• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/02/12

دیدار جمعی از معلمان و کارگران با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی  صبح امروز در دیدار هزاران نفر از معلمان و کارگران کشور، با تأکید بر لزوم رسیدگی به مسائل معیشتی این دو قشر ارزشمند جامعه افزودند: معلمان و کارگران، سازندگان و اداره‌کنندگان حقیقی جامعه‌اند و مهم‌تر از همه‌ی مسائل، احقاق حقوق انسانی و تجلیل حقیقی از شرف و کرامت بسیار والای این دو قشر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک ایام فرخنده‌ی «هفته‌ی وحدت، روز معلم و روز کارگر» خاطرنشان کردند: بر اساس فرهنگ اسلامی، همه‌ی مردم باید با درک جایگاه حقیقیِ تعلیم و تربیت و کار و کارگری، خود را مدیون معلمان و کارگران بدانند، چرا که معلم  بزرگ‌ترین کار عالَم طبیعت یعنی پرورش انسان‌های سازنده، فرزانه، آگاه و مفید را انجام می‌دهد و کارگر نیز با تلاش و سازندگی و تولید، مسئولیت مهم‌ترین بخش حرکت جامعه را بر عهده دارد.
ایشان توجه کامل سیاست‌گذاران، قانون‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور را به نقش تعیین‌کننده‌ی معلم و کارگر، زمینه‌ساز احقاق حقوق مادی و انسانی این دو قشر خواندند و افزودند: باید به گونه‌ای عمل کرد که کارگر و معلم، واقعاً احساس شرف و کرامت و حرمت کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رسیدگی به حقوق کارگران را در چهارچوب امکانات دولت، ضروری برشمردند و افزودند: باید مسائل کارگری را با واقع‌بینی و حکیمانه  مورد رسیدگی قرار داد تا هم کارگران از امنیت شغلی و حقوق حَقه‌ی خود برخوردار شوند و هم سرمایه‌گذاران از استخدام کارگر  احساس وحشت نکنند.
ایشان نظام اسلامی را حقیقتاً مدیون معلمان و کارگران خواندند و با اشاره به تلاش‌هایی که از اول انقلاب برای جدا کردن این دو قشر از نظام اسلامی صورت گرفته است، افزودند: دشمنان و عوامل آن‌ها همچون ۲۵ سال اخیر امروز هم سعی می‌کنند با بزرگ‌نمایی نقطه‌ی ضعف‌ها و مسائل گله‌آمیز، این دو قشر مؤمن و علاقمند و خدمت‌گزار را در مقابل انقلاب و نظام قرار دهند، اما با هوشیاری معلمان و کارگرانِ آگاه مؤمن و نجیب کشور، همچون گذشته در این کار ناموفق خواهند بود.
ایشان  جامعه‌ی معلمان را جامعه‌ای خوشنام خواندند و خاطرنشان کردند: در موقعیتی که کشور به شتاب‌گرفتن در عرصه‌های تعلیم و تربیت و تحقیق نیازمند است، دشمن و عواملش با توطئه‌چینی و تحریک، در صددند در دانشگاه‌ها و مدارس ما اختلال ایجاد کنند، اما موفق نمی‌شوند، چرا که معلمان قدر خوشنامی خود را می‌دانند و اجازه نمی‌دهند بیگانگان  آن‌ها را در مقابل اولیاء دانش‌آموزان و در واقع در مقابل ملت قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  همچنین با تجلیل از شخصیت عظیم شهید آیت‌الله مرتضی مطهری افزودند: مطهری انصافاً معلم بزرگِ دیروز و امروز و فردای کشور است و مفهوم حقیقی معلمی و کارگری در زیباترین شکل خود در شخصیت این متفکرِ دین‌شناس و بااخلاص و پر‌کار تبلور یافته بود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در بخش دیگری از سخنانشان  به اقدامات سرکوبگرانه‌ی دولت آمریکا در عراق و رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره کردند و افزودند: باند حاکم بر امریکا با صحنه‌گردانی صهیونیست‌ها، با ارائه‌ی طرح خاورمیانه‌ی بزرگ  در صدد بلعیدن این منطقه‌ی ثروتمند جهان است، اما این لقمه‌ی گلوگیر بر خلاف تصور مستکبران، آن‌ها را از پای در خواهد آورد.
