• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/06/26

پیام به سی‌وپنجمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ مناسبت‌ برگزاری‌ سی‌ و پنجمین‌ نشست‌ اتحادیه‌ انجمنهای‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ در اروپا، پیامی‌ صادر فرمودند.
متن‌ این‌ پیام‌ که‌ صبح‌ امروز در این‌ نشست‌ و توسط آقای‌ دکتر جواد اژه‌ای‌ نماینده‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در امور دانشجویان‌ اروپا قرائت‌ شد بدین‌ شرح‌ است‌:
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
سلام‌ بر دانشجویان‌ نشست‌ سالانه‌ی‌ انجمنهای‌ اسلامی‌ فرزندان‌ عزیزم‌ از خداوند بزرگ‌ می‌خواهم‌ که‌ شما را در دستیابی‌ به‌ قله‌های‌ دانش‌ و بینش‌ و ابتکار علمی‌ یاری‌ فرماید و دل‌ ناآلوده‌ و جوان‌ شما را با پرتو ایمان‌ و معنویت‌، روشن‌ سازد. جوان‌ ایران‌ امروز باید بداند که‌ دست‌ تقدیر او را در مقطعی‌ قرار داده‌ که‌ برای‌ ملت‌ و تاریخ‌ او تعیین‌کننده‌ است‌.
نسل‌ دانش‌ پژوه‌ امروز، می‌تواند در بنای‌ کشوری‌ مستقل‌ و مقتدر و پیشرو سهیم‌ گردد و بنای‌ شامخی‌ را که‌ نسل‌ انقلاب‌ با فداکاریهای‌ کم‌نظیر خود در میان‌ طوفان‌ ستیزه‌ها و کینه‌ ورزیها بر پا داشت‌، استحکام‌ و ماندگاری‌ بخشد و هشیارانه‌ از آن‌ حراست‌ کند. این‌ مسؤولیتی‌ و نیز افتخاری‌ عظیم‌ است‌.
نظم‌ ظالمانه‌ی‌ کنونی‌ جهان‌ و فرهنگی‌ که‌ آن‌ را پدید آورده‌ و در عین‌ حال‌ از آن‌ بشدت‌ تأثیر پذیرفته‌ است‌، برآنند که‌ خود را بر همه‌ی‌ ملتها و همه‌ی‌ فرهنگها تحمیل‌ کنند و با هر کانون‌ مقاومتی‌ بیرحمانه‌ و کینه‌جویانه‌ به‌ ستیزه‌گری‌ برخیزند. امروزه‌ نظام‌ مقدس‌ جمهوری‌ اسلامی‌ یکی‌ از مقاومترین‌ این‌ کانونها و به‌ گمان‌ من‌، مقاومترین‌ آنهاست‌. این‌ مقاومت‌، نه‌ بر اثر عصبیت‌ جاهلانه‌ و کوته‌نظرانه‌، بلکه‌ از سر معرفت‌ و اصالت‌ و احساس‌ مسؤولیت‌ است‌.
این‌ مقاومت‌ ملتی‌ است‌ که‌ هویت‌ و رفتار ستمگرانه‌ و متکبرانه‌ و مزورانه‌ی‌ سردمداران‌ سودجوی‌ نظام‌ استکبار جهانی‌ را به‌ خوبی‌ شناخته‌ و با الهام‌گیری‌ از معرفت‌ و فرهنگ‌ غنی‌ و ریشه‌دار اسلامی‌ خویش‌ از خواست‌ جبارانه‌ی‌ آن‌ سر پیچیده‌ است‌.
این‌ مقاومتی‌ آگاهانه‌ و نیز مؤمنانه‌ است‌، و از اینرو دشنام‌ سبکسرانه‌ و کارشکنی‌ موذیانه‌ از سوی‌ جبهه‌ی‌ استکبار و همه‌ی‌ خیل‌ و حشم‌ سیاسی‌ و رسانه‌یی‌ و امنیتی‌ او، نتوانسته‌ است‌ در آن‌ اثر بگذارد و از این‌ پس‌ نیز نخواهد توانست‌ ان‌شاءالله‌.
عزیزان‌! ملت‌ خود، فرهنگ‌ خود، ایمان‌ خود، نظام‌ اسلامی‌ سر افزار خود را قدر بدانید و خود را برای‌ یاری‌ رساندن‌ و نقش‌آفرینی‌ در آن‌ آماده‌سازید.
فضل‌ الهی‌ و دعای‌ حضرت‌ ولی‌ عصر ارواحنا فداه‌ شامل‌ حال‌ شما باد.
سید علی‌ خامنه‌ای‌