• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1392/05/18

اقامه‌ی نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب

ملت مؤمن، موحّد و متحد ایران به شکرانه‌ی یک ماه روزه‌داری و عبادت پروردگار، نماز عید سعید فطر را با شکوه خاصی در سرتاسر ایران اقامه کرد.
در کانون این دایره‌ی عظیم معنوی، مردم خداجوی تهران نیز صبح امروز نماز مبارک عید فطر را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران و کیلومترها از خیابان‌های اطراف اقامه کردند.
رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز فطر با تبریک این عید خجسته به ملت بزرگ ایران و به همه‌ی مسلمانان عالَم، عبادات و روزه‌داری مردم در روزهای گرم و طولانی ماه مبارک رمضان را موجب جلب رضایت پروردگار و ایجاد احساس بهجت و مسرّت معنوی در مردم خواندند و ابراز امیدواری کردند: خداوند متعال توفیق حفظ دستاوردهای تلاش‌های مجاهدانه‌ی رمضان را به همه‌ی ملت عطا فرماید.
ایشان یکی از تلاش‌های مجاهدانه‌ی ملت در ماه رمضان را حضور سرافرازانه در راهپیمایی روز جهانی قدس برشمردند و افزودند: ملت ایران با این راهپیمایی سراسری، زنده‌بودن و ایستادگی ملی را درباره‌ی یکی از مسائل مهم جهان و تاریخ اسلام، ثابت کرد و حقیقتاً با هیچ زبانی نمی‌توان اهمیت این حرکت را توصیف کرد.
رهبر انقلاب گسترش سنت خوب افطاری‌های ساده در مساجد و خیابان‌ها را از دیگر کارهای بسیار شایسته در ماه مبارک رمضان برشمردند و با انتقاد از اسراف و زیاده‌روی در افطاری‌های بعضی از اشخاص افزودند: مناسب است سنّت دادن افطاری‌دادن‌های ساده در مساجد و معابر عمومی مورد توجه همه‌ی کسانی قرار گیرد که در ماه رمضان، نیتِ بذل و بخشش و گشاده‌دستی دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌ی دوم نماز، با دعوت همگان به پرهیزگاری در "رفتار" و "گفتار"، و تقوا در موضع‌گیری‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی،‌ به تبیین برخی رویدادها و حوادث مهم ایران و منطقه‌ی اسلامی پرداختند.
ایشان تشکیل قوه‌ی مجریه جدید را حادثه‌ای مهم برشمردند و افزودند: به فضل پروردگار و با همت و تلاش همه‌جانبه، این خواسته‌ی قانونی و سنت ملی به بهترین وجه انجام شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با آرزوی توفیق برای رئیس‌جمهور محترم افزودند: ان‌شاءالله به‌زودی و با انجام وظیفه‌ی مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزرای صالح، دولت جدید نیز تشکیل می‌شود و با همراهی مردم،  کارهای بزرگ، مهم  و دشواری را که حاوی منافع بزرگی است، به بهترین وجه انجام خواهند داد.
رهبر انقلاب در نوعی مقایسه میان رویدادهای ایران و کشورهای شمال آفریقا و غرب آسیا افزودند: متأسفانه بر خلاف حوادث مسرّت‌بخش ایران، رویدادهای منطقه‌ی اسلامی نگران‌کننده است.
ایشان با اشاره به استمرار ظلم و جور صهیونیست‌ها در حق ملت مظلوم فلسطین افزودند: از جمله مصیبت‌های دنیای کنونی، حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی  از جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ازسرگیری مذاکرات دولت خودگران و صهیونیست‌ها تأکید کردند: یقیناً این گفت‌وگوها مانند مذاکرات قبلی جز پایمال‌شدن حقوق فلسطینی‌ها و تشویق متجاوز به سرکوب و جنایت بیشتر، نتیجه‌ای نخواهد داشت.
رهبر انقلاب با اشاره به ادعای میانجی‌گری آمریکا در این مذاکرات افزودند: آمریکا آشکارا در طرف غاصبان صهیونیست قرار دارد و دستپخت استکبار مطمئناً به ضرر فلسطینی‌ها خواهد بود.
ایشان افزودند: دنیای اسلام در مقابل این ستمِ متراکم، لحظه‌ای کوتاه نیاید و عمل گرگ‌های درنده‌ی صهیونیست و حامیان بین‌المللی آنها را محکوم کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با ابراز نگرانی از اوضاع وخیم مصر افزودند: احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور قوت گرفته و این یک فاجعه است.
ایشان ملت بزرگ مصر، گروه‌ها و نخبگان سیاسی و علمای این کشور را به تأمل در عواقب خطرناک اوضاع جاری فراخواندند و افزودند: آیا اوضاع سوریه، آثار بسیار خطرناک جنگ داخلی و پیامدهای بسیار ناگوار حضور عوامل مزدور غرب و اسرائیل و تروریست‌ها در مناطق مختلف جهان اسلام، برای مصری‌ها قابل درک و عبرت نیست؟!
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با محکومیت شدید کشتار مردم در مصر تأکید کردند: زبان خشن گروه‌ها در مقابل یکدیگر مطلقاً بی‌فایده است و اگر جنگ داخلی به‌راه افتد، بهانه‌ی لازم برای دخالت قدرت‌های بیگانه ایجاد خواهد شد و بلای بزرگی بر سر ملت مصر خواهد آمد.
ایشان با اشاره به لزوم توجه به دموکراسی و مردم‌سالاری افزودند: گره مصر را مردم، گروه‌های سیاسی-مذهبی، نخبگان و علمای این کشور باید باز کنند و اجازه‌ی دخالت به بیگانگان را ندهند.
رهبر انقلاب اوضاع عراق را نیز تأسف‌بار خواندند و افزودند: در عراق  دولت و حکومتی بر سر کار است که به آراء مردم اتکاء دارد، اما ابرقدرت‌ها و مرتجعان منطقه از دست آن ناراحتند.
ایشان افزودند: ترورها، حوادث و کشتار مردم در عراق یقیناً با کمک مالی-سیاسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه صورت می‌گیرد تا آب خوش از گلوی مردم عراق پایین نرود و این کشور روی آرامش و آبادانی نبیند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان با اشاره به خشنودی صهیونیست‌ها از اوضاع ناگوار مصر، عراق و دیگر کشورهای درگیر اختلاف و ناامنی، افزودند: سیاستمداران، گروه‌های سیاسی و قشرهای مختلف مردم عراق، اعم از شیعه و سنّی و کُرد و عرب، به عواقب خطرناک اختلاف داخلی توجه کنند و متوجه باشند جنگ داخلی زیرساخت‌ها را نابود و آینده‌ی ملت‌ها را تباه می‌سازد.