• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/03/12

دیدار زائران‌ ایرانی‌ و خارجی‌ مرقد مطهر حضرت‌ امام‌ خمینی‌(ره) با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار هزارات‌ تن‌ از زائران‌ ایرانی‌ و خارجی‌ مرقد مطهر حضرت‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) با ایشان‌ طی‌ سخنانی‌ فرمودند: امام‌ خمینی‌ با رساترین‌ بیان‌، ندای‌ اداره‌ زندگی‌ بر مبنای‌ حاکمیت‌ اسلام‌ و توام‌ بودن‌ دین‌ و سیاست‌ را برای‌ جهانیان‌ سرداد و احیای‌ این‌ اندیشه‌ اسلامی‌، بزرگترین‌ درس‌ زندگی‌ پربرکت‌ امام‌ عظیم‌الشأن‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید براینکه‌ اسلام‌ برنامه‌ای‌ برای‌ اداره‌ زندگی‌ توأم‌ با سعادت‌ بشر است‌ فرمودند: در دنیای‌ امروز که‌ زندگی‌ ملت‌های‌ مظلوم‌ در معرض‌ جنگ‌ و قحطی‌ و انواع‌ فشارها و بلاها قرار دارد و قدرت‌های‌ غاصب‌ جهانی‌ سایه‌ ظلم‌ و ستم‌ خود را بر زندگی‌ ملت‌ها گسترانده‌اند تنها اسلام‌ می‌تواند بشر را نجات‌ دهد و به‌ سعادت‌ برساند و براساس‌ منطق‌ قرآن‌ و کلام‌ امام‌(رض‌) اسلام‌ به‌ عنوان‌ دین‌ نجات‌بخش‌ انسانها باید حکومت‌، سیاست‌ و طرح‌ برنامه‌ در همه‌ شئون‌ زندگی‌ بشر داشته‌ باشد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با افشای‌ اهداف‌ استعماری‌ قدرت‌های‌ غربی‌ در کشورهای‌ اسلامی‌ برای‌ تبلیغ‌ جدایی‌ دین‌ از سیاست‌ فرمودند: استعمارگران‌ غربی‌ برای‌ سلطه‌ بر کشورهای‌ اسلامی‌ همواره‌ اسلام‌ را مانعی‌ در راه‌ اهداف‌ خود می‌دیده‌اند. بنابراین‌ برای‌ عقب‌ راندن‌ مسلمانان‌ از صحنه‌ زندگی‌ و سیاست‌ و فراهم‌ آوردن‌ زمینه‌های‌ تسلط خود در فضای‌ فکر و ذهن‌ مسلمانان‌ تبلیغ‌ کرده‌اند که‌ اسلام‌ از سیاست‌، حکومت‌ و مبارزه‌ جدا است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ اقدام‌ روحانی‌ نمایان‌ درباری‌ را در تکرار زمزمه‌ جدایی‌ دین‌ از سیاست‌ به‌ عنوان‌ افترای‌ به‌ دین‌ مبین‌ اسلام‌ محکوم‌ کردند و فرمودند: امروز که‌ به‌ همت‌ و استقامت‌ و روشن‌بینی‌ و تدبیر امام‌ بزرگوار، اسلام‌ در ایران‌ اسلامی‌ به‌ شکل‌ یک‌ حکومت‌ درآمده‌ است‌ باز هم‌ غربی‌ها و بدتر از همه‌ عده‌ای‌ از روحانی‌نمایان‌ و آخوندهای‌ درباری‌ در حرم‌ الهی‌ به‌ دین‌ خدا افترا می‌بندند و ادعا می‌کنند که‌ دین‌ از سیاست‌ جداست‌ و ما از اینکه‌ بعضی‌ از زعما، سلاطین‌ و سیاستمداران‌ جهان‌ اسلام‌ با دشمنان‌ اسلام‌ هم‌ صدا شده‌اند متأسف‌ هستیم‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از حج‌ به‌ عنوان‌ صحنه‌ حضور مسلمین‌ جهان‌ و مرکز استفاده‌ و انتفاع‌ امت‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و فرمودند: خداوند متعال‌ اعلام‌ برائت‌ را در حج‌ مقرر کرد. زیرا حج‌ مرکز اعلام‌ برائت‌ مسلمین‌ است‌; بنابراین‌ مطرح‌ کردن‌ ندای‌ توحید در خانه‌ خدا و فریاد مسلمین‌ در اعلام‌ برائت‌ از مشرکین‌ عین‌ متن‌ اسلام‌ است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ از حکومت‌ پیامبر(ص‌)، نامه‌نگاری‌ها پیامبر اسلام‌ به‌ سلاطین‌ عالم‌ و آیات‌ و احادیث‌ در باب‌ جهاد و ترتیبات‌ اداره‌ حکومت‌ به‌ عنوان‌ نشانه‌های‌ روشنی‌ از توأم‌ بودن‌ دین‌ و سیاست‌ در اسلام‌ یاد کردند و فرمودند: اسلام‌ تعیین‌ کننده‌ نظام‌ زندگی‌ ملت‌ها در همه‌ شئون‌ از جمله‌ امور سیاسی‌، اقتصادی‌، فرهنگی‌ و اجتماعی‌ است‌ و زندگی‌ فردی‌ و اجتماعی‌ و هم‌ چنین‌ آخرت‌ را با هم‌ دارد و عبادت‌، دعا، تقرب‌ و توسل‌ را نیز در کنار سیاست‌، جهاد و حکومت‌ و اداره‌ زندگی‌ و اقتصاد جامعه‌ مطرح‌ می‌کند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ سخنانشان‌ با تأکید برخلاف‌ واقع‌ بودن‌ تبلیغات‌ دولت‌های‌ غربی‌ علیه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در مسائل‌ گوناگون‌ فرمودند: ضدیت‌ و خصومت‌ قدرت‌های‌ استعمارگر با ایران‌ اسلامی‌ ریشه‌ در دشمنی‌ استعمارگران‌ با حاکمیت‌ اسلام‌ دارد اما به‌ رغم‌ همه‌ دشمنی‌ها، دولت‌ و ملت‌ ایران‌ و مسئولین‌ کشور با همه‌ وجود بر سر حاکمیت‌ دین‌ خدا و اجرای‌ احکام‌ الهی‌ ایستاده‌اند و تا آخرین‌ نفس‌ بر آن‌ پای‌ می‌فشارند.
برپایه‌ همین‌ گزراش‌ پیش‌ از بیانات‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، آقای‌ انصاری‌ دبیر ستاد برگزاری‌ مراسم‌ سالگرد ارتحال‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) گزارشی‌ از برنامه‌های‌ این‌ ستاد و حضور هزاران‌ تن‌ از علاقمندان‌ و شیفتگان‌ امام‌ عظیم‌الشأن‌ از سراسر ایران‌ و جهان‌ در مراسم‌ پنجمین‌ سالگرد ارتحال‌ بنیانگذار جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ ارائه‌ کرد.