• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/06/16

حکم انتصاب مسئول رسیدگى به پرونده‌هاى مربوط به فرمان حضرت امام خمینى (قدّس سرّه الشّریف)

بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجّت‌الاسلام آقاى نیّرى

 با توجّه به درایت و بصیرت و تعهّد جنابعالى و اعتماد شایسته‌اى که حضرت امام (رضوان ا‌لله‌ تعالى علیه) در موارد متعدّد به شما ابراز داشته‌اند، امر رسیدگى به پرونده‌هاى مربوط به فرمان مبارک ایشان، (۱) مورّخه‌ی ۶/۲/۶۸ (اموال مربوط به ولی‌فقیه) را به جنابعالى احاله مینمایم. (۲) مقتضى است که با تعیین شعبى از دادگاه‌هاى انقلاب اسلامى و یا افراد واجد شرایط و صلاحیّت و با مراعات احتیاط کامل، پرونده‌هاى موضوع حکم مزبور را بر حسب ضوابط شرع مقدّس اسلام و خارج از مقرّرات دست‌وپاگیر ادارى رسیدگى و حکم شرعى و عادلانه و دور از مسامحه را در مورد آن صادر نمایید. احکام صادره، پس از تأیید جنابعالى قطعى و لازم‌الاجراء است. بدیهى است دادسراهاى انقلاب اسلامى و دستگاه‌ها و ادارات ذی‌ربط، همکارى لازم را با شما خواهند کرد. توفیق جنابعالى و دیگر همکارانتان را در اجراى صحیح و سریع این مأموریّت مسئلت مینمایم.
سیّدعلى خامنه‌اى
۱۳۶۸/۶/۱۶    

 
۱) در این نامه آمده بود: «... کلّیّه‌ى وجوه و اموال مجهول‌المالک بلاصاحب، ارث بلاوارث و اموالى که بابت تخمیس و خروج از ذمّه و اجراى اصل ۴۹ قانون اساسى و دیگر قوانین در اختیار ولىّ‌فقیه است، در اختیار آقایان حجج اسلام مهدى کرّوبى و حسن صانعى (دامت افاضاتهما) قرار میگیرد. آقایان از طرف اینجانب وکیل میباشند تا به هرگونه صلاح میدانند، در تمامى ابعاد فروش، نگهدارى و اداره‌ى آنها اقدام نمایند ...». ر.ک: صحیفه‌ى امام، ج ۲۱، ص ۳۶۵
۲) در پى فرمان مورّخ ۶/۲/۱۳۶۸ حضرت امام خمینى (قدّس سرّه الشّریف) در خصوص تعیین حجج اسلام مهدى کرّوبى و حسن صانعى به‌عنوان نمایندگان ولىّ‌فقیه براى فروش، نگهدارى و اداره‌ى «اموال در اختیار ولىّ‌فقیه»، نامبردگان طىّ نامه‌اى به امام، با اعلام وجود پرونده‌هاى زیادى در این موضوع در محاکم، رسیدگى خارج از ضوابط دست‌وپاگیر به این پرونده‌ها را خواستار شدند. امام نیز در پاسخ به این درخواست، طىّ دستورى به رئیس دیوان عالى کشور (۱۹/۲/۱۳۶۸) حجّت‌الاسلام حسینعلى نیّرى را براى این کار انتخاب کردند.