• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/11/19

دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی با فرمانده کل قوا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا، پیش‌ از ظهر امروز در دیدار جمع‌ زیادی‌ از فرماندهان‌، مسئولان‌ و پرسنل‌ نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با ایشان‌ طی‌ سخنانی‌ از نقش‌ ارزنده‌ نیروی‌ هوایی‌ در انقلاب‌ شکوهمند اسلامی‌ تجلیل‌ کردند و این‌ نیرو را در تمامی‌ افتخارات‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ سهیم‌ دانستند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار که‌ به‌ مناسبت‌ روز نیروی‌ هوایی‌ انجام‌ شد از بیعت‌ پرسنل‌ این‌ نیرو با حضرت‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) در نوزدهم‌ بهمن‌ ماه‌ 1357 به‌ عنوان‌ یک‌ حرکت‌ تاریخی‌ و ماندگار دوران‌ انقلاب‌ یاد کردند و فرمودند:
این‌ حرکت‌، آمیزه‌ای‌ از ابتکار، شجاعت‌، امید، ایمان‌ و تصمیم‌ قاطع‌ بر مبارزه‌ در راه‌ اهداف‌ متعالی‌ بود که‌ پایه‌گذار افتخارات‌ بعدی‌ شد و راه‌ را برای‌ حضور نیروی‌ هوایی‌ اسلامی‌ در نظام‌ انقلابی‌ باز کرد.
فرمانده‌ کل‌ قوا در بیان‌ حماسه‌آفرینیهای‌ نیروی‌ هوایی‌ در عرصه‌ دفاع‌ مقدس‌ فرمودند: نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در تمامی‌ افتخارات‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌، سهیم‌ است‌ زیرا خلبانان‌ شجاع‌ و افراد پرتلاش‌ و با ایمان‌ در واحدهای‌ مختلف‌ پشتیبانی‌ این‌ نیرو، در سخت‌ترین‌ موقعیتهای‌ جنگی‌، بن‌ بستها را شکافتند و در عرصه‌ نبرد با متجاوزین‌، گذرگاهها را در پیش‌ پای‌ رزمندگان‌ اسلام‌ هموار کردند و همتهای‌ بلند خود را در انجام‌ کارهای‌ بزرگ‌ به‌ کار بستند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ سازندگی‌ در نیروهای‌ مسلح‌ را یکی‌ از مهمترین‌ موارد سازندگی‌ برای‌ تأمین‌ امکان‌ اقتدار دفاع‌ ملی‌ دانستند و فرمودند:
شجاعت‌ ورود در میدانهای‌ سازندگی‌، گاهی‌ از شجاعت‌ در میدان‌ جنگ‌ با دشمن‌، سخت‌ تر و بالاتر است‌ و در شرایطی‌ که‌ قدرتهای‌ دارنده‌ تجهیزات‌ نظامی‌، کوچکترین‌ ابزار یدکی‌ را از نیروهای‌ مسلح‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ دریغ‌ می‌کردند، نیروی‌ هوایی‌ با کارهای‌ مجاهدت‌آمیز خود در ساخت‌ و ساز و به‌ ثمر رساندن‌ پشتیبانیهای‌ فنی‌ توانست‌ در مقام‌ دفاع‌ و تهاجم‌ به‌ دشمن‌، نقش‌ مهم‌ خود را به‌ انجام‌ برساند.
