• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/09/24

دیدار جمعی از مداحان اهل بیت(ع) با رهبر انقلاب

در سالروز میلاد فرخنده دخت گرامی پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا‌(س)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار مداحان اهل بیت(ع) با ایشان در بیانات کوتاهی ولادت باسعادت بانوی بزرگ اسلام زهرای اطهر(س) را گرامی داشتند و عمل کردن به سیره‌ی آن بزرگوار را وظیفه محبان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار به بیان فضائل و مناقب حضرت فاطمه (س) پرداختند و فرمودند: خودسازی و تأثیر سازنده در محیط زندگی انسانها راهی است که فاطمه زهرا (س) پیمود و ما نیز به عنوان پیروان آن حضرت باید در همین راه حرکت کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از حضرت زهرا(س) به عنوان منبع نور و فضیلت و یکی از برترینهای تاریخ بشر یاد کردند و فرمودند: زهرای اطهر(س) در زندگی پیامبر اسلام و علی ابن ابی‌طالب به مانند نوری می درخشد و زنان مسلمانان ما باید با الگو قراردادن زندگی آن حضرت خود را از دریای معرفت و کرامت فاطمه زهرا(س) بهره مند سازند.
بر پایه همین گزارش پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی طبق مراسم همه ساله جمعی از شاعران و مداحان اهل بیت (ع) در وصف مقام و منزلت دخت گرامی رسول اکرم (ص) به شعرخوانی و مدیحه سرایی پرداختند و میلاد آن بانوی بزرگ اسلام را گرامی داشتند.
این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار جامعه مداح و مجمع الذاکرین تهران، مداحان آستان قدس رضوی و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و جمعی از مداحانشهرهای یزد، کرمان، شیراز، کاشان، اراک، قزوین، کرج، آمل، بابل، ورامین، بهشهر، آرانِ بیدگل، نائین و خمین حضور داشتند.