• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/08/24

دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای استان مرکزی با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر امروز در جمع‌ خانواده‌های‌ شهداء و ایثارگران‌ استان‌ مرکزی‌، از شهدا، به‌ عنوان‌ صادقترین‌، شجاعترین‌ و برجسته‌ترین‌ انسانهایی‌ که‌ در صفوف‌ مقدم‌ ایثارگری‌ قرار داشتند، یاد و تصریح‌ کردند: شهیدان‌ با ایثارگری‌ و نثار جان‌ خود، حقایق‌ و فضیلتهایی‌ را که‌ در دنیای‌ مادی‌ در حل‌ فراموشی‌ بود، بار دیگر احیاء کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ ایثار و فداکاری‌ اهل‌ بیت‌ پیامبر اسلام‌ علیهم‌ السلام‌ بویژه‌ حضرت‌ زهرا و حضرت‌ سیدالشهداء علیهما السلام‌ برای‌ احیای‌ فضیلتها و ارزشهای‌ انسانی‌ در عالم‌، ایثار و فداکاری‌ شهیدان‌ را در همین‌ مسیر ارزیابی‌ کردند و افزودند: شهیدان‌ بهترین‌ و ارزشمندترین‌ الگو برای‌ ملت‌ ایران‌ بویژه‌ جوانان‌ هستند.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ قیام‌ ملت‌ ایران‌ برای‌ احقاق‌ حقوق‌ خود و تشکیل‌ نظام‌ اسلامی‌ و توطئه‌های‌ گوناگون‌ استکبار جهانی‌ برای‌ مقابله‌ با این‌ نظام‌ تأکید کردند: این‌ ملت‌ برای‌ حفظ هویت‌ و ارزش‌ تاریخی‌ خود راهی‌ جز مقاومت‌ در مقابل‌ دشمن‌ نداشته‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ خاطرنشان‌ کردند: شهیدان‌ در صفوف‌ اول‌ این‌ مقاومت‌ قرار داشتند و همواره‌ شاهد و ناظر حرکت‌ جامعه‌ و ملت‌ ایران‌ به‌ سوی‌ سعادت‌ و کمال‌ و سهیم‌ در این‌ حرکت‌ خواهند بود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ سختیها و رنجهای‌ جانبازان‌، آزادگان‌ و خانواده‌های‌ آنان‌ و همچنین‌ خانواده‌های‌ شهداء و مفقودین‌ را ذخیره‌ و پشتوانه‌ای‌ معنوی‌ برای‌ آنان‌ و ملت‌ ایران‌ دانستند و تصریح‌ کردند: هیچ‌ ملتی‌ بدون‌ سرمایه‌ و گوهر معنویت‌ به‌ کمال‌ نمی‌رسد و آن‌ حرکتی‌ که‌ بدون‌ پشتوانه‌ معنویت‌ و ایمان‌ به‌ خدا باشد، متوقف‌ خواهد شد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در همین‌ زمینه‌ افزودند: باید مراقب‌ این‌ ذخیره‌ معنوی‌ گرانبها بود زیرا حفظ این‌ پشتوانه‌ معنوی‌، جهاد اکبر و بسیار سخت‌تر از جنگ‌ با دشمن‌ و جهاد اصغر است‌.
ایشان‌ همچنین‌ با انتقاد از افراد بی‌اطلاعی‌ که‌ تلاش‌ دارند حماسه‌های‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ و ایثارگریهای‌ شهیدان‌ و رزمندگان‌ اسلام‌ را زیر سؤال‌ ببرند، خاطرنشان‌ کردند: اگر این‌ جوانان‌ پرشور بسیجی‌ و نیروهای‌ ارتش‌ و سپاه‌ با جان‌ خود در مقابل‌ دشمن‌ مقاومت‌ نکرده‌ بودند، امروز ملت‌ ایران‌ باید از کوتاه‌ آمدن‌ در مقابل‌ دشمن‌، احساس‌ شرمساری‌ و خجالت‌ می‌کرد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ حضور جوانان‌ پرشور و داوطلب‌ بسیجی‌ در جامعه‌ همچون‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، بسیجی‌ بودن‌ را یکی‌ از بزرگترین‌ ارزشها دانستند و تصریح‌ کردند: هر یک‌ از آحاد قشرهای‌ مختلف‌ جامعه‌ که‌ دارای‌ روحیه‌ احساس‌ مسؤولیت‌ و ایمان‌ باشد، بسیجی‌ است‌ که‌ این‌ روحیه‌ باید بیش‌ از پیش‌ در جامعه‌ تقویت‌ شود.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ مؤذنی‌ رئیس‌ بنیاد شهید استان‌ مرکزی‌ در سخنانی‌ با اشاره‌ به‌ ایثار و فداکاری‌ مردم‌ این‌ استان‌ در طول‌ انقلاب‌ اسلامی‌ بویژه‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ گفت‌: استان‌ مرکزی‌ پنج‌ هزار و ششصد شهید و 14 هزار جانباز و هشتصد و پنجاه‌ آزاده‌ تقدیم‌ انقلاب‌ کرده‌ است‌.
در این‌ مراسم‌ همچنین‌ فرزند یکی‌ از شهدای‌ استان‌ مرکزی‌ متن‌ زیبایی‌ را به‌ نمایندگی‌ از فرزندان‌ شهداء قرائت‌ و بر پایداری‌ خانواده‌های‌ شهدا و فرزندان‌ آنان‌ در ادامه‌ راه‌ شهیدان‌ تأکید کرد.