• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1392/03/06

حضور فرمانده کل قوا در دانشگاه امام حسین علیه‌السّلام

همزمان با ایام سالروز فتح خرمشهر، صبح امروز (دوشنبه) مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین علیه‌السّلام با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا برگزار شد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره‌ی شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.
فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین جانبازان حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم، گام بلند و حماسی و پرشور ملت ایران در انتخابات پیش روی ۲۴ خرداد را بشارت‌دهنده‌ی موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ‌تر برای انقلاب و نظام اسلامی دانستند و با توصیه به مردم برای دقت در اظهارات و شعارهای کاندیداهای محترم به منظور شناخت و انتخاب فرد اصلح و همچنین توصیه‌ی مؤکد به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری برای تثبیت اصول و مواضع عاقلانه و حکیمانه‌ی نظام اسلامی و پرهیز از ریخت و پاش، تخریب و بداخلاقی در تبلیغات، تأکید کردند: به توفیق الهی، فردای این کشور و ملت، فردایی روشن، عزتمدارانه و برای همه الگو خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ما نمی‌دانیم که چه کسی رئیس‌جمهور خواهد شد و نمی‌دانیم که خداوند متعال دل‌های مردم را به سوی چه کسی هدایت خواهد کرد، اما می‌دانیم که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی که اعلام حضور قدرتمندانه‌ی ملت در عرصه‌ی حرکت و تاخت به سوی آرمان‌ها است، قطعاً زمینه‌ساز عزت، مصونیت، آبروی بین‌المللی و خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تبلیغات بدخواهان ملت ایران برای دلسردکردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی گفتند: علت این تبلیغات گسترده این است که اگر مردم وارد میدان شوند و حرکت پرشور خود را نشان دهند، برای معاندان، گران تمام خواهد شد.
ایشان با اشاره به اظهار نظر مقامات آمریکایی در خصوص انتخابات ایران افزودند: کسانی در مورد انتخابات ایران اظهار نظر می‌کنند که زندان گوانتانامو و هواپیماهای بدون سرنشین آنها بر فراز روستاهای محروم پاکستان و افغانستان و جنگ‌افروزی در منطقه و حمایت بی‌قید و شرط از رژیم جنایتکار صهیونیستی، مایه‌ی بی‌آبرویی و لکه‌ی ننگ آنها است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که انتقاد آنها از جمهوری اسلامیِ آبرومند و سرافراز، ارزش جواب دادن ندارد و درخور اعتنای ملت ایران و مسئولان نیست، گفتند: اما این اظهارات برای آحاد ملت عبرت‌انگیز است، زیرا نشان‌دهنده‌ی میزان بسیار بالای حساسیت انتخابات برای آنها است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: جبهه‌ی معاندان، ۳۴ سال است که به هنگام برگزاری هر انتخابات، جنجال‌آفرینی می‌کنند و در عین حال، همواره هم ناموفق بوده‌اند و به لطف الهی، این بار نیز ملت بزرگ ایران به آنها تودهنی خواهند زد.
ایشان مردم را به دقت و تأمل در اظهارات و مواضع کاندیداهای محترم فراخواندند و تأکید کردند: مردم باید کسی را ترجیح دهند که زمینه‌ساز عزت برای آینده‌ی انقلاب و کشور باشد و توانایی حل مشکلات و ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبهه‌ی معاندان و الگوکردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان جهان را داشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تفاوت تشخیص‌های مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: این تفاوت تشخیص‌ها و علاقه‌مندی‌های متفاوت به کاندیداها نباید منجر به رو در رو قرارگرفتن افراد شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: برای انتخاب و گزینش عالی‌ترین مقام اجرایی کشور که بسیار حساس و مهم است، در کشور، ساز و کار قانونی وجود دارد و بر اساس آن عمل خواهد شد. بنابراین اختلاف نظرها نباید موجب بروز کدورت شود.
ایشان چند توصیه هم به داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری داشتند و گفتند: کاندیداهای محترم نیز باید کار را با حماسه و شور و غیرتمندی به پیش ببرند، اما بدون چالش.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ظرافت کار اینجاست که باید در فضای رقابت‌های انتخاباتی، نشاط و تحرک و گفت‌وگوهای گرم و داغ وجود داشته باشد، اما نفرت‌پراکنی نباشد.
توصیه دیگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، درخصوص نحوه تبلیغات و هزینه های آن بود.
ایشان تأکید کردند: مردم درخصوص نحوه تبلیغات داوطلبان و همچنین نحوه هزینه ها و ریخت و پاش ها قضاوت خواهند کرد و کسانی که برای تبلیغات انتخابات، از بیت المال یا پول مشتَبه به حرامِ برخی افراد دیگر استفاده کنند، نخواهند توانست اطمینان مردم را به سوی خود جلب کنند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: آنچه که در تبلیغات و شعارهای داوطلبان اهمیت دارد، این است که مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام اسلامی تثبیت شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: مبادا در تبلیغات، به برخی افراد معاند در خارج و یا حتی در داخل، چراغ سبز نشان دهیم زیرا دشمن در تلاش است تا مردم را مأیوس و ناامید کند و متأسفانه برخی حنجره ها و زبان ها و قلم های بی تقوا هم در داخل حرف آنها را تکرار می کنند.
فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانشجویان، اساتید و فرماندهان دانشگاه افسری امام حسین علیه السلام، پاسداری از انقلاب را یکی از ویژگی های ممتاز دانشجویان این دانشگاه برشمردند و افزودند: یکی از لوازم پاسداری از انقلاب، داشتن شناخت درست و عمیق از مبانی نظری و اصول انقلاب اسلامی و پایبندی به آنها است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در طول انقلاب اسلامی، کسانی بودند که با احساسات و بدون شناخت عمیق از مبانی نظری انقلاب، وارد میدان شدند و بعد از مواجه‌شدن با یک تندباد، راهشان تغییر کرد و از مسیر انقلاب خارج شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی دیگر از لوازم پاسداری از انقلاب را  شناخت دقیق تاریخ انقلاب دانستند و افزودند: تاریخ انقلاب اسلامی در واقع عینیتِ مبانی نظری آن است و نشان‌دهنده‌ی آزموده و تجربه‌شدنِ مبانی نظری در میدان عمل است.
ایشان با اشاره به تمرکز بیش از حد رسانه‌های بیگانه بر برخی نقاط ضعف کوچک و بزرگنمایی ده‌ها‌برابری آن، خاطرنشان کردند: هدف آنها به فراموشی سپرده شدن تجربه‌های موفق نظام اسلامی و القای نادرستی مبانی نظری انقلاب در مرحله‌ی عمل است. بنابراین همه‌ی مردم به‌ویژه جوانان باید از تاریخ انقلاب آگاهی کامل داشته باشند.
فرمانده کل قوا تأکید کردند: یکی از وظایف مهم مسئولان و فرماندهان دانشگاه امام حسین علیه‌السّلام و همچنین مسئولان و اساتید همه‌ی دانشگاه‌ها، آشناکردن جوانان با تاریخ انقلاب اسلامی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: آشنایی نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی زمینه‌ساز آینده‌ای اطمینان‌بخش و قطعی خواهد بود.
ایشان خاطرنشان کردند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هر قدمی که انقلاب برداشته، نوید‌دهنده‌ی قدم بعدی بوده است و به همین دلیل، هرگز دچار بن‌بست نشدیم و در دالان یأس و ناامیدی قرار نگرفتیم.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: همواره فرج و مسیر حرکت به سوی آرمان‌ها، در مقابل ما باز بوده است و اگر در مواقعی پیشرفت مناسب نداشتیم، به دلیل کوتاهی و سستی خودمان بوده است و نه بن‌بست بودن راه پیش رو.

