• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/03/04

پیام تبریک به ملت، دولت و حزب‌الله لبنان به مناسبت پیروزی‌ بر رژیم صهیونیستی

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پیامی‌، پیروزی‌ مقاومت‌ اسلامی‌ لبنان‌ بر دشمن‌ غاصب‌ صهیونیستی و خلق‌ حماسه‌‌ی جاودان‌ را به‌ ملت‌، دولت‌ و رزمندگان‌ مقاومت‌ اسلامی‌ لبنان‌ تبریک گفتند.
متن‌ پیام‌ ولیّ امر مسلمین به‌ این‌ شرح‌ است‌:

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
«و مثل‌ آنان‌ در انجیل‌، چون‌ کشتزاری‌ است‌ که‌ جوانه‌‌ی خود را از خاک برآورد، پس‌ آن‌ را مایه‌ دهد تا ستبر شود، و بر ساقه‌‌ی خود بایستد، و دهقانان‌ را به‌ شگفت‌ آورد، تا خدا از بالندگی‌ آنان‌ کافران‌ را به‌ خشم‌ افکند.
خدا به‌ کسانی‌ از آنان‌ که‌ ایمان‌ آورده‌ و کارهای‌ شایسته‌ کرده‌اند آمرزش‌ و پاداش‌ بزرگ‌ وعده‌ کرده‌ است‌.» (۱)
"قرآن‌ مجید"

پیروزی‌ ملّت‌ عزیز لبنان‌ که‌ به‌ برکت‌ مقاومت‌ شجاعانه‌ و بی‌گسست‌ جوانان‌ حزب‌الله‌ و مقاومت‌ اسلامی‌ لبنان‌، بر آن‌ کشور مظلوم‌ و مجروح‌ ارزانی‌ شد، پدیده‌ای‌ بزرگ‌ و بی‌سابقه‌ و سرشار از درس‌ و عبرت‌ است‌.

اینک ملّتهای‌ عرب‌ و مسلمان‌ برای‌ نخستین‌ بار شاهد عقب‌نشینی‌ خفّت‌بار و از سر ناچاری‌ غاصبان‌ صهیونیست‌ از سرزمینی‌ هستند که‌ سالها آن‌ را ملک طِلق‌ خود پنداشته‌ و هرگونه‌ گفت‌وگو درباره‌‌ی آن‌ را رد میکردند. این‌ حادثه‌‌ی عظیم‌، منشأ مقایسه‌ای‌ به‌یادماندنی‌ میان‌ دوگونه‌ رفتار با دولت‌ خشن‌ و زورگوی‌ صهیونیست‌ و حامیان‌ بی‌انصاف‌ آن‌ است‌: رفتاری‌ از سر شجاعت‌ و عدالت‌خواهی‌ و متّکی‌ بر فداکاری‌ مؤمنانه‌‌ی جوانان‌، و رفتاری‌ از سر تسلیم‌ و گریز و متّکی‌ بر تصمیم‌ مستکبران‌.

پیروزی‌ مقاومت‌ اسلامی‌ و سازمان‌ حزب‌الله‌ سرافراز لبنان‌ و موفّقیّت‌ افتخارآمیزی‌ که‌ برای‌ ملّت‌ خود آفریدند، به‌ همه‌ می‌آموزد که‌ صراط مستقیم‌ به‌ سوی‌ آزادی‌ و استقلال‌، جز رفتار شجاعانه‌ و عدالت‌خواهانه‌ و متّکی‌ بر ایمان‌ و آگاهی‌ جوانان‌ حق‌طلب‌ نیست‌.

اکنون‌ همه‌‌ی معادلات‌ سیاسی‌ و محاسبات‌ مادّی‌، مقهور فداکاری‌ جوانان‌ مؤمن‌ و مخلص‌ شد که‌ آرایشهای‌ فریبنده‌‌ی ارتش‌ غاصب‌ صهیونیست‌ و قضاوتهای‌ عجولانه‌ درباره‌‌ی شکست‌ناپذیری‌ آن‌ را به‌ چیزی‌ نگرفته‌ و نیروی‌ فداکاری‌ و ایثاری‌ را که‌ آیات‌ باهره‌‌ی اسلام‌ و قرآن‌ در ذهن‌ و دل‌ آنان‌ پدید آورده‌ بود بدرستی‌ ارج‌ نهادند؛ به‌ وعده‌‌ی الهی‌ اطمینان‌ یافتند و جانهای‌ پاک خود را به‌ میدان‌ بردند.

اکنون‌ درستی‌ قضاوت‌ روشن‌بینانی‌ آشکار گشت‌ که‌ علاج‌ زورگویی‌ و قساوت‌ صهیونیست‌های‌ غاصب‌ را فقط در منطق‌ مقاومت‌ و جهاد و ایثار میدیدند.

بی‌شک این‌ تجربه‌‌ی بزرگ‌، جوانان‌ فداکار فلسطینی‌ و دیگر جوانان‌ پاک‌نهاد عرب‌ را در راه‌ مبارزه‌‌ی بی‌امان‌ بر ضدّ دشمن‌ غاصب‌ و سفّاک، پایدارتر از گذشته‌ خواهد ساخت‌.

اینجانب‌ به‌ همه‌‌ی جهان‌ اسلام‌، مخصوصاً به‌ ملّت‌ لبنان‌ که‌ چنین‌ جوانانی‌ را در دامان‌ خود پروردند و با دست‌ و زبان‌ و دل‌، آنها را یاری‌ کردند و نیز به‌ دولت‌ لبنان‌ که‌ این‌ فداکاری‌ها را به‌‌طور شایسته‌ پاس‌ داشتند و بخصوص‌ به‌ رهبران‌ و آحاد حزب‌الله‌ و مقاومت‌ اسلامی‌ لبنان‌ که‌ در این‌ مبارزه‌‌ی دشوار، هرگز از پای‌ ننشستند، صمیمانه‌ تبریک میگویم‌ و آنان‌ را به‌ صبر و توکّل‌ و مقاومت‌ تا تحقّق‌ آخرین‌ هدفهایشان‌ توصیه‌ میکنم‌.

درود خدا و بندگان‌ صالحش‌ بر شما و همه‌‌ی مجاهدان‌ فی‌سبیل‌الله‌.
والسّلام‌ علیکم‌ و رحمةالله‌
سیّدعلی‌ خامنه‌ای‌     
۷۹/۳/۴