• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1382/03/18

دیدار جمعی از اساتید و دانشجویان بسیجی با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از استادان و دانشجویان بسیجی تأکید کردند: ملت مظلوم ایران همچون امام راحل عظیم‌الشأن بر خواست‌های برحق خود می‌ایستد و از عزت، سعادت و پیشرفت خود دفاع می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بسیج را مجموعه‌ای از انسان‌های آگاه، آرمان‌خواه و آماده‌ی کار و تلاش و اقدام برشمردند و افزودند: دانشگاه نیز بذر آینده‌ی هر کشور است و فردای جامعه را طراحی می‌کند و هنگامی که دانشگاه با بسیج همراه و ممزوج شود، مفهومی بسیار وسیع و عمیق و راهگشا به وجود می‌آید.
ایشان نگاه توأم به دانشگاه به مفهوم کار علمی و تحقیقاتی و رعایت اخلاق و عدالت و سیاست و نگاه به دنیا به معنی فهم اوضاع جهانی، درک موقعیت تاریخی کشور و شناخت برنامه‌های دشمنان را شرط فعالیت و حرکت صحیح بسیج دانشگاهی خواندند.
ایشان با تشریح تاریخچه‌ی ایجاد استعمار در جهان، به استعمار غیر مستقیم ایران در دو قرن اخیر اشاره کردند و افزودند: ملت بااستعداد و آگاه ایران از آغاز سلطه‌ی خارجی بر کشور -که از طریق روی کار آوردن حکام وابسته و مستبد صورت گرفت- به پرچم‌داری علمای دین نهضت‌های مختلفی را به وجود آورد و در اوج حرکات تاریخی خود بر ضد استبداد و سلطه‌ی خارجی نهضت عظیم اسلامی را به پیروی از امام خمینی رضوان‌الله‌علیه ایجاد کرد و با بیرون کردن آمریکایی‌ها از ایران حکومتی بر پایه‌ی مبانی اسلام ایجاد کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی اصول اسلام را تکیه‌گاه فکری نهضت اسلامی بر‌شمردند و خاطرنشان کردند: امام رحمة‌الله‌علیه با بازشناسی اصول اسلام مفهوم واقعی توحید، کرامت انسانی، عدالت و دیگر اصول اسلام را در زندگی اجتماعی و سیاسی ملت ایران جاری ساخت و به پشتوانه‌ی مردم در مقابل همه‌ی مکاتب و نظام‌های انحرافی حاکم بر جهان ایستاد و راه تازه‌ای را به جهانیان به‌ویژه ملت‌های مسلمان نشان داد و همین مسأله‌ باعث شد دو قطب لیبرال‌دموکراسی سرمایه‌داری و سوسیال‌دموکراسی از انقلاب اسلامی ملت ایران به‌شدت احساس خطر کنند و در مقابل آن به دشمنی برخیزند.
ایشان تهدیدات اخیر آمریکا را دنباله‌ی تهدیدات بیست‌و چهار سال اخیر دولت این کشور خواندند و با اشاره به تمایلات تسلیم‌طلبانه‌ی برخی عناصر مرعوب‌شده افزودند: در زمان امام نیز عده‌ای به‌ظاهر مصلحت‌اندیش، اما در باطن سست‌عنصر و مرعوب، با زبان‌های مختلف از تهدیدات جدی امریکا و خطرهایی که کشور را تهدید می‌کند، سخن می‌گفتند و از لزوم عقب‌نشینی در مقابل امریکا می‌نوشتند و حرف می‌زدند، اما امام راحل عظیم‌الشأن با رهبری مدبّرانه و باصلابت خود محکم ایستاد و اجازه نداد حقوق ملت ایران از بین برود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مظلومیت ملت ایران افزودند: ملت ایران به هیچ‌ کس و هیچ کشوری ظلم نکرده است و تنها در جهت احقاق حقوق خود و برپایی حکومت دلخواهش عمل کرده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شناخت توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن را زمینه‌ساز مقابله‌ی صحیح با آن‌ها برشمردند و تأکید کردند: آمریکا نیز فهمیده است که با هیچ ابزاری نمی‌تواند با ملت بزرگ ایران با این همه جوان آماده و امکانات فراوان روبه‌رو شود، بنابراین به برنامه‌ریزی برای سطوح مختلف اجتماعی و سیاسی دست زده است که باید این برنامه‌ها را کاملاً شناخت.
ایشان ایجاد رعب در میان مسئولان نظام، القای آشفتگی در نظام، جلوگیری از پیشرفت کشور و ایجاد تشنج در جامعه -به‌ویژه در دانشگاه‌ها- را از برنامه‌های آمریکا خواندند و افزودند: این تلاش‌ها نیز به فضل الهی و هوشیاری همگانی به نتیجه‌ای نخواهد رسید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کار علمی در دانشگاه‌ها، سازندگی در عرصه‌های مختلف کشور، تلاش برای گسترش دین و اخلاق و معنویت را از جمله راه‌های مقابله صحیح با دشمنان خواندند و افزودند: علاج همه‌ی مشکلات کشور همت عمومی برای استحکام داخلی نظام است که این مهم با حفظ وحدت، پایبندی به وظایف قانونی بخش‌های مختلف، حفظ آرامش در محیط‌های مختلف و به‌ویژه محیط‌های دانشگاهی و کار و تلاش مخلصانه تحقق می‌یابد.
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان، تضعیف بسیج را از جمله اهداف حملات تبلیغاتی دشمنان برشمردند و خاطرنشان کردند: آمادگی جوانان بسیجی برای کار و تلاش مخلصانه در هر میدانی، معادلات و محاسبات آنان را برهم می‌زند.
ایشان همه‌ی جوانان مؤمن دانشگاه‌ها را بسیجی خواندند و تأکید کردند: بسیج منطق دارد و حرف‌های خود را با فکر و عقل و حکمت بیان می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به آینده‌ی درخشان ملت ایران تأکید کردند: تا وقتی ملت بزرگ ایران و نیروهای مؤمن و بااخلاص در کشور وجود دارند، هیچ کس نخواهد توانست مقاصد شریرانه‌ی خود را در ایران محقق سازد.
 
در این دیدار و قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، دکتر زارعی -مسئول بسیج اساتید- در گزارشی اعلام کرد: بسیج استادان با حضور اعضای هیأت‌های علمی در ۱۲۰ دانشگاه فعال است.
دکتر زارعی توسعه‌ی فرهنگ پایداری، ایثار و عدالت‌خواهی و شناخت علمی مشکلات و ارائه‌ی راهکار برای آنان را دو رسالت اصلی بسیج اساتید اعلام کرد.
دکتر زاکانی -مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور- نیز در این دیدار اعلام کرد: ۲۴۰۰ دفتر بسیج دانشجویی با بیش از ۲۹۰ هزار عضو در دانشگاه‌ها فعال است. دکتر زاکانی تعمیق معنوی، بسط بصیرت و ارتقای علمی را از اهداف اصلی بسیج دانشجویی برشمرد.