• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/05/10

پیام به گردهمایی مسئولان انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

اجتماع شما مسؤولان انجمنهای اسلامی دانشگاهها را گرامی می‌دارم و از خدای بزرگ می‌خواهم که آن را وسیله‌ی تعالی کیفی این انجمنها قرار دهد.

عزیزان! پیدایش انجمنهای اسلامی در دانشگاهها محصول احساس صادقانه‌یی بود که همه‌ی دلسوزان انقلاب در آن شریک بودند و آن نیاز محیط دانشجویی به کوششی پیگیر و جوانانه برای گسترش و تعمیق درک اسلامی و روحیه‌ی ایمانی جوانان و دانشجویان بود. با گذشت این سالها، هر چند محیط دانشگاه و همه‌ی کشور از برکات فکر و عمل اسلامی برخوردار بوده است، با این حال نیاز به همان تلاش جوانانه و پر شور برای گسترش ایمان اسلامی و عمق بخشیدن به روحیه‌ی انقلابی، همچنان پا بر جاست. شرط اول در صلاحیت هر مجموعه‌ی اسلامی در دانشگاه و غیر آن، برخورداری از ایمانی عمیق و صادقانه به اسلام و انقلاب است. امروز تلاش تبلیغی و فرهنگی گسترده‌یی از سوی دشمنان ایران و اسلام به کار می‌رود تا مایه‌ی اصلی استقلال و سربلندی و پیشرفت کشور را که همان ایمان و تعهد به اصول انقلاب است، از ذهن و عمل جوانان بزدایند. همه در جهان دانسته‌اند که شکست تاریخی جبهه‌ی استکبار در مقابل انقلاب اسلامی، بیش از همه از ایمان صادقانه‌ی جوانان نشأت گرفته است و دشمن با هزار زبان و هزار وسیله، به تهاجم بر این سنگر استوار دست زده است.

جوانان ما، مخصوصاً دانشجویان، شور انگیزی در مبارزه با دشمن و مقابله با تهاجم او بر دوش دارند. انجمنهای اسلامی و دیگر تشکلهای اسلامی دانشگاهها، باید خود را در صفوف مقدم این مبارزه‌ی پرشور قرار دهند.

عزیزان! نگذارید با تضعیف ارزشهای انقلاب و اسلام، به جبهه‌ی دشمن کمک کنند؛ و بخصوص نگذارید غفلت زدگانی از این قبیل، در مجموعه‌های شما - یعنی در صفوف مقدم - جا بگیرند. شعارهای انقلاب را که پرچمهای راهنما در راه اعتلاء و سربلندی و آبادانی این کشور است، گرامی بدارید و با همه‌ی وجود از آن دفاع کنید و سهل انگاری نسبت به آن را از بیگانگانی که احیاناً به لباس خودی در می‌آیند و با زبان خودی سخن می‌گویند، تحمل کنید.

خداوند پشت و پناه همه‌ی جوانان مؤمن این کشور باد.

سیّد علی خامنه‌ای - 10/05/1377