• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/01/15

دیدار زائران و مجاوران حرم رضوی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز طی سخنانی در اجتماع مردم مشهد مقدس و زائران حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) ضمن تبریک عید سعید فطرحضور گسترده ی مردم در انتخابات را موجب تثبیت و تحکیم نظام جمهوری اسلامی و نشاندهنده ی یک دمکراسی روشن و سالم دانستند و تلاش دستگاه‌های استکباری برای تضعیف چهره ی مردمی نظام از طریق ایجاد نا امیدی و به دنبال آن کاهش حضور مردم در پای صندوقهای رأی را خاطر نشان ساختند.
مقام معظم رهبری در این اجتماع که در صحن امام خمینی رحمه‌الله ترتیب یافته بود هدف تفسیرها و تحلیل های رادیوهای بیگانه درباره ی انتخابات را ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی توصیف کردند و فرمودند: مجلس قوی و مردمی با ۲۷۰ نماینده ی سالم و صالح پشتوانه ی نظام خواهد بود زیرا از چنین مجلسی است که قوانین در جهت مصالح مردم و نظام تصویب می شود. آمریکا و استکبار به شدت تلاش میکنند تا هر چه بتوانند از شمار رأی دهندگان بکاهند و برای این منظور واضح ترین دروغ ها را در رادیوهای وابسته به خود مطرح میکنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات را مظهر حضور مردم در صحنه ی کشور خواندند و با بیان ترفندهای تبلیغات جهانی برای کاستن از اهمیت و ارزش انتخابات فرمودند: آمریکا تلاش خود را با استفاده از امکانات تبلیغاتی - سیاسی، اقتصادی و نظامی برای تضعیف چهره مردمی نظام بکار گرفته است اما اسلام عزیز همچنانکه توانست نظام جمهوری اسلامی را به رغم خواست ابرقدرتها پایه ریزی کند باز هم نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران را در اهداف خود به پیش خواهد برد.
رهبر انقلاب اسلامی مردم مسلمان ایران را به حفظ سنگر مهم جمهوری اسلامی توصیه کردند و ضمن تأکید بر لزوم هوشیاری مردم، کارگزاران کشور، جناحها و گروه های مختلف در برابر سوء استفاده های دشمن فرمودند: اختلافات سیاسی، اختلاف نظرها و مبارزات سالم انتخاباتی مانعی ایجاد نخواهد کرد اما مخدوش کردن چهره ی کشور و رقبای انتخاباتی و ایجاد سؤال و ابهام در اذهان عمومی اشکال دارد و باید وحدت و یکپارچگی به عنوان مبنای کار مورد توجه جدی قرار گیرد.
مقام معظم رهبری حضور گسترده مردم در راهپیمایی های ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس را آزمایش مهمی در مأیوس کردن دشمن دانستند و با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس چهارم فرمودند: عده ای دلشان با اسلام و حکومت اسلامی چرکین است و در انتخابات شرکت نخواهند کرد و آنها در محاسبات ما جائی ندارند. این گروه فریاد می زنند که انتخابات آزاد نیست، زیرا آزادی انتخابات را در این میدانند که به کسانی اجازه ی ورود به مجلس داده شود که می خواهند مملکت را دو دستی به دشمن تسلیم و تقدیم کنند اما به نظر ما انتخابات آزاد زمانی است که مردم با آرامش خیال به فرد شناخته شده و مورد اعتماد خود رأی میدهند و او را به مجلس می فرستند.
حضرت آیةالله خامنه ای اعتماد و اطمینان کامل خود را نسبت به دستگاههای مباشرِ کار انتخابات از جمله شورای نگهبان و وزارت کشور ابراز داشتند و ضمن تأکید بر لزوم حفظ حرمت و حیثیت نامزدهایی که صلاحیتشان برای نمایندگی مجلس رد شده است فرمودند: شورای نگهبان برطبق ضوابط و قوانین صلاحیت برخی از داوطلبانی که واجد شرایط نمایندگی نبودند را رد کرده است و این مسئله به هیچ وجه به معنای ناباب بودن عموم آنها نیست و هیچکس حق ندارد آنها را به خیانت، داشتن پرونده های سنگین، ارتکاب جنایت و یا اعمال خلاف متهم کند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان به بیان مواضع درونی و عواملِ خارجی مؤثر در عدم تکامل انسانها پرداختند و از خود خواهی، خود بینی، خودپرستی، تن پروری، بی عملی و شهوت رانی به عنوان موانع خطرناک درونی در راه تکامل انسان ها نام بردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین حکومت های ظالم و دیکتاتور و برخوردار از امکانات و تجهیزات پیشرفته ی مادی و نیز نظام های غلط اجتماعی را مانع مهم در راه کمال انسانها توصیف کردند و فرمودند: آنچه که کشورهای پیشرفته از آن برخور دارند مایه ی قدرت آنهاست اما موجب کمال آنان نیست و دلیل انظلمی است که امروز قدرتهای استکباری با استفاده از موشک های قاره پیما، کلاهکهای اتمی، زرادخانه های پیشرفته، انرژی اتمی، تکنولوژی فضائی و وسایل ارتباطی بر میلیون ها انسان در جهان تحمیل کرده اند لذا کمال انسانی را باید در خیرخواهی، معرفت، خداشناسی و خداپرستی همراه با احساس تکلیف و مسئولیت و انجام وظیفه برای کسب رضای الهی جستجو کرد.