فرمانده‌ کل‌ قوا در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌، ایمان‌، امید به‌ آینده‌ و اراده‌های‌ محکم‌ را برای‌ پیشرفت‌ نیروهای‌ مسلح‌ در میدان‌ سازندگی‌، ضروری‌ خواندند و فرمودند: وجود عناصر حزب‌ الهی‌ و با صلاحیت‌ در راس‌ هر سازمان‌ و تشکیلاتی‌، موجودیت‌ و حیات‌ آن‌ را تضمین‌ می‌کند و بر همین‌ اساس‌، تشکیلات‌ نیروی‌ هوایی‌، هنگامی‌ در جنگ‌، صلح‌، سازندگی‌ و سازماندهی‌ پیشرفت‌ می‌کند که‌ عناصر صالح‌ و با ایمان‌، مراکز مهم‌ و نقاط حساس‌ این‌ نیرو را در اداره‌ و قبضه‌ مدیریت‌ خود داشته‌ باشند و اکنون‌ سالهاست‌ که‌ عناصر صالح‌ و مؤمن‌ در نیروی‌ هوایی‌ کارها را در اختیار خود دارند و ملت‌ ایران‌ از این‌ نظر هیچ‌ دغدغه‌ای‌ ندارد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ استمرار کینه‌ توزی‌ و دشمنی‌ آمریکا و صهیونیزم‌ با استقلال‌ و آزادگی‌ ملت‌ انقلابی‌ ایران‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: دشمنان‌ اصل‌ و محتوای‌ انقلاب‌ اسلامی‌، پس‌ از گذشت‌ هفده‌ سال‌ از پیروزی‌ انقلاب‌، همچنان‌ در مقابل‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ ایستاده‌اند و با وجود آن‌ که‌ امروز ناامیدتر از گذشته‌اند اما به‌ دشمنی‌ و کینه‌ توزی‌ خود ادامه‌ می‌دهند. دستگاه‌ خبیث‌ و نژاد پرست‌ صهیونیزم‌ جهانی‌ که‌ متأسفانه‌ بر مغز و محتوای‌ حکومت‌ آمریکا سیطره‌ای‌ کامل‌ دارد، از سر بغض‌ و کینه‌ در مقابل‌ ایران‌ اسلامی‌ از خود چنگ‌ و دندان‌ نشان‌ می‌دهد و تهدید می‌کند. و این‌ در حالی‌ است‌ که‌ ملت‌ زنده‌، انقلابی‌، مستقل‌ و آزاده‌ ایران‌ بر تصمیم‌ و اراده‌ خود پابرجاست‌ و اسرائیل‌ را موجودی‌ دروغین‌، تصنعی‌ و فرمایشی‌ می‌داند و وجود ملتی‌ بنام‌ ملت‌ اسرائیل‌ را نفی‌ می‌کند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ غصب‌ خانه‌ و سرزمین‌ یک‌ ملت‌ را ممنوع‌ و مذموم‌ خواندند و فرمودند: دولت‌ و ملت‌ ایران‌ معتقدند که‌ یک‌ حکومت‌ نژاد پرست‌، سرزمین‌ فلسطین‌ را غصب‌ کرده‌ است‌ و بر همین‌ اساس‌، قاطعانه‌ اعلام‌ می‌کنند که‌ آنچه‌ بنام‌ صلح‌ در خاورمیانه‌ جریان‌ دارد، توافق‌ برای‌ ظلم‌ به‌ یک‌ ملت‌ است‌ و آن‌ را قبول‌ ندارند و با آن‌ مخالفند. ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ متکی‌ به‌ اراده‌ و تصمیم‌ خود است‌ و در مسائل‌ گوناگون‌ رأی‌ و نظر خود را دنبال‌ می‌کند و از هیچ‌ قدرتی‌ هم‌ نمی‌ترسد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضرورت‌ تزکیه‌ نفس‌ و تهذیب‌ اخلاق‌ را برای‌ موفقیت‌ در میدانهای‌ گوناگون‌ مورد تأکید قرار دادند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: طمع‌ورزی‌، شهوت‌ گرایی‌، دل‌ بستن‌ به‌ مادیات‌، حسد، بخل‌، کینه‌ و چشم‌ و هم‌ چشمی‌، روان‌ انسان‌ را آلوده‌ می‌کند و او را به‌ خیانت‌ و سقوط از رتبه‌ انسانیت‌ سوق‌ می‌دهد. اساس‌ کار در این‌ است‌ که‌ از خود پرستی‌ به‌ سمت‌ خدا پرستی‌ و از خودخواهی‌ به‌ سمت‌ خداخواهی‌ حرکت‌ کنیم‌ و برای‌ تحقق‌ این‌ مهم‌، ماه‌ مبارک‌ رمضان‌، فرصت‌ ارزشمندی‌ است‌ که‌ انسان‌ می‌تواند از خود حساب‌ بکشد و عیوب‌ خود را شناسایی‌ و برطرف‌ کند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ کل‌ قوا، سرتیپ‌ بقایی‌ فرمانده‌ نیروی‌ هوایی‌ طی‌ گزارشی‌ خدمات‌ و دستاوردهای‌ نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را در عرصه‌های‌ مختلف‌ بویژه‌ در زمینه‌ خودکفایی‌ و دست‌ یابی‌ به‌ تجهیزات‌ پیشرفته‌ و ابزار فنی‌ پیچیده‌ و جدید آفندی‌ و پدافندی‌ برشمرد و بر پایبندی‌ پرسنل‌ نیروی‌ هوایی‌ بر پیمان‌ و/ بیعت‌ خود با فرمانده‌ کل‌ قوا تا مرز شهادت‌ تأکید کرد.