• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1386/12/09

دیدار نخست‌وزیر قطر با مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل

شیخ حمدبن‌جاسم آل ثانی -نخست‌وزیر قطر- امروز با آقای ولایتی -مشاور مقام معظم رهبری- در امور بین‌الملل دیدار و پیام امیر قطر به رهبر معظم انقلاب اسلامی را تسلیم وی کرد.
در این دیدار آقای ولایتی با اشاره به روابط خوب میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه به‌ویژه قطر اظهار داشت: روابط و همکاری‌های بین کشورهای منطقه به حفظ امنیت کمک می‌کند و بیگانگان نمی‌توانند به منافع مردم منطقه طمع کنند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، روابط جمهوری اسلامی ایران و قطر را نمونه و الگوی مناسبی برای روابط دیگر کشورهای دانست و افزود: دو کشور با همکاری و هماهنگی می‌توانند در حل مشکلات مردم فلسطین نقش مؤثرتری ایفا و به مردم محاصره‌شده‌ی غزه کمک کنند.
همچنین در این دیدار آقای شیخ حمد بن جاسم آل ثانی -نخست‌وزیر قطر- به حضور آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور کشورمان- در اجلاس اخیر شورای همکاری کشورهای خلیج فارس در قطر اشاره کرد و گفت: قطر خواهان گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران است و تلاش می‌کند پیشنهادهای آقای احمدی‌نژاد در اجلاس اخیر شورای همکاری کشورهای خلیج فارس را پیگیری و عملی کند.
نخست‌وزیر قطر افزود: جمهوری اسلامی ایران و قطر در مورد مسائل مهم منطقه‌ای مانند فلسطین، لبنان و عراق دیدگاه‌های مشترکی دارند و همکاری‌های دو کشور می‌تواند برای حل مشکلات مردم فلسطین و رفع اختلافات لبنان کمک کند.