• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/11/15

پیام به کنفرانس اندیشه‌‌ی اسلامی(1)

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

عید بزرگ مبعث و سیزدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به همه‌ی شما برادران، بخصوص میهمانان دهه‌ی فجر تبریک می‌گویم. این واقعه‌ی عظیم، حرکتی در خط پیام الهی بعثت و در جهت اهداف متعالی آن بود و در آن، ایمان و خلوص و فداکاری ملت ایران نقشی اساسی داشت؛ همانند آنچه در حادثه‌ی ظهور اسلام در چهارده قرن پیش واقع شد و نخستین مجمع اسلامی شکل گرفت.

امام عظیم‌الشأن که فجر انقلاب اسلامی را در دل تاریکیهای مادّیت و فساد و ظلم و فسق کنونی جهان به درخشش آورد، شاگرد صادق و مؤمن و مخلص مکتب نبوی بود؛ و این بود سرّ توفیقات پیوسته و محیرالعقول او در برانگیختن مردم و در هراس افکندن به دل ظالمان و جهانخواران و در پیروزیش در صحنه‌های گوناگون.

این انقلاب، حجت را بر همه‌ی مسلمانان جهان تمام کرد. این انقلاب و شجره‌ی طیبه‌ی جمهوری اسلامی در این سرزمین، نشان داد که اقتدار و هیمنه و خشونت خداوندان زر و زور نمی‌تواند بر اراده‌ی قاهر ملتهای برخوردار از آگاهی و صبر و خلوص و فداکاری غلبه کند و در مبارزه‌ی ناگزیر میان حرکت اسلامی و دشمنان ثروتمند و مسلح اسلام، پیروزی با اسلام است. البته با رعایت آن شروط، از هیچ‌کس این عذر پذیرفته نیست که از ترس خشونت و قدرت دشمن، از دفاع از اسلام و تلاش برای حاکمیت اسلام دست بکشد.

بحمداللَّه ملتها بیدار شده و در راه اسلام قدم گذاشته‌اند؛ نمونه‌ی زنده، ملتهای شمال آفریقا، مخصوصاً سودان و الجزایرند.(2) مقاومت این ملتها و پذیرفتن ابتلائاتی که خداوند در قرآن فرموده است، سرنوشت قطعی آنان را پیروزی خواهد ساخت؛ «و لنبلونّکم بشی‌ء من الخوف و الجوع ونقص من الأموال و الأنفس و الثّمرات و بشّر الصّابرین».(3)

مسلمانان باید آگاه باشند و بمانند؛ فریب دشمن و تبلیغات ترفندآمیز او را نخورند. وحدت و همدلی ما، نخستین آماج آنهاست. باید اجازه نداد که بهانه‌های فرقه‌یی و مذهبی و طایفه‌یی، بهانه‌های اختلاف شود. باید اجازه نداد که فشارهای توأم با وعده از سوی استکبار، اراده‌ها را ضعیف کند. باید اجازه نداد که بی‌خبران از اسلام و دشمنان خصلتی آن، درباره‌ی حلال و حرام خدا و تفسیر آیات خدا، به لاطائلات بپردازند و اسلام را به میل خود و در خلاف جهت پیام و رسالت اسلام و قرآن، تحریف و معنی کنند. اگر این کارها بشود - که البته نیز خواهد شد - اسلام پرچم نجات بشر را در بخش عظیمی از جهان خواهد گسترانید. به امید آن‌روز و با تکیه و اعتماد به وعده‌ی الهی، شما را به خدا می‌سپارم.

والسّلام علیکم - علی الحسینی الخامنه‌ئی - بیست‌ونهم رجب‌المرجب 1412 ه.ق - مطابق با پانزدهم بهمن ماه یکهزاروسیصدوهفتاد

 

 


 

1) این کنفرانس در زاهدان و توسط نماینده‌ی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت بلوچستان برگزار شد.

2) ر. ک: پاورقی صفحات 161 و 85 همین مجلد

3) بقره: 155