• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/11/08

پاسخ به نامه‌ی رئیس کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ(1)

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

نسبت به احساسات شما درباره‌ی اسیران جنگی قدردانی می‌کنم. ما هم مایلیم اسیران این جنگ زیانبار هرچه زودتر به آغوش خانواده‌هایشان برگردند و بدین‌وسیله بخشی از خسارات این جنگ جبران شود.

شاید شما هم مثل ما معتقد باشید که هنوز جمع قابل توجهی از رزمندگان اسیر ایرانی در بازداشتگاههای عراق نگهداری می‌شوند. ما از جمله، مسؤولیت داریم که خانواده‌های این مظلومان را که عراق حتّی اجازه نداده است نامی از آنها در جایی منتشر شود، امیدوار نگهداریم. به نظر ما، بهترین شیوه‌ی نتیجه‌بخش آن است که جناب‌عالی با استفاده از امکانات خود، حداقل فهرستی از این مفقودین تهیه نمایید. بی‌شک این کار کمک فراوانی به امکان آزادی اسیران ایرانی و عراقی خواهد کرد.

خداوند به شما و همه‌ی خیرخواهان توفیق عنایت کند.

سیّد علی خامنه‌ای‌

 

 


 

1) کورنیلیو سوماروگا در بخشی از نامه‌ی خود نوشته بود: «از جناب‌عالی - که از موقعیت ویژه‌یی در سراسر جهان برخوردار می‌باشید - در مورد مسأله‌ی پیگیری سرنوشت اسرای ایرانی و عراقی و یافتن پاسخی برای خانواده‌های آنان، تقاضای وساطت دارم. هنوز هزاران اسیر عراقی در خاک ایران بسر می‌برند که این کمیته از طریق بازدید کنندگان خود از اردوگاههای مختلف ایران، اسامی آنها را ثبت کرده است. تقاضامندم با استفاده از نفوذ خود در مقامات ذیصلاح جمهوری اسلامی، اجازه‌ی بازگشت اسرایی را که مایلند به کشورشان بازگردند، صادر فرمایید.»