• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/11/24

دیدار جمعی‌ از اعضای‌ تشکل‌ بسیج‌ دانشجویی‌ دانشگاه‌های‌ سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار جمعی‌ از اعضای‌ تشکل‌ بسیج‌ دانشجویی‌ دانشگاههای‌ سراسر کشور، همراه‌ شدن‌ ویژگیهای‌ دانشجویی‌ با بسیجی‌ بودن‌ را امتیازی‌ بزرگ‌ و پرافتخار و در بردارنده‌ ارزشهای‌ والا دانستند و با اشاره‌ به‌ همراهی‌ همیشگی‌ دانشجویان‌ با اسلام‌ و انقلاب‌ تصریح‌ کردند: مسؤولیت‌ بزرگ‌ دانشجویان‌ بسیجی‌ تحلیل‌ درست‌، بررسی‌ کارشناسانه‌ و ریشه‌ یابی‌ مسایل‌ اساسی‌ کشور و جهان‌ اسلام‌ و حضور هوشیارانه‌، بانشاط و فعال‌ در صحنه‌ است‌.
ایشان‌، جوانی‌، طالب‌ علم‌ بودن‌، آزاداندیشی‌، آرمانگرایی‌ و در صحنه‌ بودن‌ را از ویژگیهای‌ ممتاز قشر دانشجو بیان‌ و خاطرنشان‌ کردند فعال‌ بودن‌، در میدان‌ عمل‌ رفتن‌، تن‌ به‌ حادثه‌ دادن‌، و عمل‌ خالصانه‌ برای‌ اهداف‌ متعالی‌ از ارزشهای‌ والای‌ بسیجی‌ بودن‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با انتقاد از کسانی‌ که‌ سعی‌ دارند نام‌ زیبای‌ بسیجی‌ را از ذهن‌ جامعه‌ محو نمایند، تأکید کردند: بسیاری‌ از پیشرفتها و موفقیتهای‌ نظام‌ اسلامی‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ مرهون‌ تفکر و عمل‌ بسیجی‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ یکی‌ از موفقیتهای‌ نظام‌ اسلامی‌ را بهره‌مندی‌ از پشتیبانی‌ و احساسات‌ خردمندانه‌ و آگاهانه‌ دانشجویان‌ ارزیابی‌ کردند و با اشاره‌ به‌ روحیه‌ عدالتخواهانه‌، ظلم‌ستیزی‌، ایستادگی‌ در برابر دشمن‌ و مخالفت‌ با به‌ یغما رفتن‌ منابع‌ کشور بوسیله‌ غارتگران‌ بین‌المللی‌ در دانشجویان‌ افزودند: این‌ مسایل‌ از ابتدای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از شعارهای‌ اساسی‌ و عملی‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بوده‌ است‌ لذا دانشجویان‌ همواره‌، همراه‌ انقلاب‌ اسلامی‌ بوده‌ و هستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ برنامه‌ریزی‌ شده‌ و گسترده‌ دشمن‌ برای‌ ایجاد جدایی‌ میان‌ قشر دانشجو و نظام‌ اسلامی‌ و اخلال‌ در حرکت‌ انقلاب‌ تصریح‌ کردند: امروز جنگی‌ حقیقی‌ در عرصه‌ سیاسی‌ و فرهنگی‌ وجود دارد و دانشجوی‌ بسیجی‌ باید در این‌ میدان‌ مدبرانه‌، آگاهانه‌ و با برنامه‌ریزی‌ و با شناخت‌ نقشه‌ دشمن‌ و پرنشاط و فعال‌ حضور داشته‌ باشد.
ایشان‌ در تبیین‌ تهاجم‌ سیاسی‌ و فرهنگی‌ دشمن‌ افزودند: دشمن‌ با صرف‌ پولهای‌ کلان‌ و با استفاده‌ از عناصر وابسته‌ تلاش‌ دارد، از طریق‌ راههای‌ مختلف‌ فرهنگی‌، ایجاد اخلالهای‌ اقتصادی‌، ایجاد ناامنی‌، سست‌ کردن‌ عزم‌ مسؤولان‌ و اثرگذاری‌ بر بدنه‌ دانشجویی‌ کشور به‌ اهداف‌ خود دست‌ یابد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تحلیل‌ صحیح‌ و کارشناسانه‌ مسایل‌ اساسی‌ کشور و جهان‌ اسلام‌ را از وظایف‌ مهم‌ دانشجویان‌ بسیجی‌ به‌ منظور مقابله‌ با تهاجم‌ سیاسی‌ و فرهنگی‌ دشمن‌ برشمردند و تأکید کردند: بررسی‌ مسأله‌ عدالت‌ به‌ عنوان‌ خشکاننده‌ ریشه‌ فقر، فساد و تبعیض‌ از جمله‌ مسایل‌ اساسی‌ کشور می‌باشد که‌ تحقق‌ آن‌ نیازمند برنامه‌ریزی‌ و عمل‌، و پرهیز از شعار و حرف‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ پیروزی‌ مقاومت‌ اسلامی‌ لبنان‌ و انتفاضه‌ مردم‌ مسلمان‌ فلسطین‌ را