• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1380/07/14

دیدار زنان‌ نماینده‌ در مجلس‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار زنان‌ نماینده‌ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ تعیین‌ کننده‌ و مهم‌ زنان‌ در پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و مراحل‌ بعد از آن‌، حل‌ مشکلات‌ زنان‌ در جامعه‌ را در گرو پرداختن‌ به‌ مسائل‌ اصلی‌ و پرهیز از امور فرعی‌ دانستند و تأکید کردند: در طرح‌ مسائل‌ زنان‌ و حل‌ مشکلات‌ آنان‌ در جامعه‌ باید از هرگونه‌ گرایشهای‌ فمینیستی‌ و جنس‌ ستیزی‌ پرهیز شود.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ دیدگاه‌ اسلام‌ در مورد زن‌ و مرد بعنوان‌ مکمل‌ یکدیگر و عدم‌ وجود دوگانگی‌ در حقوق‌ اساسی‌ آنان‌ در اسلام‌ افزودند: خداوند متعال‌ گنجینه‌ با ارزش‌ لطف‌، آرامش‌ و رحمت‌ را در وجود زن‌ قرار داده‌ است‌ و زنان‌ در جامعه‌ باید در مسؤولیتها و مشاغلی‌ انجام‌ وظیفه‌ نمایند که‌ با این‌ صفات‌ و ویژگیهای‌ ذاتی‌ متعارض‌ نباشد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ عدم‌ توجه‌ به‌ دیدگاه‌ اسلام‌ در جامعه‌ در طول‌ سالهای‌ متمادی‌ پیش‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ و تلاش‌ برای‌ حل‌ مشکلات‌ زنان‌ با استفاده‌ از بینش‌ غلط غربی‌ خاطرنشان‌ کردند: پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ جایگاه‌ زنان‌ در جامعه‌ ارتقاء یافته‌ و نقش‌ اساسی‌ زنان‌ در مسائل‌ مختلف‌ مشخص‌ گردیده‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر لزوم‌ پرداختن‌ به‌ مسائل‌ و مشکلات‌ اصلی‌ زنان‌ در جامعه‌ افزودند: یکی‌ از مهمترین‌ مسائل‌ اصلی‌ درخصوص‌ مشکلات‌ زنان‌، تصحیح‌ دیدگاه‌ فرهنگ‌ عمومی‌ جامعه‌ در نگرش‌ به‌ مسائل‌ اساسی‌ زنان‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ وظیفه‌ اصلی‌ دیگر را تصحیح‌ قوانین‌ مربوط به‌ زنان‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ نقش‌ زنان‌ نماینده‌ در این‌ خصوص‌، تأکید کردند: در این‌ عرصه‌ حوزه‌های‌ علمیه‌ نیز باید با نگرش‌ نو و منطبق‌ بر مصالح‌ وارد میدان‌ شوند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، خانمها راکعی‌، ناصری‌، حقیقت‌جو، رضازاده‌ و کولایی‌ از نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، درخصوص‌ مشکلات‌ زنان‌ و نگرش‌ به‌ آنان‌ در جامعه‌، لزوم‌ استفاده‌ از تواناییهای‌ فراوان‌ زنان‌ اندیشمند در عرصه‌های‌ مختلف‌، ارائه‌ الگوی‌ صحیح‌ و جذاب‌ از زنان‌ برجسته‌ اسلام‌ برای‌ نسل‌ جوان‌ دختر، و فعالیتهای‌ نمایندگان‌ زن‌ در مجلس‌ مطالبی‌ بیان‌ کردند.