• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1391/11/10

دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر انقلاب

در خجسته‌سالروز میلاد سراسر نور پیامبر رحمت، حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی صلوات‌الله‌عیه‌و‌آله و فرزند گرامی ایشان، حضرت امام صادق علیه‌السلام، جمعی از مسئولان نظام، میهمانان خارجی شرکت‌کننده در بیست‌و‌ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم اسلام صلوات‌الله‌عیه‌و‌آله و حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام، اتحاد اسلامی را یک شعار مقدس، و  وحدت میان امت اسلامی را مهم‌ترین پیام رسالت نبیّ مکرّم اسلام صلوات‌الله‌عیه‌و‌آله دانستند و با اشاره به حرکت بیداری اسلامی در دنیای اسلام، به‌ویژه در شمال آفریقا، آن را بخشی از تحقق وعده‌ی الهی دانستند و تأکید کردند: امروز اصلی‌ترین سیاست دنیای استکبار برای مقابله با بیداری اسلامی، ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن مسلمانان در کشورهای اسلامی است. بنابراین وظیفه‌ی خطیر نخبگان دینی، سیاسی و دانشگاهی جهان اسلام، تشریح طراحی دشمن برای امت اسلامی و تلاش جدی برای تحقق شعار اتحاد اسلامی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ‌ماه ربیع‌الأول را به‌واسطه‌ی میلاد پیامبر اسلام صلوات‌الله‌عیه‌و‌آله و امام صادق علیه‌السلام، بهار زندگی و حیات خواندند و خاطرنشان کردند: گرامی‌داشتن این میلاد بزرگ، فقط به جشن و شادی صِرف نیست، بلکه دنیای اسلام باید رابطه‌ی معنوی، قلبی و عاطفی خود را با نبیّ مکرّم صلی‌الله‌عیه‌و‌آله روزبه‌روز تقویت کند.
ایشان یکی دیگر از ضروریات گرامی‌داشت هفدهم ربیع‌الأول را تبعیت امت اسلامی از دستورهای پیامبر اسلام صلوات‌الله‌عیه‌و‌آله دانستند و افزودند: مسلمانان باید دستورات آن بزرگوار را در زندگی خود پیاده و در مسیر دستورات ایشان برای تربیت فردی و اجتماعی و رفتار سیاسی در جامعه حرکت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی شرایط دنیای اسلام را برای پیروی عملی از دستورهای حضرت خاتم‌النبیین صلی‌الله‌عیه‌و‌آله را به‌واسطه‌ی آغاز حرکت بیداری اسلامی، مهیّا و آماده خواندند و تأکید کردند: بعد از ده‌ها سال فشار و سلطه‌ی غربی‌ها بر دنیای اسلامی، اینک مسلمانان احساس می‌کنند که اسلام، زمینه‌ساز تحقق عزت، سربلندی و استقلال آنها است و همه‌ی آرزوهای امت اسلامی ‌می‌تواند به برکت اسلام برآورده شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شکل‌گرفتن احساس تواناییِ ایستادگی در مقابل استثمار و استکبار دولت‌های غربی، در میان مسلمانان، و وادارکردن غربی‌ها به عقب‌نشینی را از برکات بیداری اسلامی برشمردند و افزودند: بیداری اسلامی که سی‌وچهار سال قبل در ایران آغاز شد و اکنون در دنیای اسلام در حال گسترش است، از نشانه‌های تحقق وعده‌ی الهی و حرکت به سمت پیروزی است.
ایشان خاطرنشان کردند: دنیای استکبار از همان ابتدای حرکت بیداری اسلامی تلاش کرده است تا در مقابل آن مشکل و سدّ ایجاد کند، اما اگر مسلمانان به خداوند متعال توکل کنند و عزم جدی برای حرکت رو به جلو داشته باشند، سد دشمنان قطعاً مانع حرکت دنیای اسلام نخواهد شد و آنان گام‌به‌گام به پیروزی‌های بیشتری خواهند رسید.