از جمله‌ مسایل‌ مهم‌ و قابل‌ بررسی‌دنیای‌ اسلامی‌ برشمردند و افزودند: دانشجویان‌ بسیجی‌ باید به‌ دنبال‌ تحلیل‌ این‌ پدیده‌ باشند که‌ چرا در این‌ مقطع‌، فردی‌که‌ به‌ عنوان‌ قصاب‌ و جلاد فلسطینیان‌ شهرت‌ دارد، در رأس‌ رژیم‌ جعلی‌ صهیونیستی‌ قرار می‌گیرد و نباید نسبت‌ به‌ این‌مسایل‌ بی‌تفاوت‌ بود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ پراکنده‌ شدن‌ عطر انقلاب‌ اسلامی‌ در دنیای‌ اسلام‌، شکست‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در جنوب‌ لبنان‌ و انتفاضه‌ مسجدالاقصی‌ را نتیجه‌ تأثیر غیر مستقیم‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ دانستند و با تأکید بر این‌ که‌ اسلام‌، شخصیت‌ امام‌ (رحمه‌ الله‌ علیه‌) و روحانیت‌، پشتوانه‌ معنوی‌ حرکت‌ عظیم‌ ملت‌ ایران‌ است‌ افزودند: دشمن‌ برای‌ جلوگیری‌ از الگو شدن‌ و گسترش‌ این‌ حرکت‌ عظیم‌ در جهان‌، تلاش‌ خود را برای‌ ایجاد اخلال‌ در نظام‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ عنوان‌ مرکز این‌ حرکت‌ متمرکز کرده‌ است‌ و از هر راهی‌ حتی‌ بزرگ‌ جلوه‌ دادن‌ حرفها و انسانهای‌ کوچک‌ بهره‌ می‌جوید.
ایشان‌ خاطرنشان‌ کردند: دشمن‌ در حالی‌ به‌ بزرگنمایی‌ مسایل‌ جزیی‌ و حرفهای‌ بی‌اساس‌ می‌پردازد که‌ از انعکاس‌ اجتماع‌ بزرگ‌ 22 بهمن‌ و روز قدس‌ که‌ نشان‌ دهنده‌ عشق‌ و علاقه‌ مردم‌ به‌ مبانی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ است‌ خودداری‌ می‌کند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ خاطرنشان‌ کردند: در چنین‌ شرایطی‌ باید با شناخت‌ صحیح‌ موقعیت‌، بگونه‌یی‌ عمل‌ کرد که‌ در نهایت‌ به‌ نفع‌ دشمن‌ تمام‌ نشود.
در این‌ دیدار آقای‌ زاکانی‌ مسؤول‌ تشکل‌ بسیج‌ دانشجویی‌ دانشگاههای‌ سراسر کشور، ضمن‌ ارائه‌ گزارشی‌ از فعالیتهای‌ بیش‌ از دویست‌ هزار عضو بسیج‌ دانشجویی‌ در 580 دانشگاه‌ و مراکز آموزش‌ عالی‌ به‌ فراگیر بودن‌ تشکل‌ بسیج‌ دانشجویی‌ و وابسته‌ نبودن‌ آن‌ به‌ گروه‌ و جناحی‌ خاص‌ تأکید کرد و افزود: بسیج‌ با توجه‌ به‌ رسالت‌ انقلابی‌ خود، شعار خویش‌ را تعمیق‌ معنویت‌، بسط بصیرت‌ و تحول‌ و غنای‌ علمی‌ در دانشگاهها قرار داده‌ است‌.
وی‌ با تأکید بر این‌ که‌ اسلامی‌ شدن‌ دانشگاهها نیازمند اقدام‌ عملی‌ و جدی‌ است‌، در بیان‌ دغدغه‌های‌ دانشجویان‌ بسیجی‌ گفت‌: نگاه‌ ابزاری‌ به‌ دانشگاه‌ و دانشجو و عامل‌ گروهها و جناحهای‌ سیاسی‌ شدن‌، برخورد نامناسب‌ با نابسامانیهای‌ فرهنگی‌ در دانشگاهها، خمودگی‌ علمی‌ و عدم‌ کارایی‌ برخی‌ دروس‌ دانشگاهها، ترویج‌ افکار نادرست‌ به‌ منظور تخریب‌ بنیانهای‌ اعتقادی‌ دانشجویان‌ و عدم‌ هماهنگی‌ بین‌ دستگاههای‌ تأثیرگذار و مسؤول‌ در دانشگاهها از جمله‌ دغدغه‌های‌ دانشجویان‌ بسیجی‌ است‌.
مسؤول‌ تشکل‌ بسیج‌ دانشجویی‌ دانشگاههای‌ سراسر کشور بزرگترین‌ افتخار دانشجویان‌ بسیجی‌ را پیروی‌ از مقام‌ ولایت‌و آرمانهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ برشمرد و با تأکید بر این‌ که‌ اصلاحات‌ بر سه‌ محور رفع‌ فقر، تبعیض‌ و فساد تنها راه‌ بر قراری‌عدالت‌ اجتماعی‌ است‌ خاطرنشان‌ کرد: بر خلاف‌ تلاش‌ دشمن‌ برای‌ ناکارامد جلوه‌ دادن‌ نظام‌ اسلامی‌، دانشجویان‌ بسیجی‌آماده‌اند همچون‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ علمی‌، فرهنگی‌ و سیاسی‌ جامعه‌ نقش‌آفرینی‌ نمایند.