• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/07/23

دیدار نخبگان استان زنجان با رهبر انقلاب

در سومین روز از سفر رهبر انقلاب به استان زنجان جمعی از مسئولان ادارات منتخبین و نخبگان استان زنجان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار کردند.
در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمت به مردم را «پرارزش ترین عبادات» خواندند و تأکید کردند: خدمت به مردم شریف ایران فرصتی است برای جلب رضایت پروردگار و مسئولان و مدیران کشور باید قدر فرصت خدمت به مردم را بدانند.
ایشان رفتار انسانی و کاملا محترمانه با مراجعین دستگاه‌های مختلف را از دیگر وظایف مسئولان و مدیران مناطق مختلف کشور برشمردند و افزودند: احدی حق ندارد به خاطر خدمت به مردم به آنان منت بگذارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش‌های عظیمی که پس از انقلاب برای جبران عقب‌ماندگی‌های عمیق و گسترده‌ی مناطق مختلف کشور انجام شده است افزودند: با وجود این خدمات و فعالیت‌ها نیازها و مشکلاتی در استان‌های کشور از جمله در زنجان وجود دارد که با توجه به امکانات و منابع موجود باید آن‌ها را اولویت‌بندی و حل کرد.
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان نخبگان هر جامعه را تضمین‌کننده‌ی بقای فضیلت‌ها و ارزش‌های آن جامعه خواندند و افزودند: نخبگان ضمن رونق بخشیدن به وضع موجود رشد و شکوفایی و آینده روشن کشور را نوید می‌دهند.
ایشان ضمن توصیه مؤکد به مسئولان برای استفاده فکری و قدرشناسی از نخبگان علمی انقلابی هنری فرهنگی ورزشی اجتماعی تولیدی صنعتی کشاورزی و عناصر ممتاز دیگر بخش‌ها افزودند: کمک به نخبگان در واقع کمک به جریانی است که در حال و آینده کشور تأثیرگذار است بنابراین همه‌ی مسئولان و مدیران باید به‌گونه‌ای عمل کنند که استعدادها، قابلیت‌ها و ارزش‌های نخبگان همواره در حال درخشش و جوشش باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از وحدت قشرهای مختلف مردم وحدت و همدلی مسئولان را پیرامون کلیت نظام و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بسیار مهم خواندند و خاطرنشان کردند: دشمن برای ایجاد شکاف میان مسئولان و بدنه‌ی مدیریتی کشور تلاش فراوانی می‌کند که بحمدالله در سطوح بالای نظام ناموفق بوده است اما مسئولان سطوح میانی نیز باید با هوشیاری کامل از هرگونه اختلاف و دودستگی بپرهیزند و به شبکه‌ی رسانه‌ای تحت کنترل صهیونیست‌ها و مستکبران اجازه ندهند با بزرگ‌نمایی برخی مسائل و دیدگاه‌ها هدف‌های خود را ضد نظام اسلامی و ملت ایران دنبال کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار همچنین به مسئولان «کشور و استان زنجان» تأکید کردند نکاتی که نخبگان ونمایندگان قشرهای مختلف مردم زنجان دراین دیدار بیان کردند کاملا پیگیری شود.
در این دیدار استاندار زنجان به موقعیت ممتاز ترانزیتی هم‌جواری استان زنجان با ۷ استان و برخورداری آن از مردمی مؤمن و پرتلاش اشاره کرد و گفت: استان زنجان در عرصه‌های مختلف از جمله آموزش عالی بهداشت تولید غلات و دامپروری و صنایع دستی دارای شاخص‌هایی بالاتر از متوسط کشوری است.
آقای رحمانزاده میزان باسوادی در استان را بیش از ۸۰ درصد و میزان بیکاری در استان زنجان را کمتر از ده درصد اعلام کرد و گفت: با وجود پیشرفت‌های محسوس استان در زمینه‌های مختلف زنجان با مشکلاتی مواجه است که حل آنها نیازمند افزایش اعتبارات تخصیصی به‌ویژه در بخش صنایع استحصال منابع آبی معادن و راه‌های ترانزیتی است.
در ادامه‌ی این مراسم شماری از نخبگان و نمایندگان قشرهای مختلف مردم استان شامل خانم اشتری از بانوان فعال استان و آقایان نصیری رئیس انجمن نجوم ـ کرباسی از ورزشکاران موفق استان نظری به نمایندگی از فرهنگیان میرابوالفتحی کشاورز نمونه به نمایندگی از کشاورزان رحمتی نماینده هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی نظری کارگر نمونه و نماینده‌ی کارگران افضلی نماینده‌ی اصناف و معتمدین و دکتر ضرابی نماینده ایثارگران ضمن بیان موقعیت استان در بخش‌های مختلف پیشنهاداتی برای حل مشکلات موجود و ارتقای وضع عمومی استان زنجان بیان کردند.
نخبگان و نمایندگان قشرهای مختلف مردم استان زنجان در سخنان خود این محورها را مورد تأکید قرار دادند: لزوم برنامه‌ریزی برای پرورش استعدادهای جوانان کشور از جمله جوانان زنجانی برای تبدیل ایران به یکی از پیشتازان علم و دانش جهانی دادن اختیارات بیشتر به دانشگاه‌ها ایجاد زمینه‌ی فرهنگی و حقوقی و اجتماعی لازم برای بهره‌مندی کامل بانوان از حقوق والایی که اسلام برای آنان در نظر گرفته است ـ رسیدگی به ورزشکاران استان زنجان تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان و بازنشستگان ـ خودکفایی استان زنجان در تولید گندم و رکورد تولید ۱۰ تن گندم در هر هکتار ضرورت بیمه‌ی کشاورزان مقام اول صنایع دستی استان زنجان در کشور افزایش تسهیلات بانکی در حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی لزوم حمایت بیشتر از کارگران و حضور فعالان خیرین زنجانی در ایجاد امکانات آموزشی علمی و فرهنگی.
در این مراسم همچنین آقایان ولایی و کلامی شاعر و حاج اصغر گنج خانلو مداح به شعرخوانی و مداحی اهل بیت علیهم‌السلام پرداختند.