• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1392/10/02

برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور رهبر انقلاب

در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسینعلیه‌السّلام و یاران باوفای ایشان، با عزاداری هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، حسینیه‌ی امام خمینیرضوان‌الله‌علیه یکپارچه احساس و شور و شعور حسینی بود.
در این مراسم، حجت‌الإسلام‌والمسلمین قاسمیان به تبیین ابعاد نورانی نهضت تاریخ‌ساز امام حسینعلیه‌السّلام و روشنگری‌های درس‌آموز کاروان اسرای کربلا پرداخت.
در ادامه‌ی این مراسم معنوی، آقای مطیعی -ذاکر اهل بیتعلیهم‌السّلام - بر مصائب حضرت سیدالشهداء و کاروان اسرا  مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد و دانشجویان و دانشگاهیان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.
در ادامه‌ی این مراسم، دانشگاهیان نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه کردند.
در پایان این مراسم نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سخنان کوتاهی از اجتماع پرشور دانشجویان عزادار در اربعین حسینی تشکر کردند و افزودند: این جلسه‌ی گرم و پرشور با حضور نخبگان و با این شور و شعور و اخلاص، از جمله جلسات بی‌نظیر است.
ایشان ضمن دعا برای جوانان کشور تأکید کردند: این کشور و آینده‌ی آن متعلق به جوانان است و شما باید بار این مسئولیت سنگین و پرافتخار را به سرمنزل مقصود برسانید.