در این مراسم سردار سرلشکر محمدعلی جعفری -فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- با اشاره به ارتقای سطح آمادگی‌های دفاعی و تقویت توانمندی‌های داخلی نیروهای سپاه پاسداران برای واکنش هم‌سطح و اثرگذار در برابر هر نوع تهدید دشمن، تأکید کرد: معنویت‌افزایی و تقویت بنیه‌ی اعتقادی و معرفتی در صدر برنامه‌های آموزشی سپاه پاسداران قرار دارد و نظام جامع آموزشی و تربیتی در مراکز آموزشی سپاه در حال اجرا است.
سردار دریادار پاسدار مرتضی صفاری -فرمانده دانشگاه امام حسین علیه‌السّلام- نیز گزارشی از برنامه‌ها و دوره‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و رزمی این دانشگاه بیان کرد.
در این مراسم همچنین جمعی از فرماندهان، اساتید، دانش‌آموختگان و دانشجویان نمونه‌ی دانشگاه امام حسین علیه‌السّلام هدایای خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند و نماینده‌ی دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه‌السّلام نیز مفتخر به دریافت سردوشی شد.
در ادامه، دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه‌السّلام طرح میدانی «فَاستَقِم کَما اُمِرت» را اجرا کردند.
اجرای تمرینات آمادگی رزمی بخش دیگری از برنامه‌های دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه‌السّلام بود.
در پایان مراسم، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.