رهبر انقلاب اسلامی ایجاد اختلاف و مشغول‌کردن مسلمانان به یکدیگر را اصلی‌ترین تلاش دشمنان برای مقابله با بیداری اسلامی دانستند و افزودند: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز از همان ابتدا سیاست ایجاد اختلاف دنبال شد، اما جمهوری اسلامی باقاطعیت در مقابل این توطئه ایستاد و پرچم اتحاد اسلامی را برافراشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) در طول حیات خود بارها تأکید کردند که ما معتقد به برادری اسلامی هستیم و این مسیر، بعد از ایشان نیز تا به‌امروز ادامه داشته است.
ایشان تأکید کردند: تنها راه مقابله با توطئه‌ی ایجاد اختلاف، احساس اتحاد میان مسلمانان و همچنین در میان گروه‌ها، مذاهب و جناح‌های مختلف داخل هریک از کشورهای اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی نتیجه‌ی اختلاف میان مسلمانان را به حاشیه رفتن  مسأله‌ی فلسطین و لزوم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکا و غرب دانستند و افزودند: حرکت جدیدی که امروز غربی‌ها در افریقا برای تسلط بر ملت‌های آفریقایی آغاز کرده‌اند، نتیجه‌ی اختلافات و مشغول‌بودن مسلمانان به یکدیگر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نمونه‌هایی از نتایج ایجاد اختلاف در میان مسلمانان و از جمله فجایع پاکستان، جنگ و کشتار در سوریه، بایکوت‌شدن صدای مردم در بحرین، و روبه‌روی هم قرارگرفتن مردم در مصر، تأکید کردند: هر حرکت اختلافی در میان ملت‌های مسلمان و یا در داخل هر کشور اسلامی، به‌طور قطع و یقین ، بازی‌کردن در زمینی است که دشمن طراحی کرده است.
ایشان نخبگان دینی، سیاسی، دانشگاهی و حوزوی کشورهای اسلامی را به جدی‌گرفتن موضوع وحدت فراخواندند و افزودند: نخبگان امت اسلامی باید ضمن تشریح طراحی خطرناک دشمن برای ایجاد اختلاف، خود نیز از هرگونه اختلاف و یا تحریک احساسات سطحی و عامیانه پرهیز کنند، زیرا برافروختن آتش اختلاف‌ها، سرنوشت ملت‌ها را سیاه می‌کند.
رهبر انقلاب اسلامی، شعار «اتحاد اسلامی» را یک شعار مقدس خواندند و تأکید کردند: اگر امروز پیامبر اسلامی صلوات‌الله‌عیه‌و‌آله در میان ما بودند، همه‌ی مسلمانان را به اتحاد و پرهیز از اختلافات دعوت می‌کردند.

در ابتدای این دیدار، آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- در سخنانی ضمن تبریک سالروز میلاد نبیّ مکرّم اسلام صلوات‌الله‌عیه‌و‌آله و حضرت امام صادق علیه‌السلام، پیامبر اسلام را ادامه‌دهنده و تکمیل‌کننده‌ی راه همه‌ی انبیاء الهی برای سعادت بشریت دانست و گفت: تنها راه رستگاری امت اسلامی، تبعیت از پیامبر صلوات‌الله‌عیه‌و‌آله است.
رئیس‌جمهور با اشاره به دعوت همه‌ی پیامبران الهی و به‌ویژه حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌عیه‌و‌آله به توحید، خاطرنشان کرد: هدف اصلی مستکبران جهانی و صهیونیست‌های بی‌فرهنگ، غارت جهان و سیطره‌ی بر آن از طریق ایجاد اختلاف‌است. بنابراین وحدت مهم‌ترین موضوع در دنیای اسلام و حتی در جهان است.

در پایان این دیدار نیز رهبر انقلاب با حضور در میان جمعی از میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌وگو کردند.