• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/12/21

پیام به مناسبت تشییع پیکر پاک یک هزار تن از شهدای جنگ تحمیلی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز به مناسبت تشییع پیکر پاک1000 تن از شهدای جنگ تحمیلی پیامی به این شرح صادرفرمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاع یافتم که امروز بالغ بر 1000 تن از شهیدان بخون تپیده جنگ تحمیلی تشییع می شوند. پیکر مطهر و مبارک این مجاهدان فی سبیل الله پس از گذشت سالی چنداز شهادتشان امروز بار دیگر حال و هوای شهر تهران را بنفس روح بخش فرشتگان الهی،معطر، و به عطر بهشتی آغشته می سازد و یاد گرامیشان خاطره رشادتها و فداکاریها راکه از یاد رفتنی نیست زنده و برجسته می نماید.

سلام خدا بر این عزیزان و بر همه ی شهیدان این مرز و بوم که حصار تحمیلی ماده پرستی و خودخواهی را شکافتند و راهی به ملکوت انسانیت والا به روی بشریت گشودند. سلام خدا بر این فداکاران که درروز غربت فضیلتها و ارزشهای اسلامی به یاری دین خدا و دفاع از انقلاب اسلامی قدعلم کردند و غریبانه جان دادند. سلام خدا و فرشتگان و بندگان صالحش بر این اجساد پاک و نورانی که از خود گذشتند تا کشور و ملت خود را از آسیب متجاوزان محفوظ دارند. سلام ما بر این پاره های دل ملت که دل از زندگی و راحت کندند تا آرامش دل امت و امام تضمینشود، مرگ را استقبال کردند تا اسلام زنده بماند، داوطلبانه به خاک افتادند تاایران سربلند گردد. درود خدا و اولیائش و درود همه ملت ایران بر آنان باد.

اینجانب به خانواده های داغدار و چشم انتظار این شهیدان تبریک و تسلیت عرضمی کنم و امیدوارم به برکت این اجساد طیبه که شب قدر، اولین شب آرامش آنان درمضجع ابدی است، شبهای قدر بر آن خانواده ها و بازماندگان و بر همه ی ملت ایران مبارک گردد. و دعای مستجاب حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه در این شبها دستگیرملت ایران شود.

به فضل الله و رحمته

سید علی خامنه‌ای
21/12/71
مصادف باهجدهم ماه مبارک رمضان