• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/01/31

پیام به سیدحسن نصراللَّه در پی حوادث خونین در لبنان به دست جنایتکاران صهیونیست

در پی حوادث خونین چند روز اخیر در لبنان که به دست جنایتکار صهیونیستهای غاصب صورت گرفته، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی خطاب به حجت‌الاسلام سید حسن نصرالله در لبنان صادر فرمودند: متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم‌

عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام آقای سید حسن نصرالله (دام بقائه و عزه)

سلام علیکم بما صبرتم؛ حوادث خونین چند روز اخیر در لبنان که به دست جنایتکار صهیونیستهای غاصب و خونخوار و پشتیبانی صریح دولت مستکبر و طغیانگر ایالات متحده‌ی آمریکا انجام گرفته، اینجانب و عموم ملت ایران و خدمتگزاران آنان در دولت جمهوری اسلامی را در غمی سنگین و عمیق فروبرده است. این فاجعه‌ی بزرگ بشری که قربانیانش کودکان و زنان و مردان غیر نظامی‌اند ثابت می‌کند که حکومت غاصب کشور فلسطین تا چه اندازه در تجاوز به جان و مال و استقلال ملتها، گستاخ و بی‌بهره از کمترین ملاحظه‌ی اخلاقی و تعهدات بین‌المللی است و چگونه از سکوت و سازشکاری برخی دولتهای عربی برای ادامه‌ی تجاوز بر سرزمینهای عربی و اسلامی بهره برداری می‌کند.

در این امتحان بزرگ، ملت و دولت لبنان از خود شجاعت و غیرت نشان داده و در مقابل دشمن خبیث و افزون‌طلب تسلیم نشده‌اند .این موضع درخور ستایش است. نیروهای فداکار حزب الله در این حادثه‌ی بزرگ مانند همیشه در موضع سربازان جان بر کف و مدافع از کشور و ملت لبنان، حماسه آفریدند و خدا را از خود خشنود کردند.

عزیزان من! شرف دنیا و آخرت در این است که در مقابل متجاوزان به جان و مال و دین و استقلال، ایستادگی کنید و ضربات خود را بر آنان وارد کنید تا از تجاوز خود پشیمان شوند.کوچکترین نرمش در برابر صهیونیستها، آنان را گستاخ‌تر و درنده‌تر می‌کند، این محصول تجربه‌ی پنجاه‌ساله‌ی همسایگان فلسطین و مردم فلسطین است. به خداوند توکل کنید، از او کمک بخواهید، بر ناملایمات صبر کنید تا پیروزی همراه با سربلندی و شرف را خداوند بر شما ارزانی دارد. امروز شما در خط مقدم دفاع از سرزمینهای اسلامی در برابر تجاوزگران قرار گرفته‌اید.بر همه‌ی مسلمانان جهان و همه‌ی دولتهای اسلامی واجب است که از لبنان دفاع و به مدافعان از ملت و دولت آن کمک کنند.

از خداوند متعال می‌خواهم که همه‌ی دولتها و ملتهای مسلمان را با این وظیفه‌ی بزرگ آشنا فرماید. اینجانب شما و رزمندگان جان بر کف حزب الله و ملت لبنان را متضرعانه دعا می‌کنم و صبر و پیروزی شما را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم و برای شهدای این واقعه، علو درجات و برای کسان آنان صبر و اجر می‌طلبم.

والسلام علیکم و علی جمیع عباد الله الصالحین‌
جمعه سی‌ام ذی‌القعده 1416
علی الحسینی الخامنه‌ئی