• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/02/29

دیدار کارگزاران نظام و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر انقلاب

همزمان با خجسته‌سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و حضرت امام صادق علیه‌السّلام، رؤسای سه قوه، مسئولان نظام، میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی در ایران و جمعی از قشرهای مختلف مردم امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تبریک عید ولادت منجی بشریت و هدیه‌ی الهی برای تاریخ انسانیت حضرت محمد‌ بن ‌عبدالله صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و سالروز ولادت حضرت امام صادق علیه‌السّلام تصریح کردند که تنها راه دنیای اسلام برای تجدید عزت و هویت واقعی خود، بازگشت به دستورها و تعالیم اسلام ناب محمدی صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله است.
ایشان با تأکید بر این‌که ولادت پیامبر اکرم طلیعه و سرآغاز رحمت الهی برای تاریخ بشریت در ابعاد تعلیم، تزکیه، هدایت و پیشرفت انسان‌ها در زمینه‌های مادی و معنوی بود، افزودند: متأسفانه امت اسلامی در طول قرن‌های متمادی به دلیل دور شدن از اسلام واقعی و اختلافات درونی و تسلط حکومت‌های طاغوتی بر مسلمانان، به آن هدفی که پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله برای مسلمانان پیش‌بینی کرده بودند، نرسید.
رهبر معظم انقلاب اوضاع کنونی دنیای اسلام را متفاوت از گذشته ارزیابی و خاطرنشان کردند: به رغم عقب‌ماندگی‌های دنیای اسلام در گذشته، اکنون نهضت عظیم بیداری اسلامی و بازگشت به اصول و مبانی اسلام که هدایت‌گر مسلمانان به سوی عزت و هویت اسلامی می‌باشد، آغاز شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت بیداری اسلامی را به نفع دولت‌های اسلامی و موجب عزتمندی این دولت‌ها دانستند و افزودند: نمونه‌ی بارز بازیابی عزت واقعی، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است که امام بزرگوار رحمة‌الله‌علیه با تمسک به اسلام ناب توانست عزت و هویت اسلامی را بعد از سال‌های طولانیِ استبداد و سلطه‌ی بیگانگان به ملت و کشور ایران بازگرداند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: در هر نقطه‌ی دیگر از دنیای اسلام نیز چنین حرکت و بیداری اسلامی آغاز شود، تجدید عزت و هویت اسلامی به وجود خواهد آمد، لذا وظیفه‌ی مهم روشنفکران، اندیشمندان و سیاست‌مداران کشورهای اسلامی تقویت حرکت بیداری اسلامی در میان مردم و جوانان است.
ایشان با اشاره به مخالفت دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها آمریکا، با حرکت بیداری اسلامی و بازگشت به عزت و هویت اسلامی، از آمریکا به عنوان شرّ و شیطان مجسّم یاد کردند و افزودند: فجایع فلسطین و قضایای عراق آزمایشگاه تاریخی و سیاسی در مقابل دیدگان امت اسلامی است که باید از آن درس بگیرند، زیرا آمریکا با شعار دموکراسی و آزادی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین حمایت می‌کند و با همین شعار مردم عراق را از حقوق مسلّم خود محروم کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توجیه مقامات آمریکایی برای حمله به عراق تحت عنوان کشف سلاح‌های کشتار جمعی خاطرنشان کردند: اکنون این سؤال اساسی مطرح است که سلاح‌های شیمیایی و دیگر سلاح‌های پیشرفته را چه کسانی در اختیار صدام قرار داده بودند و هدف آن‌ها از دادن این سلاح‌ها به رژیم صدام چه بود؟ رهبر معظم انقلاب افزودند: هدف اصلی آمریکا از تجهیز رژیم بعث عراق، مقابله با انقلاب اسلامی ایران و جلوگیری از گسترش حرکت بیداری اسلامی در جهان بود.
ایشان با تأکید بر این‌که حرکت فراگیر بیداری اسلامی در جهان موجب وحشت و سراسیمگی دشمنان اسلام شده است، خاطرنشان کردند: به رغم هیاهوی تبلیغاتی استکبار، امت اسلامی رو به بیداری است و قوه‌ی قهریه هم موجب توقف این حرکت عظیم اسلامی نخواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان با اشاره به تأکید امام راحل رحمة‌الله‌علیه مبنی بر لزوم تفکیک میان اسلام ناب محمدی صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و اسلام آمریکایی تصریح کردند: اسلامی آمریکایی، اسلام متحجرانه و آمیخته به خرافات و یا اسلام تطبیق داده شده با اصول آمریکایی و مورد نظر غربی‌ها است و امت اسلامی تنها با تمسک به اسلام ناب محمدی صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله که اسلام توحید و وحدت مسلمانان و اسلام ایستادگی در مقابل مستکبران است، آینده‌ای روشن و درخشان خواهد داشت.
 
در این دیدار و پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی -رئیس‌جمهور- در سخنانی ضمن تبریک میلاد پر‌برکت انسان کامل و خاتم پیامبران حضرت محمد صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و نواده‌ی بزرگوار ایشان حضرت امام صادق علیه‌السّلام به خطرات پیش روی امت اسلامی در شرایط کنونی اشاره و تأکید کرد: راه مقابله با این خطرات، پافشاری بر راه روشنگرانه‌ای است که امام خمینی رحمة‌الله‌علیه با تمسک به اسلام ناب محمدی صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله برای مسلمانان جهان گشود.
رئیس‌جمهور وجود برخی ظاهربینی‌ها و تاریک‌اندیشی‌ها در شناخت اسلام، اختلاف و تفرقه میان مسلمانان و دولت‌های اسلامی و تهدیدهای قدرت‌های بزرگ را خطرات پیش روی امت اسلامی دانست و با اشاره به اصول و مبانی امام رحمة‌الله‌علیه افزود: پافشاری بر حقانیت دین خدا، لزوم دخالت دین در سیاست و زندگی انسان‌ها، روشن‌بینی دینی و توجه به زمان و مکان، وحدت مسلمانان و توجه جدی به مردم به عنوان، ولی نعمت حکومت‌ها اصولی هستند که دنیای اسلام با تمسک به آن‌ها می‌تواند با تهدیدهای قدرت‌های بزرگ مقابله نماید.