• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1390/11/26

دیدار مردم آذربایجان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور ده‌ها میلیونی و بسیار پرشورتر و با نشاط‌تر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، چرائی این اعجاب‌آفرینی و عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع‌شناسی بی‌نظیر آنان دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به‌هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات ۱۲ اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع‌شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.
در این دیدار که در آستانه ۲۹ بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم‌شاهی در سال ۱۳۵۶، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی حوادث مهم انقلاب اسلامی را درس‌آموز و شاخص‌های عمده در مسیر حرکت بسوی قله‌ها و اهداف برشمردند و با اشاره به راهپیمایی عظیم ملت ایران در ۲۲ بهمن افزودند: امسال همه تأکید داشتند که حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور، نسبت به سال‌های قبل، پرشورتر و با نشاط‌تر بوده است اما سؤال مهم این است که چرا امسال شاهد چنین حضور با عظمت‌تری بودیم؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: پاسخ به این سؤال جز به بصیرت و موقع‌شناسی کم‌نظیر مردم بر نمی‌گردد زیرا ملت ایران امسال احساس کرد که کشور و نظام و اسلام به این حضور نیازمند است.
ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم و گسترده رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی جبهه دشمن عنود و شریر، تحت هدایت شبکه صهیونیستی جهانی، تأکید کردند: هدف اصلی تبلیغات متراکم، القای این دروغ بزرگ بود که ملت شجاع، مؤمن و امتحان داده ایران، نسبت به انقلاب، اسلام و اهداف والای خود سست و بی‌انگیزه شده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تمرکز این تبلیغات هم بر روی راهپیمایی ۲۲ بهمن بود تا شاید حضور مردم کمرنگ و بی‌رونق شود اما ملت ایران با بصیرت و موقع‌شناسی اعجاب‌برانگیز، متوجه این ترفند دشمن شد و با حضور عظیم خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، به دهان دشمن کوبید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به گزارش‌های موثق درخصوص حضور بسیار پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در هشتصد و پنجاه شهر کشور خاطرنشان کردند: این ملت ایران است. این ملت با چنین بصیرت و موقع‌شناسی و حضور در صحنه، شکست نخواهد خورد.
ایشان تأکید کردند: آنهایی که باید پیام این حضور با عظمت مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را بگیرند، گرفتند و آنهایی که در مغزهای الکلی و آفت‌دیده خود، خیالاتی در سر می‌پروراندند، متوجه شدند که در ایران چه خبر است و ملت قهرمان ایران چگونه در صحنه حاضر است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دستگاه‌های تبلیغاتی جبهه استکبار برای منعکس نشدن حقیقت و عظمت حضور مردم افزودند: کسانی که مدعی آزادی اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به این راهپیمایی را سانسور کردند و راهپیمایان میلیونی تهران را هزاران نفر و جمعیت ده‌ها میلیونی کشور در راهپیمایی را صدها هزار نفر عنوان کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: دشمن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، انواع شیوه‌های دروغ‌پردازی، تقلب، خدعه و تزویر را بکار گرفته است اما هنگامی که پیام صادقانه یک ملت از دل برآید، کار خود را خواهد کرد و احساس حضور و انقلابی‌گری و حرکت همراه با عزم راسخ، همچون هوای خوش بهاری در همه جا نفوذ و همه را بهره‌مند خواهد کرد.
ایشان افزودند: نمونه آشکار این واقعیت، تحولات اخیر در شمال آفریقا، و کشورهای عربی و دنیای اسلام و فراگیر شدن شعارهایی است که روزی ملت ایران، مظلومانه آنها را سر می‌داد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اسلام در حرکت عظیم خود به نقطه حساسی رسیده است و نسل‌های آینده شاهد حوادث مهمی خواهند بود که دنیا را دگرگون خواهد کرد و سیاست‌های مسلط مادی مستکبرانه را نیز از بین خواهد برد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: کانون اصلی این حرکت، جمهوری اسلامی ایران است و جوشش اولیه آن هم از ایران بوده و ملت ایران همچنان ایستاده است.
ایشان، ایستادگی ملت ایران را رمز موفقیت و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی دانستند و افزودند: هنگامی که ملتی می‌ایستد و در مقابل شبکه پرهیمنه و پرهیاهو دشمن به خود ترس و واهمه راه نمی‌دهد، در عرصه‌های علم و فناوری، اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاست‌ورزی بین‌المللی و تأثیرگذاری بر ملت‌ها، پیشرفت خواهد کرد و تفکر، دین و شعارش فراگیر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: به لطف خداوند و به برکت این ایستادگی و استحکام درونی ملت ایران، جوانان، با همت‌ها و استقامت خود کشور را همانند دسته گل خواهند ساخت و آن را تبدیل به یک الگوی موفق و پیشرفته برای جهان اسلام خواهند کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لازمه پیشرفت و سازندگی کشور را، استمرار حرکت در مسیر صراط مستقیم الهی و راه اسلام، دیانت و شریعت و حفظ هوشیاری و بصیرت و عمل به وظیفه دانستند و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نهم افزودند: دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های جبهه استکبار و عوامل همیشگی آنها، تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا انتخابات مجلس، انتخابات بی‌رونقی باشد اما همه باید بدانند که حضور مردم در انتخابات، کشور را به پیش خواهد برد و دشمن را در اجرای توطئه‌هایش دچار تردید و تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد کرد. ایشان تأکید کردند: انتخابات پرشور ضربه سختی به دشمن خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دل‌های مردم در دست خدا است، افزودند: با عنایت و کمک خداوند متعال، انتخابات مجلس نهم پرشور و با احساس و همراه با بصیرت و حضور فراوان مردم، برگزار خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند نتیجه انتخابات دوازدهم اسفند، انتخاب مجلس و نمایندگانی خوب برای ورود به عرصه کار و خدمت باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه  آذربایجان و بویژه تبریز در حوادث و تحولات یکصد سال گذشته کشور، افزودند: مهمترین ویژگی قهرمانان و نام‌آوران تبریز همچون ستارخان و باقرخان، تدین و حرکت در مسیر دین و پیروی از علمای دین بوده است.
ایشان همچنین با اشاره به نقش‌آفرینی علما و مردم آذربایجان و تبریز در نهضت اسلامی و حوادث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن، خاطرنشان کردند: تقدیم دو شهید محراب از میان پنج شهید محراب، و شجاعت و خط‌شکنی لشکر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس نمونه‌هایی از کارنامه درخشان و برجسته مردم آذربایجان است.
در ابتدای این دیدار آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه تبریز در سخنانی ضمن گرامیداشت قیام ۲۹ بهمن در سال ۱۳۵۶، به پیشگامی مردم آذربایجان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم غیور و بابصیرت آذربایجان، در انتخابات ۱۲ اسفند نیز حماسه‌ای فراموش‌نشدنی خلق خواهند کرد.