• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/06/31

پیام به مناسبت روز تجلیل از شهدا و ایثارگران در هفته‌ی دفاع مقدس‌

در اولین‌ روز هفته‌ دفاع‌ مقدس‌، بمناسبت‌ روز تجلیل‌ از شهدا و ایثارگران‌، در هفته‌ دفاع‌ مقدس‌، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیامی‌ بمناسبت‌ بزرگداشت‌ و تجلیل‌ از شهیدان‌ عزیز انقلاب‌ اسلامی‌ و جنگ‌ تحمیلی‌ صادر فرمودند.

متن‌ این‌ پیام‌ که‌ عصر امروز در مراسم‌ عطر افشانی‌ و غبار روبی‌ مزار شهیدان‌ در بهشت‌ زهرا توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ رحیمیان‌ رئیس‌ بنیاد شهید انقلاب‌ اسلامی‌ قرائت‌ شد، به‌ این‌ شرح‌ است‌:

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

سلام‌ خداوند و بندگان‌ شایسته‌اش‌ به‌ آنان‌ که‌ جان‌ خود را مشتاقانه‌ به‌ میدان‌ دفاع‌ از دین‌ خدا و عزت‌ و استقلال‌ میهن‌ اسلامی‌، بردند.. عاشقانه‌ هستی‌ خود را نثار کردند تا هستی‌ امت‌ اسلامی‌، استقرار و قوام‌ بگیرد، و از لذتها و هوسهای‌ زندگی‌ چشم‌ پوشیدند تا چشمشان‌ به‌ جمال‌ محبوب‌ ازلی‌ روشن‌ شود، و در راه‌ شهادت‌ گام‌ نهادند تا راه‌ خدا و راه‌ سعادت‌ خلق‌، همواره‌ باز و به‌ روی‌ مردم‌ گشوده‌ بماند. حق‌ شهیدان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و جنگ‌ تحمیلی‌ نه‌ فقط بر مردم‌ کشور ما، بلکه‌ بر همه‌ی‌ دوستداران‌ اسلام‌ و بر همه‌ی‌ طرفداران‌ از آزادی‌ و ارزشهای‌ الهی‌، بسی‌ عظیم‌ است‌. استکبار، جنگ‌ هشت‌ساله‌ را بر ملت‌ ما تحمیل‌ کرد برای‌ این‌ که‌ بتواند اسارت‌ را به‌ ایران‌ اسلامی‌ تحمیل‌ کند، و شهیدان‌ عزیز و دیگر فداکاران‌ جبهه‌های‌ نبرد، ترفند دشمن‌ را باطل‌ ساختند.

از این‌ روست‌ که‌ این‌ روزها که‌ یادآور شروع‌ تحمیل‌ جنگ‌ بر ملت‌ ماست‌ مناسبت‌ مغتنمی‌ است‌ برای‌ تجلیل‌ از شهدای‌ بزرگوار و جانبازان‌ عزیز و آزادگان‌ سرافراز و مفقودالاثرهای‌ مظلوم‌ و همه‌ی‌ رزمندگان‌ مؤمن‌ و دلاور، تکریم‌ و تعظیم‌ به‌ پدر و پیشوای‌ شهیدان‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌ قدس‌ سره‌ الشریف‌.

سید علی‌ خامنه‌ای‌

سی‌ و یکم‌ شهریور ماه‌ 1