• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/12/06

دیدار رئیس‌ و اعضای‌ هیأت‌ رئیسه‌ مجلس‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار رئیس‌ و اعضای‌ هیأت‌ رئیسه‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ جایگاه‌ والای‌ قانونگذاری‌ مجلس‌ بر لزوم‌ حفظ این‌ جایگاه‌ تأکید و تصریح‌ کردند: مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ باید فضای‌ آرامش‌، امید و تشنج‌ زدایی‌ از ذهن‌ مردم‌ را به‌ جامعه‌ انتقال‌ دهد.
ایشان‌ با تأکید بر این‌ که‌ محصول‌ کار مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ باید به‌ نفع‌ اسلام‌، انقلاب‌، مردم‌ و کشور باشد، به‌ زحمات‌ نمایندگان‌ و هیأت‌ رئیسه‌ مجلس‌ اشاره‌ کردند و افزودند: امروز خدمت‌ به‌ مردم‌، تلاش‌ برای‌ حل‌ مسائل‌ معیشتی‌ و مشکلات‌ اقتصادی‌ مردم‌ است‌ .
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ برنامه‌ جدید دولت‌ برای‌ حل‌ مسأله‌ اشتغال‌، بر لزوم‌ جمع‌بندی‌ صحیح‌ از ظرفیتهای‌ ایجاد اشتغال‌ در بخشهای‌ مختلف‌ کشور تأکید کردند و افزودند: مردم‌ ایران‌، مردمی‌ مؤمن‌ و وفادار به‌ نظام‌ اسلامی‌ هستند و این‌ مردم‌ بصورت‌ طبیعی‌ سیاسی‌ می‌باشند و آزادی‌ سیاسی‌ موجود در ایران‌، نقش‌ مردم‌ در مسائل‌ سیاسی‌ و پیوند مردم‌ و مسؤولین‌ در دنیا مثل‌ زدنی‌ است‌، لذا مناسب‌ است‌ مجلس‌ در اقدام‌ دولت‌ در زمینه‌ی‌ حل‌ مسأله‌ی‌ اشتغال‌ فعالانه‌ ایفای‌ نقش‌ کند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ مجلس‌ را مرکز سیاسی‌ کشور دانستند و با تأکید بر لزوم‌ حفظ آرامش‌ و تفاهم‌ در فضای‌ سیاسی‌ کشور خاطرنشان‌ کردند: اختلاف‌ نظر میان‌ دستگاههای‌ قانونی‌ طبیعی‌ است‌ و این‌ اختلاف‌ نظر باید به‌ دور از جنجال‌ و ایجاد تنش‌ حل‌ شود.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ تبلیغاتی‌ گسترده‌ دشمن‌ در سالهای‌ اخیر برای‌ القاء وجود دو خط متعارض‌ در کشور افزودند: بایدبا تدبیر و هوشیاری‌ با این‌ تلاش‌ دشمن‌ مقابله‌ شود و اختلاف‌ نظر میان‌ قوا و دستگاهها همانند مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ وشورای‌ نگهبان‌ بر اساس‌ روال‌ عادی‌ روابط قوا و دستگاهها و از راههای‌ قانونی‌ حل‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید بر لزوم‌ هماهنگی‌ بیش‌ از پیش‌ میان‌ قوای‌ سه‌ گانه‌ کشور و پرهیز از تضعیف‌ این‌ قوا و دستگاههای‌ نظام‌ تصریح‌ کردند: نباید مجلس‌ تضعیف‌ شود و جایگاه‌ قانونگذاری‌ مجلس‌ باید حفظ شود و مجلس‌ نیز باید رعایت‌ قوای‌ دیگر و دستگاههای‌ نظام‌ را بکند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همچنین‌ با تأکید بر ضرورت‌ نظارت‌ در نظام‌ اسلامی‌ بر لزوم‌ وجود نداشتن‌ تفاوت‌ در نظارت‌بر دستگاهها تأکید کردند.
در این‌ دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ کروبی‌ رئیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در سخنانی‌ با اشاره‌ به‌ حضور نمایندگان‌ انقلابی‌ و ارزشی‌ و فضای‌ خوب‌ مجلس‌، گزارشی‌ از عملکرد مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ ارائه‌ کرد و گفت‌: مجلس‌ ششم‌ از آغاز فعالیت‌ خود 192 طرح‌ و لایحه‌ داشته‌ است‌.
رئیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، اهتمام‌ مجلس‌ به‌ بحث‌ اشتغال‌، مناطق‌ محروم‌ و روستایی‌ در بودجه‌ سال‌ 1380 کل‌ کشور را نمونه‌ بارزی‌ از توجه‌ جدی‌ نمایندگان‌ مجلس‌ به‌ مسائل‌ اقتصادی‌ دانست‌.
وی‌ با تأکید بر جایگاه‌ قانونی‌ شورای‌ نگهبان‌ و مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، افزود: در مدت‌ آغاز بکار مجلس‌ ششم‌، تنها، 2 طرح‌ و 3 لایحه‌ به‌ مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌ ارجاع‌ شده‌ است‌.
آقای‌ کروبی‌ برگزاری‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ حمایت‌ از انتفاضه‌ فلسطین‌ را از جمله‌ برنامه‌های‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در سال‌ آینده‌ برشمرد.
در این‌ دیدار آقای‌ بهزاد نبوی‌ نایب‌ رئیس‌ اول‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ نیز با اشاره‌ به‌ برگزاری‌ جلسات‌ هماهنگی‌ مستمر میان‌ مجلس‌ و دولت‌ گفت‌: مجلس‌ ششم‌ در جهت‌ تحقق‌ منویات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تلاش‌ زیادی‌ را در جهت‌ حل‌ مشکلات‌ اقتصادی‌ مردم‌ و مسأله‌ اشتغال‌ و کمک‌ به‌ دولت‌ در این‌ جهت‌، انجام‌ داده‌ است‌.