ایشان حمایت گستاخانه‌ی دولت آمریکا از ترور فلسطینی‌ها -از جمله شیخ احمد یاسین و رنتیسی- را از نشانه‌های آشکار دروغ‌گویی آمریکایی‌ها در مبارزه با تروریسم برشمردند و افزودند: دولت امریکا در حمایت از شارون جنایتکار، می‌گوید اسرائیل با ترور فلسطینی‌ها از خود دفاع می‌کند، اما این همان منطقِ غیر قابل قبول همه‌ی دیکتاتورهای تاریخ است که جنایاتشان را به اسم دفاع از خود توجیه می‌کردند.
رهبر معظم انقلاب  مخالفت افکار عمومی جهان با حمایت آمریکا از ترور فلسطینی‌ها را نشانه‌ی ضعف حقیقی و افول رژیم آمریکا ارزیابی کردند و افزودند: هنگامی که یک نظام سیاسی، استدلال قانع‌کننده‌ای برای اقدامات و مواضع خود نداشته باشد، حقانیت سیاسی‌اش را از دست داده و رو به افول گذاشته است و حکومت امریکا نیز در همین راه حرکت می‌کند و مردم دنیا نابودی این رژیم استکباری را شاهد خواهند بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  سخنان اخیر بوش را در مورد اهمیت نفت عراق برای آمریکا  نشان‌دهنده‌ی تلاش دولت آمریکا برای آرام‌کردن افکار عمومی آمریکا درباره‌ی اشغال عراق دانستند و افزودند: رئیس‌جمهور امریکا با این کار، هدف حقیقی خود، یعنی تسلط بر منابع نفتی عراق و تأمین منافع کمپانی‌های صهیونیستی را آشکار کرد، ضمن آن‌که واقعیات جاری در عراق هم نشان می‌دهد که شعارهای آمریکایی‌ها در دفاع از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی، ادعایی دروغین است.
رهبر معظم انقلاب  با اشاره به ناتوانی آمریکا و انگلیس در توجیه حضور نظامی خود در عراق افزودند: اشغال‌گران  همچون گرگی که در تله به دام افتاده، در عراق گرفتار شده‌اند و مانند صهیونیست‌ها  مردم را سرکوب می‌کنند، اما سرانجام، قدرتِ مظلومیت ملت عراق و ملت فلسطین بر قدرتِ ظالم امریکا و صهیونیست‌ها غلبه خواهد کرد.
ایشان دشمنیِ عمیق آمریکا با نظام اسلامی را یادآوری کردند و افزودند: آن‌چه باعث جلوگیری از اقدامات مستکبران شده است، ترس آن‌ها از بنده و دیگر مسئولان کشور نیست، بلکه ترس مستکبران از ملت مؤمن، هوشیار و همیشه در صحنه‌ی ایران است که با حمایت از نظام اسلامی، همچون سدّ مستحکمی در برابر هرگونه توطئه  ایستادگی کرده و می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  همچنین با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در برخی حوزه‌ها در روز جمعه به واجدان شرایط رأی‌دادن در این حوزه‌ها  تأکید کردند که با کمال جدیت در انتخابات شرکت کنند تا این حضور گسترده  نشانه‌ای از حضور پرشور مردم  در صحنه‌ی انتخابات باشد.
 
در ابتدای این دیدار، آقای حاجی -وزیر آموزش و پرورش- تلاش معلمان و کارگران را زمینه‌ساز تحقق چشم‌انداز روشن ۲۰ساله‌ی کشور برشمرد و افزود: تأمین نیازهای معیشتی، تجلیل حقیقی از معلمان، ارتقای علمی و افزایش انگیزه‌های شغلی فرهنگیان  در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
آقای خالقی -وزیر کار و امور اجتماعی- نیز در گزارشی، تحقق عدالت اجتماعی، واقعی‌تر کردن دستمزدها، واگذاری سهام به کارگران و حفظ کرامت کارگران را از مهم‌ترین اهداف دولت برشمرد.