• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/12/20

دیدار اعضای گروه تفحص شهدا با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان‌، نیروها و خانواده‌های شهدای گروه‌ جستجوی مفقودان‌ با اشاره‌ به‌ اهمیت‌ و فضیلت‌ بسیار والای کار گروه‌ جستجوی مفقودان‌ تصریح‌ کردند: معنای نمادین‌ این‌ کار با ارزش‌ این‌ است‌ که‌ مسأله‌ شهادت‌، شهید و فداکاری هرگز در جامعه‌ زیر غبار فراموشی نخواهد ماند و از یاد نخواهد رفت‌.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تأثیر نیت‌ خالصانه‌ و ادای تکلیف‌ الهی در ارزش‌ معنوی و ماندگاری کار خاطرنشان‌ کردند: آن‌ حقیقتی که‌ در تاریخ‌ و آینده‌ این‌ کشور باقی خواهد ماند همان‌ راهی است‌ که‌ شهدا در آن‌ قدم‌ گذاردند و با فداکاری خود آن‌ را برای بشریت‌ مطرح‌ کردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری تأکید کردند: سرنوشت‌ ملت‌ و کشور ایران‌ به‌ این‌ راه‌ که‌ امام‌ شهیدان‌ تجدیدکننده‌ آن‌ بعد از قرنها بود، متصل‌ است‌ و دشمنان‌ نخواهند توانست‌ ملت‌ ایران‌ را از راه‌ شهیدان‌ جدا نمایند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای فعالیت‌ گروههای جستجوی مفقودان‌ را در جهت‌ احیای راه‌ شهیدان‌ و همچنین‌ برطرف‌ کردن‌ دغدغه‌ خانواده‌های مفقودان‌ دانستند و افزودند: از جمله‌ آثار و برکات‌ کشف‌ پیکرهای شهدا و تشییع‌ آنها، پراکنده‌ شدن‌ عطر معنویت‌، شهادت‌ و فضیلت‌ در اعماق‌ شهرها و مناطق‌ مختلف‌ کشور است‌.

ایشان‌ پنهان‌ بودن‌ ابعاد زحمات‌ گروه‌ جستجوی مفقودان‌ و خطرات‌ بسیار آن‌، و همچنین‌ اخلاص‌ نیروهای گروه‌ تفحص‌ را نشان‌دهنده‌ اهمیت‌ و فضیلت‌ بالای این‌ کار دانستند و از زحمات‌ فرماندهان‌ و نیروهای گروههای تفحص‌ و خانواده‌های آنان‌ و صبر و پایداری خانواده‌های شهدای گروههای تفحص‌ قدردانی کردند.

در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری سردار سرتیپ‌ باقرزاده‌ فرمانده‌ گروه‌ جستجوی مفقودان‌ ضمن‌ ارایه‌ گزارش‌ در خصوص‌ ادامه‌ فعالیت‌ گروه‌ جستجوی مفقودان‌ در مناطق‌ شمال‌ غرب‌، غرب‌ و جنوب‌، تأکید کردند عملیات‌ جستجو تا کشف‌ آخرین‌ پیکر از شهدا ادامه‌ خواهد یافت‌.

وی با اشاره‌ به‌ ۴۷ هزار پیکر کشف‌ شده‌ از آغاز فعالیت‌ گروه‌ جستجوی مفقودان‌ افزود: گروه‌ تفحص‌ در این‌ راه‌ تا کنون‌ ۴۷ شهید تقدیم‌ کرده‌ است‌.