• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1390/11/11
سخنان حقوق‌دان و مبارز یمنی در محضر رهبر انقلاب

در آستانه مرحله جدیدی از تمدن اسلامی قرار داریم

عبدالله عبد علاو، حقوق‌دان و از فعالان مبارز انقلاب یمن یکی از جوانانی بود که در دیدار رهبر انقلاب با اعضای همایش «جوانان و بیداری اسلامی» به ایراد سخن پرداخت. متن سخنان وی را در ادامه می‌خوانیم.

«الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّـهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ. فَانقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّـهِ وَفَضْلٍ لَّمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّـهِ وَاللَّـهُ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ. إِنَّمَا ذَٰلِکُمُ الشَّیْطَانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیَاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ.»1

ما در هیأت اعزامی از جمهوری یمن که گروهی از جوانان انقلاب مسالمت‌آمیز هستیم، خوشحالیم که تشکر و قدردانی فراوان خود را به ملت عظیم ایران و نماینده‌ی این ملت جناب سیدعلی خامنه‌ای تقدیم کنیم. به خاطر دعوت، محبت، یاری و نصرت برای مشارکت در کنفرانس بیداری اسلامی و همچنین به‌خاطر میزبانی کریمانه‌ی این ملت از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تشکر می‌کنیم.

ما از میدان‌های آزادی و از عرصه‌های مبارزه و انقلاب در سرزمین حکمت و ایمان، یمن می‌آییم. با دل‌های نازک‌مان می‌آییم تا دلهایتان را مخاطب قرار دهیم و نرمی دل‌های خود را برمی‌داریم تا همنوا و همسان با نرمی دلهایتان باشد. در یک دستمان آفتاب آزادی را برمی‌داریم و در دست دیگر کتاب خدا و سنت پیامبرش. اینجا روی این زمین محکم در تهران می‌ایستیم؛ تهرانِ محبت و آزادی، تهران پایداری و صلابت و مقاومت، ایرانِ دانش و تکنولوژی و مغزهای مبتکر. می‌ایستیم تا گام‌های انقلاب مبارکتان را الهام بگیریم. آمدیم و امروز در آستانه‌ی مرحله‌ی جدیدی از مراحل نهضت تمدن اسلامی و اعمال انقلابی و مبارزه در کشورهای عربی و اسلامی قرار داریم که در پیرامون آن، توطئه‌های اقلیمی و بین‌المللی وجود دارد. توطئه‌هایی علیه انقلاب مسالمت‌آمیز و مبارکی که جوانان بلندهمت ما افتخار ساختن آن را داشتند.

https://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif زنده باد فلسطین
حضرت سیدعلی خامنه‌ای! به نمایندگی جوانان انقلاب یمن اینجا آمدیم تا دستان‌مان را برای یاری مستضعفان و مظلومان و محرومان در یمن در دستان شما بگذاریم. نیروی جوانان یمنی نیازمند کسانی‌ است که از آن حمایت کنند تا رودرروی ظلم، تجاوز، طغیان و استکبار آمریکایی بایستد؛ استکباری که نزدیکان، قبل از بیگانگان در آن شرکت دارند. ما جوانان انقلابی در یمن امید داریم که وضعیت جدیدی را از همکاری خلاق با جمهوری اسلامی طراحی کنیم که بر اساس یاری و شراکت و نه وابستگی استوار است.

همچنین می‌خواهیم با همه‌ی کشورهای اسلامی و عربی و در خدمت اهداف امت اسلامی با استفاده از تجربه‌ی انقلاب عظیم ایران به عنوان انقلابی انسانی و پیشرو که آزادی و بسیاری از مفاهیم انقلابی دیگر را در دنیا بازسازی کرد، باشیم. در پایان و بنا به درخواست برگزارکنندگان مبنی بر اینکه سخنان کوتاه باشد، رحمت برای شهدای ابرارمان، سلامت و شفا برای مصدومان و زخمیان، و پیروزی و جاودانگی را برای انقلاب‌های آزادی و تغییر مسألت می‌کنیم و این به حق یک بیداری اسلامی تا پیروزی است. زنده باد فلسطین آزاد و مستقل.

پی‌نوشت:
1. سوره‌ی آل‌عمران، آیات 173 تا 175. همان کسانی که [برخی از] مردم به ایشان گفتند: «مردمان برای [جنگ با] شما گرد آمده‌اند؛ پس، از آن بترسید.» و[لی این سخن‌] بر ایمانشان افزود و گفتند: «خدا ما را بس است و نیکو حمایتگری است». پس با نعمت و بخششی از جانب خدا، [از میدان نبرد] بازگشتند، در حالی که هیچ آسیبی به آنان نرسیده بود، و همچنان خشنودی خدا را پیروی کردند، و خداوند دارای بخششی عظیم است. در واقع، این شیطان است که دوستانش را می‌ترساند؛ پس اگر مؤمنید از آنان مترسید و از من بترسید.