• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/06/21

پیام به مناسبت شروع کار اجلاس نماز در مشهد مقدس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز بمناسبت شروع کار سمینار نماز در مشهد مقدس طی پیامی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از تلاش دست اندرکاران برگزاری دومین مجمع اقامه ی نماز برای گسترش فرهنگ نماز و استحکام بخشیدن به پایه های آن در جامعه ی اسلامی ایران، تشکر کردند.
متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجةالاسلام آقای قرائتی دامت افاضاته
بسیار از جنابعالی و همکارانتان متشکرم که همت کرده و دومین مجمع اقامه ی نماز را برای گسترش دادن فرهنگ نماز و استحکام بخشیدن پایه های آن در جامعه ای اسلامی ایران، فراهم آورده اید. و امیدوارم همگی مأجور و به هدف مقدس خود نائل گردید. امسال اگر اینجانب باید پیامی به شما و آن مجمع محترم بدهم، این پیام آنست که همه ی کوشش خود را برای تحقق توصیه های مندرج در پیام سال گذشته به اولین مجمع، بکار برید و از اینکه آنها فقط نقشی بر کاغذ و الفاظی برای شروع بحث، بمانند مانع شوید. بی شک ناگفته های باب نماز بسیار است و قاصری چون این جانب،کوچکتر از آن است که به همه ی آن معارف دست یابد، چه رسد به اینکه آن را در پیامی یا پیامهائی بگنجاند، و امید است به فضل الهی و دستگیری حضرت ولی عصر ارواحنافداه، راه درک و تفهیم آن به دیگران، بر دلهای نورانی و با معرفت. هموار گردد.لیکن یکی از بزرگترین هدف های معرفت، عمل است و همیشه عمل به آنچه شناخته و دانسته ایم راه شناخت بیشتر را به روی ما باز می کند و معرفتِ ما را روشنتر و بیشبهه تر میسازد.
گزارشها گویای آن است که از سال گذشته تاکنون قدمهای عملیِ قابل تقدیری در این راه برداشته شده است. ولی این، از آنچه حق عظیم نماز در ایران اسلامی، می طلبد بسی کمتر است انشاءالله همکاری همه ی دستگاههای اسلامی اعم از آموزش و پرورش و دانشگاها و صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی و مطبوعات و دیگر نهادها و سازمانهای مؤثر بتوانند شما را در مقصود مقدستان یاری دهد. توفیق همگان را از خداوند خواستارم.
سیدعلی خامنه‌ای