• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/03/17

دیدار میهمانان‌ خارجی‌ شرکت‌کننده‌ در مراسم‌ سالگرد ارتحال‌ امام‌ خمینی‌(ره) با رهبر انقلاب

جمع‌ زیادی‌ از میهمانان‌ خارجی‌ شرکت‌کننده‌ در مراسم‌ ششمین‌ سالگرد ارتحال‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌(رض‌)، پیش‌ از ظهر امروز با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار ناتوانی‌ فرهنگ‌ غرب‌ در خوشبخت‌ کردن‌ انسان‌ را تشریح‌ کردند و طی‌ آن‌ اسلام‌ را به‌ عنوان‌ مجموعه‌ای‌ کامل‌ برای‌ اداره‌ زندگی‌، تنها تأمین‌کننده‌ نیاز بشریت‌ به‌ یک‌ راه‌ جدید و نجاتبخش‌ دانستند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ تحمیلی‌ بودن‌ فرهنگ‌ غربی‌ بر بخش‌ عظیمی‌ از دنیا اشاره‌ کردند و فرمودند: مدتهاست‌ که‌ فرهنگ‌ غرب‌ ناتوانی‌ خود را در خوشبخت‌ کردن‌ انسان‌ به‌ اثبات‌ رسانده‌ است‌ و امروز بوضوح‌ به‌ سمت‌ فساد حرکت‌ می‌کند. متلاشی‌ شدن‌ بنیان‌ خانواده‌، نابسامانی‌ وضع‌ زندگی‌ اجتماعی‌ به‌ لحاظ وجود تبعیض‌، بی‌عدالتی‌ و ظلم‌، وضع‌ بد جوانان‌ و کودکان‌ و محرومیت‌ آنان‌ از محیط گرم‌ خانواده‌ و افسردگی‌ و سردرگمی‌ نسل‌ جوان‌، از جمله‌ علائم‌ روشنی‌ است‌ که‌ ناتوانی‌ فرهنگ‌ غرب‌ را در به‌ ارمغان‌ آوردن‌ سعادت‌ و خوشبختی‌ برای‌ انسان‌، نشان‌ می‌دهد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ استفاده‌ از علم‌، تکنولوژی‌ و ثروت‌ برای‌ توسعه‌ فساد و ظلم‌ در جهان‌ را، بدترین‌ جرم‌ و جنایت‌ فرهنگ‌ غرب‌ دانستند و فرمودند: امروز در عرف‌ جهان‌ ، ظلم‌ و تبعیض‌ و زورگویی‌، قانونی‌ شده‌ است‌. سازمان‌ ملل‌ با یک‌ ترکیب‌ غلط، شورای‌ امنیت‌ را تشکیل‌ داده‌ است‌ و این‌ شورا براساس‌ منافع‌ و خواست‌ قدرتهای‌ بزرگ‌ در مورد بمباران‌، محاصره‌ و نابود کردن‌ هر نقطه‌ از جهان‌ و دخالت‌ یا عدم‌ مداخله‌ در مسائل‌ مختلف‌ تصمیم‌ می‌گیرد. محروم‌ کردن‌ یک‌ ملت‌ از حق‌ خود مانند ملت‌ فلسطین‌، بی‌اعتنایی‌ نسبت‌ به‌ اشغال‌ خاک‌ یک‌ کشور مانند لبنان‌ و عدم‌ مداخله‌ در یک‌ کشور به‌ نفع‌ متجاوز و زورگو، مانند بوسنی‌ و هرزگوین‌، از جمله‌ تصمیمات‌ شورای‌ امنیت‌ سازمان‌ ملل‌ است‌ که‌ برطبق‌ خواست‌ قدرتهای‌ سلطه‌گر و در راس‌ آمریکا به‌ عنوان‌ «ام‌ الفساد قرن‌» اتخاذ شده‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ به‌ برداشتهای‌ انحرافی‌ و تفسیرهای‌ نادرست‌ از اسلام‌ که‌ دشمن‌ در صدد ترویج‌ و گسترش‌ آن‌ است‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: یک‌ فهم‌ غلط، کوته‌نظرانه‌ و تعصب‌آمیز، اسلام‌ را مجموعه‌ای‌ بسته‌ از احکام‌ و مقررات‌ صرفا شخصی‌ و یا حداکثر احوال‌ شخصی‌ می‌داند و برای‌ اسلام‌ در اداره‌ زندگی‌ و مسائل‌ مهم‌ مربوط به‌ جامعه‌، هیچگونه‌ نقشی‌ قائل‌ نیست‌. این‌ برداشت‌ غلط حاکی‌ از عدم‌ معرفت‌ به‌ اسلام‌ و قرآن‌ است‌ و به‌ گروهی‌ از روحانیون‌ وابسته‌ به‌ دستگاههای‌ ظلم‌ مربوط می‌شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در تبیین‌ برداشت‌ متجددانه‌ای‌ که‌ اسلام‌ را دین‌ تساهل‌ مطلق‌ معرفی‌ می‌کند فرمودند: کج‌ فهمانی‌ که‌ فریفته‌ و یا دست‌نشانده‌ فرهنگ‌ غربی‌ هستند، اسلام‌ را به‌ عنوان‌ دین‌ تساهل‌ مطلق‌ ترویج‌ می‌کنند و مدعی‌ هستند که‌ با تساهل‌ باید از بد معرفی‌ شدن‌ اسلام‌ در برابر سران‌ فرهنگ‌ مهاجم‌ غرب‌ جلوگیری‌ شود. آنان‌ تحت‌ عنوان‌ روشنفکری‌ و تساهل‌، مایل‌ نیستند که‌ به‌ هیچ‌ یک‌ از تعهدات‌ و احکام‌ اسلامی‌ عمل‌ شود. آنان‌ از جهاد، امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر، جزای‌ اسلامی‌، حجاب‌ اسلامی‌ و حکومت‌ اسلامی‌ رویگردان‌ هستند و آن‌ را موجب‌ بد معرفی‌ شدن‌ اسلام‌، نزد اربابان‌ غرب‌ خود می‌دانند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، بر اسلام‌ جامع‌ و کامل‌ و منطبق‌ بر قرآن‌، به‌ عنوان‌ راه‌ سعادت‌ و خوشبختی‌ انسان‌ تأکید کردند و فرمودند: اسلامی‌ که‌ قرآن‌ به‌ آن‌ ناطق‌ است‌، از نماز تا جهاد، از تشکیل‌ خانواده‌ تا جامعه‌، از مسائل‌ شخصی‌ محض‌ تا مسائل‌ عظیم‌ بین‌المللی‌، از تعامل‌ برادرانه‌ مسلمین‌ با یکدیگر و تعامل‌ مروت‌آمیز با غیر مسلمانان‌ تا برخورد شدید با دشمن‌ مهاجم‌ و از اداره‌ حکومت‌ یک‌ کشور تا اداره‌ اقتصاد یک‌ ملت‌ را شامل‌ می‌شود و گرایش‌ سوسیالیستی‌ شرق‌ سابق‌ و گرایش‌ سرمایه‌داری‌ غرب‌ امروز را ندارد. اسلامی‌ که‌ انقلاب‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ قائم‌ و مروج‌ آن‌ است‌، متکی‌ بر یک‌ سلسله‌ معارف‌ متقن‌ و دارای‌ فلسفه‌ای‌ قوی‌ و استدلال‌ عقلانی‌ بدون‌ خدشه‌ای‌ است‌ که‌ حکومت‌، اقتصاد، روابط اجتماعی‌، روابط انسانی‌ و اداره‌ خانواده‌ را در بر می‌گیرد و برای‌ آن‌ برنامه‌ ارائه‌ می‌دهد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ فرهنگ‌ غرب‌ را در ستیز شدید با اسلام‌ ناب‌ دانستند و فرمودند: پرچم‌ اسلام‌ راستین‌، در دست‌ ملت‌ مسلمان‌ و انقلابی‌ ایران‌ است‌. این‌ ملت‌ طی‌ 16 سال‌ در فضای‌ خصمانه‌ای‌ که‌ دشمنان‌ اسلام‌ علیه‌ ایران‌ اسلامی‌ ایجاد کرده‌اند به‌ پیش‌ رفته‌ است‌ و استحکام‌ و استقامتش‌ نیز روز به‌ روز بیشتر می‌شود. امام‌ بزرگوار ما خود مظهر چنین‌ استقامتی‌ بود و اتهام‌ تحجر، تعصب‌ و بنیادگرایی‌، این‌ ملت‌ را نه‌ تنها از میدان‌ بیرون‌ نمی‌کند بلکه‌ او را مقاوم‌تر خواهد کرد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ کوته‌ نظری‌، تحجر و کوته‌بینی‌ حاکم‌ بر دنیای‌ غرب‌ را خاطرنشان‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ نهضت‌ بیداری‌ اسلام‌ را موجب‌ اضمحلال‌ سلطه‌ همه‌جانبه‌ غرب‌ برجهان‌ دانستند و فرمودند: مسلمانان‌ راه‌ اسلام‌ را یافته‌اند و دلها متوجه‌ اسلام‌ است‌ و در این‌ میان‌ روشنفکران‌، علمای‌ دین‌، فعالین‌ اجتماعی‌، بویژه‌ جوانان‌ و دانشجویان‌ برای‌ مقابله‌ با دشمنان‌ اسلام‌ و شتاب‌ بخشیدن‌ به‌ حرکت‌ اسلامی‌ وظیفه‌ای‌ سنگین‌ بر عهده‌ دارند.
بنا بر همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، آقای‌ محمدعلی‌ انصاری‌ مسؤول‌ ستاد برگزاری‌ مراسم‌ سالگرد ارتحال‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) در اظهارات‌ کوتاهی‌ به‌ حضور گسترده‌ مسلمانان‌ و نیز شخصیتهای‌ فرهنگی‌، سیاسی‌، ملی‌، دینی‌ و انقلابی‌ از اقصی‌ نقاط دنیا در این‌ مراسم‌ اشاره‌ کرد و طی‌ آن‌ تجدید میثاق‌ مسلمانان‌ و آزادیخواهان‌ جهان‌ با آرمانهای‌ بلند امام‌ و رهبری‌ معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را یادآور شد.