مقام معظم رهبری از آمریکا به عنوان یک ابرقدرت تربیت نشده یاد کردند و فرمودند: هنگامی که قدرت، سیاست، پول، تبلیغات، تجهیزات و مطبوعات در اختیار قدرت های تربیت نشده قرار داشته باشد نتیجه ی آن به استقرار ناوگان آمریکا در خلیج فارس و بمباران و تهدید کشورها می انجامد. آنچه که کشورهایی نظیر آمریکا از آن برخور دارند قدرت و سلاح است اما کمال محسوب نمیشود. لذا این فکر غلطی است که ما باید تلاش کنیم تا به جائی برسیم که کشورهای غربی رسیده اند.
رهبر انقلاب اسلامی در تشریح معیارهای جامعه ی مورد نظر انبیاء الهی فرمودند: هدف پیامبران الهی ایجاد جامعه ای با احساسات و عواطف صحیح و سالم بوده است که در آن انسانها دچار غفلت و غرق در مادیات و خودخواهی و خودپرستی نباشند و اعضای آن درست فکر و عمل کنند و دارای رحم و مروت و احساس مسئولیت در محضر الهی باشند اما در راه این هدف مرحله ای مبنی بر تشکیل نظام و جامعه ی اسلامی وجوددارد که در آن حکومت، تحمیلی، فاسد و ضدمردمی نخواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخورداری ملت ایران از بینش و درک بالای سیاسی فرمودند: ملت ما با رشد و درکِ سیاسی سطح بالای خود امروز ترفندهای گوناگون آمریکا را در سطح جهان به خوبی میفهمد و وصف آرائی ها و توطئه های آمریکا علیه مسلمانان در هر نقطه ای کهنشانی از اسلام باشد را می شناسد.
امروز زنان و مردان ما در روستاها و شهرهای دورافتاده مفاهیم سیاسی را که زمانی مخصوص روشنفکرها بود بخوبی درک میکنند و میدانند که ابرقدرت خود کامه و ظالم آمریکا، با استفاده از سیاست، تبلیغات، سلاح، زور، کودتای نظامی و بمباران، ملت ها را تحت فشار قرار داده است تا از این راه منافع خود را تأمین کند. آمریکا خود را مالک دریاهای آزاد و فضای کشورها میداند و هر جا منافعش ایجاب کند یکی را محکوم کرده دیگیری را تروریست و یا مخالفِ حقوق بشر معرفی میکند و این مطلب را امروز ملت مسلمان ایران بخوبی درک کرده و توطئه های آمریکا را می شناسد.
مقام معظم رهبری با اشاره به این مطلب که استکبار پایبندی ایمانی ملت های مسلمان به اسلام و قرآن را بنیاد گرایی نام نهاده است فرمودند: بافروپاشی شوروی سابق، آمریکائی ها دستپاچه شده و تلاش کردند تا بلکه ملت های آذربایجان. ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان را از اسلام و ارتباط با ایران اسلامی باز دارند اما این ملتها مسلمانند و به رغم گذشت ۷۰ سال دین زدایی، عشق به اسلام در دل آنها همچنان می طپد و این مسئله، نفوذ اسلام را نشان می دهد.
بر پایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، حجةالاسلام والمسلمین واعظ طبرسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی طی سخنان کوتاهی مقدم رهبر انقلاب به مشهد مقدس را گرامی داشت و گفت:‌ مردم خطه ی خراسان همپای دیگر مردم ایران همواره و هوشمندانه مسائل انقلاب و کشور را دنبال میکنند و تلاش خود را برای ایفای نقشی فعال در حل مشکلات و تنگناهای اقتصادی نظام جمهوری اسلامی بکار گرفته اند. ملت ماهمواره گوش بفرمان ولی امر امت اسلام است و اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را وظیفه‌ی خود میداند.