• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1392/03/18

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

کتاب «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» محصول تازه انتشارات انقلاب اسلامی برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

کتاب «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» از شش بخش تشکیل شده است. بخش اول به نقد رویکردهای نظری در مورد الگوهای پیشرفت اختصاص یافته است. در بخش دوم اهمیت و اهداف الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مورد بحث قرار گرفته است. بخش سوم کتاب درباره مفهوم، ابعاد، شاخص‌ها و حدود پیشرفت بوده و در چهارمین بخش شرایط و مقدمات پیشرفت در بیان رهبر انقلاب ارایه شده است. بخش بعدی به جایگاه عدالت در مدل اسلامی پیشرفت پرداخته و نهایتا در آخرین بخش به ارزیابی وضعیت پیشرفت در کشور می‌پردازد.

تدوینگر کتاب در مقدمه کتاب می‌نویسد: «در طول سالیان گذشته، خطوط کلی اندیشه‌ی امام و انقلاب همواره پایه‌ی برنامه‌های توسعه بوده و تلاش شده دچار انحراف نشود. اما در این مسیر، فرازها و نشیب‌ها، کمی‌ها و کاستی‌ها کم نبوده است. افراط و تفریط در برخی موارد با تقلید رویکردی خاص و تغلیب آن بر سایر ابعاد زندگی، موجبات ایجاد اشکال و گاه انحراف را فراهم ساخته است. در مقطع کنونی با رشد علمی و فرهنگی جامعه از جهات مختلف، شرایط برای تدوین یک الگوی جامع و کامل مبتنی بر اندیشه دینی فراهم آمده است.

در این کتاب تلاش شده است همه‌ی مطالبی که رهبری در خصوص پیشرفت عرضه داشتند، گردآوری و در چارچوبی مناسب به بازار علم و تحقیق ارایه گردد. در تدوین چارچوب ، علاوه بر اینکه به قالب‌های علمی مرسوم و متداول در جامعه‌ی علمی توجه شده، منطق و نوع دسته‌بندی مورد اعتنای رهبری مبنای کار قرار گرفته است.»

در بخشی از متن کتاب و به نقل از بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۱۳۸۶/۲/۲۵ آمده است: «بحثی که برای الگوی پیشرفت می‌کنیم، برای این نیست که می‌خواهیم پیشرفت را شروع کنیم. پیشرفت از انقلاب شروع شده، بلکه به این معناست که با بحث نظری و تعریف شفاف و ضابطه‌مند از پیشرفت، قصد داریم یک باور همگانی در درجه اول در بین نخبگان، بعد در همه‌ی مردم به وجود بیاید که بدانند دنبال چه هستیم و به کجا می‌خواهیم برسیم و بخش‌های گوناگون نظام بدانند چه کار باید بکنند. این را باید پیدا کنیم.»

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیّه کتب فوق می‌توانند با شماره تلفن‌های  ۶۶۴۹۳۵۴۸ و۶۶۴۸۳۶۹۵ تماس حاصل نمایند و یا به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir پیام ارسال نمایند.