاء شورا های اسلامی روستائی به همراه وزیر و جمعی از مسؤولین وزارت جهاد سازندگی، همچنین امام جمعه و جمعی از اهالی علی آباد کتول حضور داشتند.