• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/12/17

دیدار جمعی از قاریان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امشب در جمع قاریان برجسته قرآن کریم طی سخنانی توجه روزافزون جوانان کشور به بهره گرفتن از انوار حیاتبخش قرآنکریم را خاطرنشان ساختند و انس با قرآن، تلاوت دلنشین و توجه به معنا و مفهوم آیات الهی را در جامعه،‌ موجب نزدیک شدن به هدفهای قرآن مجید توصیف کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار از صدای خوب و تلاوت مناسب آیات الهی به عنوان یک کار اصولییاد کردند و ضمن تقدیر از قاریان و حافظان ممتاز ایرانی در مسابقات بین المللی قرآن به سبب ارائه محصول پربرکت انقلاب اسلامی به جهان فرمودند: توجه به معنا ومفهوم آیات قرآن کریم و تأثیر پذیرفتن از آن به هنگام تلاوت این آیات حائز اهمیت بسیاری است و قاریان ما باید به این مهم توجه کنند زیرا این امر، لطف تلاوت را بهمراتب افزایش خواهدداد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت گروههای همخوانی به سمت خودگرایی در پردازش شعر و آهنگ را قابل تمجید دانستند و فرمودند: حرکت به سمت خودگرایی و استفاده از نیروها و استعدادهای درونی برای رشد و تعالی بیشتر ضروریاست و ما باید در تمامی مراحل بر علم،‌ادب، استعداد و توانایی خود تکیه کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان بیاناتشان بر لزوم توجه مسئولین صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عمل صحیح در تبلیغات قرآنی تأکید کردند و فرمودند: برنامه های قرآنی، مدایح و شعرهایی که به صورت تواشیح از صداوسیما پخش می شود باید روز بروزاز لحاظ شکل پخته تر و برگزیده تر شود تا تمام مردم بتوانند از برکات عظیم قرآن بهره مند شوند.
این گزارش حاکیست در این مراسم که 2ساعت بطول انجامید تنی چند ازقاریان برجسته قرآن کریم و گروه‌های همخوانی پیش از بیانات مقام معظم رهبری بهتلاوت قرآن کریم و اجرای تواشیح پرداختند.